جاباما
۱۲۸۳۸۸۳
۱۴ نظر
۴۱۶۶
۱۴ نظر
۴۱۶۶
پ

آمریکا، ۸مقام و ۲شناور ایرانی را تحریم کرد!

وزارت خزانه داری آمریکا در راستای رویکرد دوگانه واشنگتن در قبال جمهوری اسلامی ایران و هراس از قدرت پهپادی تهران، باز هم تحریم‌های جدیدی را به این بهانه اعمال و هشت مقام و دو شناور ایرانی را تحریم کرد.

 ایرنا:  وزارت خزانه داری آمریکا در راستای رویکرد دوگانه واشنگتن در قبال جمهوری اسلامی ایران و هراس از قدرت پهپادی تهران، باز هم تحریم‌های جدیدی را به این بهانه اعمال و هشت مقام و دو شناور ایرانی را تحریم کرد.

آمریکا، ۸مقام و ۲شناور ایرانی را تحریم کرد!

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در راستای هراس از نفوذ و قدرت پهپادی ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران و در ارتباط با برنامه پهپادی اعمال کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا هشت نفر از مدیران ارشد شرکت پرآور پارس را تحریم می کند. این شرکت مستقر در ایران  قبلاً به دلیل ساخت پهپادهای  شاهد برای سپاه پاسداران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شده بود.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد همچنین دو شناور نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به نام‌های مکران و دنا را به‌عنوان اموالی که دولت ایران در آن ذینفع است، شناسایی می‌کند.

برایان  نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در تداوم ادعاهای واشنگتن گفت: شرکت‌های ایرانی به تولید پهپاد برای سپاه و ارتش ایران ادامه می‌دهند. ایران پهپاد های مورد نیاز روسیه برای عملیات های جنگی این کشور علیه زیرساخت های حیاتی در اوکراین را تامین می کند. آمریکا به هدف قرار دادن تمام عناصر برنامه پهپادی  ایران ادامه خواهد داد.

پیش از این، وزارت بازرگانی آمریکا در ۱۱ بهمن ماه اعلام کرد هفت شرکت ایرانی به بهانه تولید پهپادهایی که روسیه از آنها برای حمله به اوکراین استفاده کرده است، در فهرست سیاه تجاری این کشور قرار گرفته اند.

در واقع، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۸ مقام شرکت "پرآور پارس" را که پیش از این در فهرست تحریم‌ها قرار داشتند، با ادعای تولید پهپاد شاهد دوباره تحریم کرد.

شرکت های ایرانی که در فهرست سیاه قرار گرفته اند شامل  شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شرکت اوج پرواز ما دو نفر،شرکت پراور پارس،صنایع هوایی قدس و صنایع هوایی شاهدهستند.

در بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا ادعا شده بود که پهپادهای ایرانی به روسیه منتقل می شوند تا علیه اوکراین به کار گرفته شوند و این اقدام مغایر با امنیت ملی و منافع سیاست خارجی آمریکا است.

غرب به رهبری آمریکا از ماهها پیش همزمان با تشدید تنش ها در جنگ اوکراین، ادعاهایی ضد ایرانی را مطرح کرده که تهران آن را قاطعانه رد می کند.

آمریکا ابتدا ادعای ارسال پهپادهای ایرانی را مطرح کرد و پس از آن، ادعای انتقال احتمالی موشک های زمین به زمین از سوی ایران به روسیه برای استفاده در این جنگ را مطرح کرده است.

جمهوری اسلامی ایران می گوید: محدودیت‌های مربوط به تسلیحات ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ رسما خاتمه یافته و از آن زمان، انتقال تسلیحات به، یا از ایران، دیگر مشمول قطعنامه ۲۲۳۱ نمی‌شود.

تهران معتقد است: استناد به بند ۴ (الف) ضمیمه ب قطعنامه ۲۲۳۱ فاقد مبنای قانونی و حقوقی است؛ زیرا فعالیت های مشمول بند مذکور تنها در صورتی نیاز به تأیید قبلی شورا دارد که دولت صادرکننده آن اقلام مربوطه را بدون توجه به درج آنها در سند S/۲۰۱۵/۵۴۶ تعیین کند که "می تواند به توسعه سیستم های حمل سلاح هسته ای کمک کند". با این حال، ایران به‌طور رسمی و صریح اعلام کرده است که «هیچ‌گاه اقلامی را که به‌نظر می‌رسد می‌تواند به توسعه سیستم‌های حمل سلاح هسته‌ای کمک کند، نه تولید کرده و نه عرضه نکرده، و همچنین قصد تولید و عرضه آن‌ها را ندارد».

بر این اساس، ایران هیچ موردی را که مشمول بند ۴ (الف) ضمیمه ب قطعنامه ۲۲۳۱ باشد، به روسیه منتقل نکرده است و هرگونه ادعای خلاف آن بی‌اساس بوده و رد می‌شود.

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه 2231 و برجام گفت: ما قبلاً گفتگوهای دوجانبه با اوکراین برای رفع سوء تفاهمات موجود در این زمینه برگزار کرده ایم. علاوه بر این، تعدادی از پهپادهایی که قبل از جنگ اوکراین توسط ایران به روسیه منتقل شده‌اند - که ذیل ویژگی فنی مندرج در بند ۴ (الف) ضمیمه B قطعنامه ۲۲۳۱ قرار نمی گیرند، برای استفاده در جنگ اوکراین نبوده است.

وی تصریح کرد: بنابراین، کمپین اطلاعات نادرست و اتهامات بی اساس علیه ایران باید پایان یابد. این تلاش ها هیچ هدفی جز منحرف کردن توجه از انتقال مقادیر انبوه تسلیحات پیشرفته توسط کشورهای غربی به اوکراین به منظور طولانی کردن درگیری ندارد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      قدیمی گفت وقتی خدا میخواهد بکند سرنگون براه بد میشوید رانمود حالاخداوندمتعال میخواهد امر یکارا بزودی زودبکنش سرنگون انشااله

    • ناشناس

      امریکا بزودی زودسرنگون است

    • ناشناس

      مرحبا .

    • ناشناس

      خدا لعنت تون کنه چکار داری به ایران، تحریم به چه دردی میخوره

    • ناشناس

      مگر به خو کفایی نرسیدید بعداز چهل و چهار سال دان مرغ هم نمی توانید تولید کنید فقط دروغ پردازی اختلاسهای میلیاردی و رانتخواری ، ایجاد گرانی واقعا خجالت آور است.

    • علی

      صدای شکست تحریم‌ها از کمر مردم شنیده می‌شود!

    • یزدان

      خیلی هم عالی

    • ۱۲۳۴۰۰

      تحریم جهت جلوگیری از عبور شناور مکران و دنا از کانال پاناما

    • ناشناس

      فکنم بیش از نیمی از مردم ایران تحریم هستن

    • ناشناس

      بازی سیاسی خخخخ
      شما که کل اقتصاد رو تحریم کردید
      دیگه چیه هر روز برای بازی دادن افکار عمومی، دو نفر دو نفر تحریم می کنید؟!!!

    • علی

      درود بر آمریکای ابرقدرت

    • اکبر

      اصلابرفرض اینکه ایران پهباد به روسیه ارسال کرده یامیکند اگر هم دررابطه با اوکراین استفاده شودبه منافع امریکا چه مربوط چرا آمریکا به مقدار زیاد اسلحه به اوکراین ارسال میکنند کسی حرفی نمیزند همه اینها حرف است لابد چون منافع اسراییل درخطر است امریکا‌ ناراحتست

    • ناشناس

      آمریکایی ها قدرت دارند سو استفاده می کنند ایران هم قدرت دارد ولی مثل منگل ها ایستاده نگاه می کنه

    • ناشناس

      هرچی که زیاد بشه دیگه عادی و بی مزه میشه
      خسته نمیشی از این همه تحریم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج