جاباما
۱۲۸۶۲۹۸
۲ نظر
۶۸۱۵
۲ نظر
۶۸۱۵
پ

تصاویری از چهره تغییر کرده‌ی خرم سلطانِ مشهور

ستاره ترکی سریال پرچهره و معروف حریم سلطان را می‌شناسید؟ منظورمان مریم اوزرلی است.

چی بپوشم- نیلوفر شهدوست: ستاره ترکی سریال پرچهره و معروف حریم سلطان را می‌شناسید؟ منظورمان مریم اوزرلی است. او که در سال‌های پیش درخششی بی‌چون‌وچرا و طرفداران پرشماری داشت، در سال‌های اخیر وارد حاشیه‌هایی تصادفی شده است. چرا تصادفی؟ دلیل تغییرات چهره‌ او است. اوزرلی با عمل‌های جراحی رنگارنگ، دیگر چهره و صورت سابق خود را از دست داده است. نگاهی به تغییرات منفی او می‌تواند تلنگری درس‌آموز برای کسانی باشد که بی‌مطالعه و به‌طور افراطی به جراحی‌های زیبایی روی آورده‌اند یا قصد انجامشان را دارند. جراحی‌های زیبایی اقداماتی ناپسند یا منفی نیستند اما اگر پای زیاده‌روی به میان باشد و ترندها روی سلامت روان و رضایت افراد روی چهره‌های اصلی و بی‌نقصشان اثر بگذارد، اصلا توصیه نمی‌شوند. با ما همراه باشید تا نگاهی به تغییرات چهره اوزرلی داشته باشیم.

 
 

تصاویری از چهره تغییر کرده‌ی خرم سلطانِ مشهور

تزریق فیلر لب‌ها

مریم از طرفداران سینه‌چاک جراحی‌های پلاستیک است. او بی‌ترس و با جسارت به‌سوی این درمان‌ها رفته و تغییرات زیادی در چهره‌اش ایجاد کرده است. بسیاری معتقدند که این تغییرات در راستای زیباترشدن و بهبود چهره‌اش انجام نشده است. اگر نگاهی دقیق هم داشته باشیم، متوجه می‌شویم که این ایده کاملا درست است. برای مثال، تزریق فیلر به لب‌ها باعث شده که مریم اوزرلی لطافت و ظرافت پیشین خود را از دست بدهد. فشار رسانه‌ها برای تزریق ایده‌های زیبایی کلیشه‌ای در هر دوره، زنان و مردان به‌خصوص افراد مشهور و جوان را به سمت تزریق فیلر و بوتاکس و انواع راه‌کارهای زیبایی هل می‌دهد. این روزها، گفته می‌شود که لب‌های پر و درشت جذاب‌تر هستند. مریم هم در صف پیروان ایده‌های کلیشه‌ای زیبایی، با تزریق‌های مختلف، تغییراتی اساسی در لب‌های خود به وجود آورده است. این در حالی است که سابقاً لب‌هایی خوش‌حالت و زیبا داشت که با فرم چهره‌اش در تناسب کامل قرار داشتند. بعضی از افراد دارای ناهنجاری‌هایی در صورت هستند و تناسبی میان اعضای چهره‌شان وجود ندارد. این دسته از افراد می‌توانند با کمک جراحی‌های زیبایی، تغییرات لازم را در صورت به‌وجود بیاورند و توازن غایب را به صحنه ظاهرشان دعوت کنند. در موارد دیگر، جراحی‌های زیبایی نتیجه‌ای جز تغییر تناسب و تعادل اولیه چهره ندارد. به نظر می‌رسد که مریم اوزرلی در دسته دوم قرار می‌گیرد. به عقیده ما که لب‌های او نیازی به تزریق نداشته‌اند. شما چه فکر می‌کنید؟

تصاویری از چهره تغییر کرده‌ی خرم سلطانِ مشهور

رینوپلاستی بینی

به نظر می‌رسد که یکی دیگر از تغییرات چهره مریم اوزرلی ریشه در عمل رینوپلاستی بینی دارد. این عمل با تزریق‌هایی به ناحیه بینی صورت می‌گیرد و در آن، تغییراتی در ساختار و شکل بینی به وجود می‌‌آید. بینی مریم اوزرلی هم تغییراتی کرده و به نظر می‌رسد که خطوطی شکسته و تیزتر نسبت به قبل در آن ایجاد شده است. راه‌کارهای افراطی زیبایی برای تغییر چهره‌ها آنچنان ارزشمند نیستند اما نباید از حق بگذریم و باید برای بعضی از دستاوردهای حیطه علم جراحی‌های زیبایی دست هم بزنیم. عمل و تغییراتی مانند رینوپلاستی می‌توانند بدون جراحی‌های معمول و سابق بینی، تغییرات مثبتی در ساختار این عضو صورت به وجود بیاورند. باید قبول کنیم که افراد دارای چهره‌هایی مختلف هستند. هرکس نقش و نگاری روی صورت دارد که او را با تمام دنیا متفاوت می‌کند. این تفاوت ارزشمند است و نمی‌توانیم فقط یک مدل از چهره و اعضای آن را زیبا بدانیم. دنبال‌کردن مد و ترندها در تغییر چهره، نگاهی کوته‌فکرانه به نعمت عزیزی است که در چهره‌هایمان داریم. این‌طور نیست؟

 

تصاویری از چهره تغییر کرده‌ی خرم سلطانِ مشهور

 

 

تغییر اندازه فک و چانه

تزریق مواد اصلاح‌کننده صورت به چانه و فک هم بسیار پرطرفدار و مرسوم شده است. مریم اوزرلی هم علاوه بر تمام اقداماتی که برای بهترشدن چهره‌اش کرده است (؟) دست به عمل تزریق برای تغییر فک و چانه هم زده است. اگر به تصاویر پیشین او نگاهی بیاندازید، متوجه می‌‌شوید که او فک را زاویه‌دار و چانه را تیزتر از پیش کرده است. این روزها، فک زاویه‌دار از مصادیق اصلی زیبایی به‌شمار می‌رود. چنین چیزی باعث شده که بسیاری از افراد و به‌ویژه بانوان به‌دنبال تیزکردن چانه و تغییر ساختار و زاویه فک‌هایشان باشند. هرکس باید به صورت و شکل اعضای چهره‌اش دقت کند و با توجه به آنها در راه عمل‌های زیبایی قدم بگذارد. این درست نیست که پیروی از مد روز، آدم‌ها را به‌فکر تغییر بیاندازد. عمر ترندهای آرایشی و زیبایی چهره زیاد نیست. فرض کنید که با صرف هزینه زیاد و تغییر زیاد چهره، خود را به شکل و شمایل دیگری درآورید و بعد از چند سال، همه‌چیز دوباره متحول شود. یعنی ترندهای تازه‌ای روی کار بیایند. آن‌وقت دیگر دستتان برای تغییر دوباره باز خواهد بود؟ مطمئن هستید که پشیمانی به بار نمی‌آید؟

تصاویری از چهره تغییر کرده‌ی خرم سلطانِ مشهور

 
 
 
 

تغییر گونه‌ها

یکی دیگر از اقداماتی که از سوی مریم اوزرلی صورت گرفته، تغییراتی بوده که در ناحیه گونه‌ها ایجاد کرده است. او سعی کرده که گونه‌هایی پرتر و سفت‌تر داشته باشد. تزریق‌های این ناحیه از صورت، روی فرم لب‌ها و چشم‌هایش هم اثر گذاشته است. قضاوت اینکه همه‌چیز بهتر یا بدتر شده است، با شما اما اگر قصد چنین تزریق‌هایی دارید، باید بدانید که شکل اعضای دیگر چهره‌تان هم به‌شدت تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت. مریم اوزرلی صورت شاداب و با فرم هندسی مطلوبی داشت و این عمل و ترفند زیبایی نقشی در تغییرات مثبت او نداشته است. این‌طور فکر نمی‌کنید؟

تصاویری از چهره تغییر کرده‌ی خرم سلطانِ مشهور

در آخر

 

مریم اوزرلی تغییرات بسیاری کرده است. از روزهایی که به عنوان ستاره جوان و شادابی با چهره‌ای اصیل روی صفحه تصویر نقش می‌بست هم به‌شدت فاصله گرفته است. اینکه چرا به چنین اقداماتی روی آورده، برای ما مشخص نیست اما می‌دانیم که حفظ چهره اصلی‌اش به همان شکل و شمایل سابق می‌توانست او را زیباتر نگه دارد. جراحی‌های زیبایی اقداماتی منفی نیستند و حتی می‌توانند در بسیاری از موارد باعث زیباترشدن افراد و تغییر روحیه و روانشان در مسیری مثبت شوند. اما یادتان باشد که پای افراط و تقلید کورکورانه که به‌میان می‌آید، همه‌چیز منفی می‌شود. دنبال‌کردن ترندهای جراحی و تلاش برای تبدیل‌کردن چهره خود متناسب با استانداردهای تبلیغاتی دنیای بازاریابی و سرمایه‌داری، انسان‌ها را به برده‌هایی بی‌چشم‌وگوش بدل می‌کند که همگی در کارخانه‌های سودآوری از خط تولیدی مشابه بیرون می‌آیند. خط تولید این کارخانه‌ها با چرخ‌دنده‌هایی به حرکت درمی‌آید که زیر حرکت بی‌رحمانه‌شان افراد زیادی را له می‌کنند. نظرتان درباره این ایده چیست؟ موافقید که مریم اوزرلی با افراطی شدید به تغییر چهره‌اش مشغول شده است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      والا قبلا خوشکلتر بود

    • ناشناس

      بهتر شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج