۱۲۸۲۱۰۵
۱۰۸۹۳
۱۰۸۹۳
پ

رپورتاژ آگهی

ماهی رو چه جوری بپزیم؟

در حالت ایده‌آل، همه افراد باید حداقل دو بار در هفته ماهی را در وعده‌های غذایی خود بگنجانند؛ اما چه روش‌هایی برای طبخ ماهی وجود دارد؟

ماهی رو چه جوری بپزیم؟

ماهی سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3 و مواد معدنی از جمله آهن، ید و پتاسیم است. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که رژیم غذایی غنی از ماهی منجر به کاهش فشار خون، التهاب، تسکین درد آرتریت و حتی کاهش ریسک سکته مغزی و حمله قلبی می‌شود. در حالت ایده‌آل، همه افراد باید حداقل دو بار در هفته ماهی را در وعده‌های غذایی خود بگنجانند؛ اما چه روش‌هایی برای طبخ ماهی وجود دارد؟ در این مقاله 5 روش پخت ماهی را توضیح می‌دهیم. تا انتهای این مقاله کاربردی همراه ما باشید.

طرز تهیه ماهی قزل آلا به روش کباب کردن

یکی از روش‌های پرطرفدار برای پخت ماهی به ویژه در فصول گرم سال، کباب کردن به همان شیوه‌ای است که همبرگر درست می‌کنید. با این حال، باید به چند نکته مهم قبل از کباب یا گریل کردن ماهی قزل آلا توجه داشته باشید. پخت گوشت و ماهی روی حرارت بالا و شعله باز باعث تولید ترکیباتی می‌شود که در بروز بیماری‌های قلبی و دیابت موثر هستند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، ابتدا کمی صبر کنید تا یخ ماهی آب شده و کمی گرم شود و سپس آن را روی شعله مستقیم قرار دهید.

از جمله اشتباهات رایج هنگام کباب کردن ماهی، پختن بیش از حد آن یا گرفتن پوست ماهی قبل از طبخ است. همچنین نباید از بیش از یک نوع سس برای ماهی کبابی استفاده کنید. توصیه می‌کنیم برای گریل کردن ماهی، آن را در سسی بغلتانید که نمک آبی داشته باشد یا جداگانه این نمک را اضافه کنید. در نگاه اول قیمت نمک آبی کمی بالاتر از نمک‌های سفید معمولی به نظر می‌رسد؛ اما طعم بی‌نظیر و مزایای این نمک برای سلامتی، کاملا ارزشش را دارد که کمی بیشتر هزینه کنید.

ماهی رو چه جوری بپزیم؟

پختن ماهی در ماهیتابه

پختن با روغن و کمی آب یکی از بهترین روش‌ها برای طبخ ماهی است؛ چرا که با این روش همه اسیدهای چرب امگا 3 و مواد مغذی ماهی حفظ می‌شود. زمان پخت ماهی در ماهیتابه بسته به نوع آن متفاوت است؛ اما معمولا اکثر ماهی‌ها در کمتر از 10 دقیقه می‌پزند. بنابراین این روش، برای زمان‌هایی که وقت کافی برای تهیه غذا ندارید و نمی‌خواهید وقت زیادی را در آشپزخانه بگذرانید، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. به عنوان یک قاعده کلی، به ازای هر 1.5 سانتی‌متر از ضخامت ماهی، حدود 5 دقیقه زمان برای پخت آن نیاز است. همچنین، باید ماهی منجمد قبل از پخت نیز کاملا یخ‌زدایی شود. 

ماهی بخارپز رژیمی به سبک چینی‌ها

تهیه ماهی بخار پز به سبک چینی‌ها ساده‌تر از چیزی است که همیشه فکرش را می‌کردید! با این سبک طبخ ماهی، همه طعم آن حفظ می‌شود و به ویژه بین افرادی که رژیم دارند، محبوب است. نکته مهم برای بخارپز کردن ماهی این است که حتما باید گوشت را تازه خریداری کنید و اصلا ماهی منجمد برای بخارپز کردن مناسب نیست. ماهی در این روش طبخ صرفا در عرض چند دقیقه آماده می‌شود.

اگر ماهی‌های بخارپز چینی (که معمولا ادویه چندانی ندارند) باب میل شما نیست و در عین حال می‌خواهید یک غذای رژیمی تهیه کنید، حداقل از دو ساعت قبل از قرار دادن ماهی در دستگاه بخارپز آن را با کمی نمک (ترجیحا نمک صورتی)، زردچوبه، آبلیمو، پودر سیر، زنجبیل و فلفل سیاه مزه‌دار کنید. قیمت نمک صورتی نسبت به کاربردهای فوق‌العاده آن در طبخ انواع غذا و مزایایی که برای سلامت پوست و مو دارد، بسیار منطقی است.

ماهی رو چه جوری بپزیم؟

پخت ماهی در دستگاه سووید (Sous Vide)

Sous vide یا پخت در دمای پایین، روشی است که ماهی (یا هر ماده غذایی دیگر) در بسته‌های تحت خلا و در دمای بسیار پایین پخته شده و بافت گوشت بسیار خاص و لذیذ می‌شود؛ اما برای پخت ماهی به این روش، حتما نیازی نیست که دستگاه سووید را تهیه کنید. شما می‌توانید قطعات خردشده ماهی را در پلاستیک‌های مخصوص پخت و پز قرار دهید. همچنین ادویه‌ها و سبزی‌های موردنظرتان را نیز به پلاستیک اضافه کنید و درب آن را محکم ببندید.

کیسه را در قابلمه آبی که قبلا به دمای جوش رسیده است، قرار دهید و صبر کنید تا ماهی بپزد. معمولا برای پخت ماهی و میگو 20 تا 25 دقیقه زمان نیاز است. در این روش طبخ، ماهی طعم یا آبدار بودنش را از دست نمی‌دهد و از طرف دیگر، به اندازه بخار پز کردن، نرم نیست. با این وجود توصیه می‌کنیم پس از خارج کردن ماهی از کیسه وکیوم، 30 ثانیه آن را در ماهیتابه تفت دهید تا خوب برشته و ترد شود.

طرز تهیه ماهی سرخ شده و خوشمزه

ماهی سرخ شده همیشه گزینه بی‌نقصی برای زمان‌هایی است که می‌خواهید غذای خوشمزه‌ای بخورید؛ اما پژوهش‌ها نشان می‌دهند مصرف ماهی سرخ شده یک بار در هفته با افزایش خطر نارسایی قلبی مرتبط است. در واقع سرخ کردن مقدار اسیدهای چرب امگا 3 سالم را کاهش می‌دهد و دمای بالای روغنی که به این منظور استفاده می‌شود، می‌تواند ترکیبات مضری را ایجاد کند. با این حال با انتخاب روغن‌های سالم‌تر، می‌توان تا حد زیادی از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کرد.

برای تهیه ماهی سرخ شده، بعد از خرد کردن آن به قطعات موردنظر حلقه‌های پیاز را روی ماهی بچینید و آبلیمو یا سرکه بزنید. سپس در ظرف دیگری مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز، پودر سیر، ادویه کاری و پودر رزماری را مخلوط کنید و ماهی را به مدت سه ساعت در آن بگذارید. سپس در ظرف دیگری آرد سوخاری، فلفل سیاه و کمی آویشن بریزید و ماهی را داخل آن بغلتانید. اگر به دنبال لاغری شکم با نمک هستید، توصیه می‌کنیم برای سرخ کردن ماهی از نمک‌های آبی یا صورتی استفاده کنید.

ماهی رو چه جوری بپزیم؟

خرید نمک صورتی و آبی اصل برای طبخ ماهی از فروشگاه بلوسالت

در این مقاله با معرفی 5 روش طبخ، توضیح دادیم که ماهی رو چه جوری بپزیم و گفتیم استفاده از نمک‌های آبی و صورتی در هر کدام از روش‌های فوق، تا چه اندازه در طعم لذیذتر و سالم‌تر شدن وعده غذایی شما موثر است. شما می‌توانید برای خرید هر کدام از این نمک‌ها، همین الان به فروشگاه بلوسالت به نشانی bluesalt24.ir مراجعه کنید و محصول موردنظرتان را سفارش دهید. محصولات بلو سالت، ضامن طعم خوش و سلامت وعده‌های غذایی شماست.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج