۱۲۸۶۲۲۸
۵۰۷۸
۵۰۷۸
پ

ریزش بهمن در جاده چالوس فاجعه آفرید

رکنا: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بارش برف و باران در جاده‌های ۲۰ استان کشور خبر داد و از مردم خواست که از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

رکنا: سرهنگ احمد شیرانی درباره آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور در حال حاضر شاهد بارش برف در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، زنجان، سمنان، مازندران، قزوین، قم، لرستان، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و کرمانشاه هستیم. همچنین در برخی از محورهای استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان نیز بارش باران گزارش شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا نیز رانندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از زنجیرچرخ در محورها و گردنه‌های کوهستانی برف‌گیر الزامی است. رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز موضوع دیگری است که رانندگان باید در شرایط برفی و بارانی رعایت کنند. اطمینان از سالم بودن تجهیزات زمستانی خودرو نظیر برف پاک‌کن و بخاری، پربودن باک خودرو در شروع سفر، همراه داشتن وعده غذایی کافی و لباس گرم مناسب از دیگر توصیه‌های پلیس به رانندگان است. البته به رانندگان و مسافران توصیه می‌کنم که حتما و تا جای ممکن است از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و اگر اصرار بر انجام سفر دارند، حتما زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از ترافیک پرحجم و نیمه سنگین در هر دو مسیر محور چالوس درحدفاصل شهرستانک تا سه راهی دیزین است. ترافیک در محور شهریار - تهران حدفاصل شهریار تا شهر قدس، آزادراه قزوین – کرج - تهران حدفاصل گلشهر تا وردآورد در اکثر مقاطع و آزادراه ساوه - تهران حدفاصل نسیم شهر تا احمدآباد مستوفی نیز نیمه سنگین است.

شیرانی درباره میزان ترددهای جاده‌های نیز گفت: اطلاعات دریافتی از سامانه‌های ترددشمار نشان می‌دهد که طی شبانه‌روز گذشته تردد در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل تر خود ۱۳.۳ درصد افزایش داشته است.   ساعات اوج تردد نیز بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ بوده و کمترین تردد نیز بین ساعات چهار تا پنج انجام شده است. بیشترین تردد نیز در شبانه‌روز گذشته به ترتیب از آزادراه کرج - تهران، آزادراه کرج - قزوین، آزادراه قزوین - کرج، آزادراه تهران - کرج و  آزادراه قم - تهران انجام شده است.

وی درباره محورهای دارای انسداد یا محدودیت تردد نیز گفت: محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود. دو محور ریگان – ایرانشهر و کیاسر – سمنان نیز دو محور شریانی دارای انسداد هستتند. همچنین محورهای خوانسار – بوئین، کوهرنگ – مسجد سلیمان (گردنه های چری، تاراز و شاه منصوری)، لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، محور جدید هشتگرد – طالقان، گنجنامه – تویسرکان، شمشک - دیزین و پونل - خلخال نیز تا اطلاع بعدی مسدود است.

شیرانی با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

ریزش بهمن جاده چالوس را مسدود کرد

طبق اعلام مدیر بحران فرمانداری کرج؛ دو لاین عبوری محور کرج-چالوس در محدوده پیچ آینه به دلیل ریزش بهمن مسدود شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج