۱۲۸۹۷۷۶
۸۴۰۰۶
۸۴۰۰۶
پ

تشخیص بیماری سرطان از روی انگشت دست

تغییری در شکل انگشتان شما می تواند نشان دهنده یک بیماری خطرناک باشد. با تشخیص سریع این تغییر می توانید بیماری را سریع تر درمان کنید.

نمناک: تغییری در شکل انگشتان شما می تواند نشان دهنده یک بیماری خطرناک باشد. با تشخیص سریع این تغییر می توانید بیماری را سریع تر درمان کنید.

هر سال بیش از ۲۳۰ هزار نفر موارد جدید ابتلا به سرطان ریه تشخیص داده می‌ شوند. ۱۳۰ هزار نفر از آنها به خاطر این بیماری جان خود را از دست می دهند. سرطان ریه می تواند علت اصلی مرگ و میر در بینِ مردان و زنان باشد که تقریباً ۲۵ درصد همه سرطان‌ ها را شامل می شود.

هر سال تعداد افرادی که بخاطر این سرطان جان خود را از دست می دهند، از سرطان روده، سینه و پروستات بیشتر است اما به این معنا نیست که شما نمی توانید کاری کنید. علائمی هستند که باعث می شود سریع تر سرطان را تشخیص دهید .

تشخیص بیماری سرطان از روی انگشت دست

تست اولیه سرطان از روی شکل انگشتان

اگر متوجه کج شدن، تغییر شکل و حالت نوک انگشت تان شدید، باید تست سرطان ریه بدهید. سلول‌ های سرطانی مخصوصاً تومور های موجود در ریه، هورمون ها و پروتئین هایی دارند که باعث می شوند خون و مواد و مایعات وارد انگشتان شوند و همین باعث می شود که انگشتان شما کج شوند و خیلی بزرگ به نظر برسند و اندازه شان بیشتر از حالت طبیعی باشد که این موضوع می تواند مرتبط با سرطان ریه باشد.

تقریباً 80 درصد افرادی که به سرطان ریه مبتلا می شوند، این وضعیت را تجربه می‌ کنند و این می‌ تواند علامتی باشد که در عرض چند هفته رخ می دهد و اگر آن را پیگیری کنید، احتمال درمان شدن و موفقیت درمان خیلی بالا خواهد رفت.

تغییر شکل انگشتان ممکن است علامت مشکلات دیگر هم باشد

کج شدن انگشتان به خاطر کاهش اکسیژن رسانی است اما دیگر اختلالات ریه هم می تواند این علامت را در افراد به وجود بیاورد و این نشان دهنده اختلالات هورمونی در بافت ریه می باشد که ورم کرده یا زخمی شده است و عفونت مزمن ریه را به وجود می‌ آورد.

بعضی از بیماری های قلبی هم می‌ توانند باعث کج شدن انگشتان شوند که شامل عفونت ها می باشند؛ عفونتی که در انشعابات رگ های قلب رخ می دهد. گاهی اوقات هم علامت بیماری های عروقی و اختلالات تیروئید و بعضی دیگر از انواع سرطان هست.

تشخیص بیماری سرطان از روی انگشت دست

چگونه کج شدن انگشتان را در منزل تشخیص دهیم؟

متخصصان گفته اند که شما می توانید ناخن دو انگشت اشاره را به یکدیگر بچسبانید و ببینید که چه حالتی پیدا می کنند. اگر بین آنها فاصله بود، یعنی مشکلی وجود دارد اما اگر فاصله ای مشاهده نکردید، یعنی همه چیز عالی است و انگشت شما کج نیست.

این مسئله می تواند شبیه به یک برگ برنده برای درمان بیماری عمل کند، زیرا خیلی از افراد علائمی مانند سرفه و تنگی نفس را ندارند و در وهله اول با این وضعیت در انگشت مواجه می‌ شوند که آن را پیگیری می‌ کنند و درمان شان خیلی سریع تر انجام می شود.

ممکن است تغییرات دیگری را هم در دستان تان ببینید

علاوه بر این که انگشت تان کج می شود، ممکن است متوجه دیگر تغییرات در دستان تان هم بشوید و احساس کنید که ناخن دست های تان خیلی نرم شده و اصلا سفت نیست و شاید به طرف داخل انحراف پیدا کرده است که باید این مسئله را هم بررسی کنید.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج