۱۲۷۹۷۲۷
۴۶۳۱
۴۶۳۱
پ

اتفاق وحشتناک برای گوشی محبوب ایرانی‌ها

طبق ویدیویی که توسط یک زوج آمریکایی منتشر شده است، یک دستگاه آیفون ۴ در هنگام شارژ یک‌باره منفجر می‌شود و آتش می‌گیرد.

دیجیاتو: طبق ویدیویی که توسط یک زوج آمریکایی منتشر شده است، یک دستگاه آیفون ۴ در هنگام شارژ یک‌باره منفجر می‌شود و آتش می‌گیرد.

آتش‌گرفتن گوشی‌های هوشمند موضوع تازه‌ای نیست، اما معمولاً با عکس نهایی و نه فرایند آتش‌گرفتن روبه‌رو هستیم. اما حالا آتش‌گرفتن یک دستگاه آیفون در هنگام شارژ توسط دوربین Nest فیلم‌برداری شده است.

اتفاق وحشتناک برای گوشی محبوب ایرانی‌ها

گوشی قدیمی آیفون 4 در این ویدیو هنگام شارژ در آشپزخانه و در نیمه‌شب، یک‌باره آتش می‌گیرد، ولی خوشبختانه به فردی آسیب نمی‌رسد. اگرچه با یک آیفون قدیمی روبه‌رو هستیم و مشکلی آیفون‌های جدید را تهدید نمی‌کند، اما همچنان این ویدیو نشان می‌دهد که احتمال آتش‌گرفتن گوشی هنگام شارژ وجود دارد.

یک زوج به نام‌های برایان و جنیفر لیسگانگ در اوهایو در پستی در فیسبوک آتش‌گرفتن آیفون 4 را اعلام کرده‌اند. به گفته آن‌ها، یکی از محصولات گوگل هوم در آشپزخانه که همیشه مشغول ضبط ویدیو است، این صحنه را فیلم‌برداری کرده:

«ما بسیار خوش‌شانس بودیم که خانه دچار آتش‌سوزی نشد. بچه‌های ما دیشب یک آیفون 4 قدیمی را با شارژر اپل به شارژ زدند و هنگامی که ما خواب بودیم، منفجر شد و آتش گرفت. خوشبختانه ما دیروز آشپزخانه را تمیز کرده بودیم و برخلاف معمول، روی کابینت کتاب و برگه‌های بچه‌ها قرار نداشت. صبح روی میز یک گوشی آتش‌گرفته و دوده سیاه وجود داشت.»

باتری‌های لیتیوم یونی در دستگاه‌های الکترونیکی رایج هستند و اگرچه مستعد آتش‌گرفتن به‌حساب می‌آیند، اما این مشکل بسیار نادر است. بااین‌حال امکان افزایش بیش‌از‌حد دما و آتش‌گرفتن این باتری‌ها در هنگام شارژ وجود دارد؛ البته اغلب درصورت وجود مشکل یا قرارگیری در معرض حرارت این مشکل بروز می‌کند.

معمولاً مواردی مانند کابل خراب یا باقی‌ماندن دستگاه برای مدت طولانی در شارژ می‌تواند برای کاربر دردسرساز شود. اما در این مورد، باید عمر بالای دستگاه را هم مدنظر قرار دهیم. بنابراین با آتش‌گرفتن یک گوشی قدیمی روبه‌رو هستیم که اگرچه خطرناک است، اما افراد بسیار کمی چنین وضعیتی را تجربه می‌کنند.

اتفاق وحشتناک برای گوشی محبوب ایرانی‌ها

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج