۱۲۸۸۸۱۱
۱۱۴۵۵
۱۱۴۵۵
پ

عاقلانه‌ترین کاری که علی‌اف باید انجام دهد

سفیر پیشین کشورمان در جمهوری آذربایجان با بیان این که جامعه جهانی اظهارات علی اف را نمی پذیرد، گفت: به رئیس جمهور آذربایجان توصیه می‌کنیم اظهاراتش را بر مبنای اطلاعات غلطی که به او می رسد بیان نکند.

ایسنا: سفیر پیشین کشورمان در جمهوری آذربایجان با بیان این که جامعه جهانی اظهارات علی اف را نمی پذیرد، گفت: به رئیس جمهور آذربایجان توصیه می‌کنیم اظهاراتش را بر مبنای اطلاعات غلطی که به او می رسد بیان نکند.

عاقلانه‌ترین کاری که علی‌اف باید انجام دهد

محسن پاک آیین در ارزیابی خود از ادعاهای علی اف رئیس جمهور آذربایجان علیه ایران در پی حادثه رخ داده در سفارت باکو در تهران گفت: به نظر می رسد علی اف تحت تاثیر القائات برخی عوامل مخالف ایران در جمهوری آذربایجان و همچنین عوامل خارجی مثل رژیم صهیونیستی است و سعی می کند این موضوع را به عنوان مساله ای سیاسی در روابط دو کشور حفظ کند.

وی تصریح کرد: در حالی که همه شواهد نشان می دهد این اقدام که از سوی مسئولین کشور ما نیز محکوم شد، اقدام نادرستی بود و انگیزه تروریستی و سیاسی نداشته حتی نزدیک ترین متحدان آذربایجان غیر از رژیم صهیونیستی هم به تروریستی بودن این مساله اشاره نکردند.

سفیر سابق کشورمان در آذربایجان همچنین بیان کرد: جامعه جهانی اظهارات علی اف را نمی پذیرد، باید به او توصیه کرد اظهاراتش را بر پایه اطلاعات غلطی که به او داده می شود، بیان نکند. باید منتظر بررسی و رسیدگی قوه قضائیه و نتیجه آن باشیم و سپس اعلام موضع صورت گیرد.

پاک آیین خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم این اتفاق تاثیر منفی بر روابط دو کشور بگذارد، علی اف به دنبال این نباشد گره کور در روابط ایران و آذربایجان ایجاد کند. معتقدم سردی روابط تهران و باکو به ضرر خود جمهوری آذربایجان است.

این دیپلمات پیشین کشورمان افزود: عاقلانه ترین کار این است که علی اف روابط را در مسیر عادی شدن قرار دهد و منتظر پاسخ قوه قضائیه در مورد مجازات فرد خاطی باشیم.

وی تاکید کرد: از اظهارات علی اف کاملا مشخص است که او عصبانی است و در حالت غیر طبیعی موضع گیری می کند. در این شرایط بهترین موضع خویشتنداری و در عین حال اعلام مواضع از سوی ایران است نباید در مسیری که علی اف حرکت می کند عمل کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج