۱۲۸۱۵۹۲
۲۰ نظر
۱۲۱۸۹
۲۰ نظر
۱۲۱۸۹
پ

دولت رئیسی از مصوبه جنجالی خود عقب‌نشینی کرد

بعد از انتشار خبرهایی از لرستان مبنی بر اینکه در شهرستان‌های ازنا و الیگودرز، قبوض میلیونی به دست مردم رسیده است؛ رئیس دولت سیزدهم، دستور تخفیف ۷۰ درصدی تعرفه‌های گاز را صادر کرد.

اعتمادآنلاین: بعد از انتشار خبرهایی از لرستان مبنی بر اینکه در شهرستان‌های ازنا و الیگودرز، قبوض میلیونی به دست مردم رسیده است؛ رئیس دولت سیزدهم، دستور تخفیف ۷۰ درصدی تعرفه‌های گاز را صادر کرد.

براساس دستور جدید ابراهیم رئیسی، مصوبه ۱۶ آذر ماه هیات دولت مبنی بر "افزایش تعرفه‌های گاز" متوقف می‌شود. بعد از انتشار خبرهایی از لرستان مبنی بر اینکه  در شهرستان‌های ازنا و الیگودرز، قبوض میلیونی به دست مردم رسیده است؛ رئیس دولت سیزدهم، دستور تخفیف ۷۰ درصدی تعرفه‌های گاز را صادر کرد.  

دولت رئیسی از مصوبه جنجالی خود عقب‌نشینی کرد

 در روزهای اخیر  پس از اعمال سیاست‌های جدید و تعرفه‌های جدید گاز، اکثر مشترکان گاز  در  شهرستان‌های ازنا و الیگودرز با صدور قبض‌های این ماه خود شوکه شده‌اند .  برهمین اساس به نقل از تسنیم ، دادستان خرم‌آباد خطاب به مردم منطقه اعلام کرده است: دارندگان قبض‌های نجومی گاز در ازنا و الیگودرز فعلا قبض‌شان را پرداخت نکنند.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان ، رقم قبض‌های گاز در شهرستان‌های ازنا و الیگودرز که از مناطق سردسیر استان محسوب می‌شوند، بسیار عجیب و میلیونی بود. او افزود: پس از بررسی‌های ویژه شاهد بودیم مصرف برخی خانواده در ماه‌های قبل بعضا کمتر از ۵۰ هزار تومان بوده است، ولی در قبض جدید ۱۰ میلیون و یا بیشتر بود؛ در یکی از موارد یک پیرزن با یک بخاری قبض گازش چند میلیون محاسبه شده بود.

خبرهایی که منجر به تغییر سیاست دولت مبنی بر افزایش قیمت گاز شد. مسلم رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران خبر داد،"  با دستور رئیس‌جمهور به‌منظور کمک به اقتصاد خانوارها در شرایطی که کشور با سرمای بی‌سابقه مواجه شده بود، تعرفه افزایش‌یافته طبق مصوبه‌ای که از 16 آذرماه ابلاغ شده بود، برای تمامی قبوض صادرشده و در دست صدور، 70 درصد تخفیف خواهد داشت."

او  گفت: بازبینی و اصلاح قبوض صادرشده از روز شنبه 8 بهمن آغاز می‌شود و کسانی که قبوض خود را پرداخت کرده‌اند، در مبالغی که با تعدیل مواجه می‌شود، در قبوض بعدی بستانکار خواهند شد.

دولت رئیسی از مصوبه جنجالی خود عقب‌نشینی کرد

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: بر اساس بند م تبصره یک قانون بودجه 1401 باید الگوی مصرف را اصلاح می‌کردیم و همچنین بر اساس بند "ک" تبصره 15 همین قانون، بایستی مشترکینی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند و الگوی مصرف را رعایت می‌کردند، قبوض آنها رایگان شود که این رایگان شدن قبوض خانوارهای تحت حمایت نهادهای حمایتی، از محل افزایش تعرفه بدمصرف‌ها و پرمصرف‌ها باید تأمین شود که بر این اساس، اصلاح تعرفه‌ها برای پرمصرف‌ها در دستور کار قرار گرفت.

او  افزود: از 16 آذر مصوبه جدید در مورد اصلاح تعرفه‌ها از سوی دولت ابلاغ شد که بر اساس آن، سه پله اول بدون تغییر به‌اسم مصارف متعارف، سه پله 4 تا 6 با سی درصد افزایش تعرفه‌ها و 4 پله 7 تا 10، با 50 درصد افزایش تعرفه مواجه شدند که مشترکینی که در این 7 پله قرار می‌گرفتند مشترکین پرمصرف ما هستند.

رحمانی ادامه داد: دو پلکان یازدهم و دوازدهم مشترکینی بسیار پرمصرف و بدمصرف هستند که تعرفه‌های آنها، با رقم ثابت 5 هزار تومان و 6 هزار تومان محاسبه می‌شود.

او افزود:  از 16 میلیون و 700 هزار قبض گازی که در این چند روز صادر شده‌اند، نزدیک به 60 درصد قبض‌ها در همان سه پلکان اول قرار گرفتند و افزایش تعرفه‌ای نداشتند و فقط 1.6 درصد مشترکین وارد پلکان یازدهم و دوازدهم شدند، اما با توجه به اینکه در همین 1.6 درصد، برخی مشترکین در روستاها و شهرهای کوچک بودند، آقای رئیس جمهور دستور تخفیف 70 درصدی را برای صادر کردند.

 رحمانی تاکید کرد: مصوبه دولت پابرجا هست و این مصوبه از ابتدای 1402 اجرایی خواهد شد، اما با دستور جدید رئیس‌جمهوری، این تخفیف تعرفه تا پایان فصل سرد امسال اعمال می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      دولت مردمی همین بود؟ فکر کردید مردم توان دارند که چنین پولی پرداخت کنند؟شما هم جرات و توان گرفتن این پول را نخواهید داشت.

    • ناشناس

      حرف مرد یکی است

    • ناشناس

      باید اعضای دولت بازداشت ومحاکمه شوند

    • رصا نوروزی

      ۵۷ انقلاب کفتن کاز برق اب مجانی

    • ناشناس

      اینستاگرام نمیخواد وصل بشه ؟

    • م ا

      خداخودت بداد مردم برس

    • ناشناس

      سید محرومان خدا بداد ملت برَسد

    • کارگر

      مردم ندارند این جور هزینه های تحمیلی را پرداخت کنند
      منِ کارگر اگر هزینه های اینجوری مبلغ بالا بیاد مجبورم بجایش بروم زندان و روزانه مبلغی ازش کم کنند

    • ناشناس

      پرداخت نمیکنیم

    • ناشناس

      پیر زنی با یک بخاری چرا چند ملیون بقول اقای احمدی‌نژاد گاز کیلوی چند بنده یک راه کار میدم برای گرم کردن مردم که هزینه کمی داره دست شون بکنن تو جیب مسولین همین که دست گرم شد بقیه اعضای بدن هم گرم می‌شه

    • ناشناس

      این دروغه من تحت پوشش بهزیستی هستم خیلی کم مصرف هستیم رایگان نشده خودمان قبض پرداخت می‌کنیم

    • ناشناس

      بایدریبسی بازداشت شود

    • ناشناس

      رئیسی هر چه سریعتر استعفا بده تا مردم نابودتر نشدن ...

    • ناشناس

      مدیرعامل بی غیرت و بی سواد ل... را به دار مجازات آویزان کنید تا درس عبرتی برای دیگر مدیران بی غیرت این کشور شود.

    • ناشناس

      رئیسی هر چه سریعتر استعفا بده

    • ناشناس

      تنها کار تمیز رئیسی چپاول مردم بخت برگشته است
      پول ثابت تلفن ۵ برابر
      گاز صد برابر

    • ناشناس

      بیسواد خودش گران کرده میخواد منت بذاره که مثلا من کاره ایی هستم

    • ناشناس

      اینم یه روش واسه کسری بودجه شون . از مردم میگیرن دوباره باهمون میخوان حقوق و یارانه بدن . عرضه ندارین واسه چی وعده میدین . نه میتونین مدیریت کنید نه میتونن قیمتهارو نظارت کنن این هزینه گاز بر مسئولینی که نجومی میگیرن پول خورده . مسئولین بی عرضه ما انکار تو یه سیاره دیگه زندگی میکنن . لعنت به همه تون

    • ناشناس

      حالا منتم سر مردم میگذارن ببینید دولت مردمی بخشید

    • ناشناس

      پس قابل قبول نیستت چی شد که اول میگفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج