adexo3
۱۲۸۷۹۴۴
۳۵۶۹
۳۵۶۹
پ

نگاهی به مازراتی جدید که چشم‌ها را خیره کرده است

مازراتی گران توریسمو تروفئو (GranTurismo) جدید و خیره کننده با موتور بنزینی، فرم سنتی خودروهای سرعتی و اسپورت را به روز می‌کند.

همشهری آنلاین: مازراتی گران توریسمو تروفئو (GranTurismo)  جدید و خیره کننده با موتور بنزینی، فرم سنتی خودروهای سرعتی و اسپورت را به روز می‌کند.

نگاهی به مازراتی جدید که چشم‌ها را خیره کرده است

 به نقل از اتو اکسپرس، دیوید ویوین در گزارشی درباره جدید ترین مازراتی می‌نویسد:  ۱۳ فوریه ۲۰۲۳با دیدن «گران توریسموی» (GranTurismo) جدید، به راحتی می توان به این باور رسید که «مازراتی» در ساخت خودروهای با سرعت بالا که مختص به طی کردن مسافت‌های طولانی ساخته شده‌اند (grand tourer) دارای سابقه‌ای بسیار طولانی است. سبک، راحتی، عملکرد سوپراسپرت و هندلینگ قدرتمند، فرمولی کلی در مورد خودروها است که هنوز جذابیت‌های زیادی دارد. انتظار می‌رود مازراتی جدید با قیمتی در حدود ۱۶۰ هزار پوند (حدود ۱۹۳ هزار دلار) به بازار عرضه شود.

نگاهی به مازراتی جدید که چشم‌ها را خیره کرده است

مازراتی «گران توریسمو فولگلوره» تمام برقی قبلا طعم جدید این برند ایتالیایی چهار چرخ متحرک را به ما داده است. اکنون مدل‌های بنزینی که طرح‌های اولیه موتور خود را با ابرخودروی  مازراتی «ام سی ۲۰» به اشتراک می‌گذارند، اینجا هستند تا داستان را تکمیل کنند.

از مدل مازراتی جدید دو نسخه برای انتخاب وجود دارد، و خودروی نرم تر و کم  سرعت تر این نسخه که به نام زادگاه مازراتی «مودنا» نام گرفته است این خودرو دارای قدرت ۴۸۳ اسب بخار است و ظرف ۳.۹ ثانیه سرعت آن از صفر به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. حداکثر سرعت آن نیز ۳۰۰ کیلومتر است. اما ما به ایتالیا آمده‌ایم تا این نسخه سریع‌تر را با قدرت ۵۴۲ اسب‌بخار را رانندگی کنیم که ظرف ۳.۵ ثانیه سرعت آن از صفر به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز  نزدیک به ۳۲۲  کیلومتر در ساعت است. 

نگاهی به مازراتی جدید که چشم‌ها را خیره کرده است
اولین مازراتی اسپرت با نام «ای ۶۱۵۰۰»

طبق اعلام کمپانی مازراتی،  اولین خودروی پر سرعت این کمپانی با نام «ای ۶۱۵۰۰» در سال ۱۹۴۷ حدود ۷۵ سال پیش ساخته شده و طرح اولیه این خودروهای پر سرعت و اسپرت از آن زمان به سختی تغییر کرده است، البته روش‌ها و مواد به کار رفته در ساخت این خودرو تغییر کرده است.

نگاهی به مازراتی جدید که چشم‌ها را خیره کرده است
فضای داخل «مازراتی گران توریسمو تروفئو» در مقایسه با خودروی ۴ نفره معموی بسیار جادار است

از نظر طراحی موتور، ساختار پیشرفته و سبک هیبریدی «گران توریسمو» جدید با بدنه‌ای از آلومینیوم و فولاد، خودرویی بسیار پیشرو است،  از این نظر حتی گران «توریسمویی» که در سال  جایگزین مدل‌های قبلی شده بود نیز در مقایسه با «گران توریسموی تروفئو» کاملا قدیمی و سنگین وزن تر به نظر می‌رسد.

زیر کاپوت بلند و منحنی  مازراتی «گران توریسمو تروفئو» که توسط کلاوس بوسه، رئیس طراحی مازراتی به عنوان یک «شاهکار» توصیف شده است، موتور ۳.۰ لیتری «توئین توربوی نتونو وی ۶»( twin-turbo Nettuno V۶) و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF قرار گرفته است.

نگاهی به مازراتی جدید که چشم‌ها را خیره کرده است

 

هیچ شکی در این نیست که فرم دماغه پایین جلوی «گران توریسمو تروفئو» و کاپوت این خودرو که به طرز  فوق‌العاده‌ای طراحی شده‌اند، برای زیبایی ظاهری این خودرو عواملی کلیدی هستند، اما این طراحی مؤثر بدنه خودرو است که اتاق را جادارتر از آنچه انتظار دارید می‌سازد. «گران توریسموی»جدید یک خودروی چهار نفره راحت است. این خودرو فضای دید عقب به طرز شگفت انگیزی مناسبی را ارائه می‌دهد.

نگاهی به مازراتی جدید که چشم‌ها را خیره کرده است
فضای لوکس داخل مازراتی

جدای از اینکه، اتاق مازراتی جدید  که سطوح آن بسار ویژه و لوکس برای رقابت با «بنتلی کانتیننتال جی تی» طراحی شده و خود مکانی فوق‌العاده است. سه صفحه نمایش برای داشبورد دیجیتال، سیستم اطلاعات سرگرمی و کنترل‌های تهویه مطبوع نیز برای فضای داخلی خودرو در نظر گرفته شده ست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج