جاباما
۱۲۸۲۸۵۶
۲۹۸۲
۲۹۸۲
پ

کاخ سفید حرف بایدن را تکذیب کرد

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت، دولت آمریکا به غیر از اف‌-۱۶ مقادیر زیادی سلاح به اوکراین ارسال می‌کند.

ایسنا نوشت: هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت، دولت آمریکا به غیر از اف‌-۱۶ مقادیر زیادی سلاح به اوکراین ارسال می‌کند.

به گزارش راشا تودی، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان گفت: می‌توانم بگویم در حال حاضر مقادیر زیادی سلاح به اوکراین وارد می‌شود و این روند در هفته‌ها و ماه‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت. صحبت درباره انواع سلاحی است که می‌دانیم اهمیت زیادی در یاری به نیروهای اوکراینی در درگیری‌های حال حاضر در فصل زمستان و نیز درگیری‌های قابل پیش‌بینی در بهار آینده دارند.

این در حالی است که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین ارسال خواهد شد یا خیر، گفت: «خیر.»

جو بایدن پیشتر هم گفته بود که ارسال تانک‌ها به اوکراین به معنای "جنگ جهانی سوم" است؛ اما هفته گذشته نظر خود را در این باره تغییر داد.

این در حالی است که اوکراین از دولت بایدن و کنگره خواسته است این جنگنده‌ها را به منظور تقویت نیروهای نظامی خود در درگیری با روسیه در اختیارش بگذارند.

در میان تحویل تانک‌های آبرامز آمریکا صحبت از احتمال ارسال این جنگنده‌ها به اوکراین نیز افزایش یافته بود.

با این حال، نشریه پولیتیکو به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا و دو شخص آگاه به این موضوع گزارش داد، برخی از مقامات نظامی آمریکا "به طور آرام و پنهانی در حال متقاعد کردن پنتاگون نسبت به تصویب ارسال این جنگنده‌ها به کی‌یف می‌باشند."

یک مقام بدون ذکر نام خود به این نشریه گفت: فکر نمی‌کنم ما مخالف این موضوع باشیم؛ اما هیچ تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ نشده است.

جنگنده‌های اف-۱۶ سریع‌ترین جنگنده‌ها از نسل چهارم هستند که از سوی شرکت General Dynamics ارتقاء یافته‌اند.

جو بایدن در خارج از کاخ سفید و در حضور خبرنگاران این موضوع را رد کرد و در عین حال از یک سفر احتمالی به لهستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

ماتئوش موراویتسکی، نخست‌وزیر لهستان پیشتر گفته بود که ورشو جنگنده‌های اف-۱۶ را به کی‌یف ارسال خواهد کرد؛ اما این مساله با "هماهنگی کامل" ناتو انجام خواهد شد. این درحالیست که فرانسه اعلام کرد، ارسال این جنگنده‌ها به اوکراین بعید نیست.

وی تاکید کرد که ورشو تمامی اقداماتی که می‌خواهد در راستای تقویت دفاع کی‌یف انجام دهد با تمامی شرکای ناتو هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین (۲۴ فوریه)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود.

روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا "پمپاژ" تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و اعلام کرده که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها را میان مسکو و کی‌یف طولانی‌تر می‌کند و موجب می‌شود مردم عادی اوکراین رنج بیشتری بکشند.

واشنگتن ارتش اوکراین را به تجهیزات زرهی جدید مجهز کرده و در هفته گذشته بیش از ۶۰ خودروی نظامی از نوع Bradley منتقل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج