adexo3
۱۲۹۰۳۲۱
۴۶۴۰
۴۶۴۰
پ

اقدام رسمی برای تخریب بافت تاریخی شیراز

هم شهرداری بافت تاریخی شیراز(منطقه ۸) برای ۳۳ پلاک تاریخی در مسیر امامزاده ابراهیم‌ تا حرم مطهر شاهچراغ اخطاریه تخلیه صادر کرده، هم سازمان راه و شهرسازی نزدیک به ۳۰ پلاک تاریخی بین آستانه تا شاهچراغ را به تملک خود درآورده است!​

روزنامه ایران: هم شهرداری بافت تاریخی شیراز(منطقه ۸) برای ۳۳ پلاک تاریخی در مسیر امامزاده ابراهیم‌ تا حرم مطهر شاهچراغ اخطاریه تخلیه صادر کرده، هم سازمان راه و شهرسازی نزدیک به ۳۰ پلاک تاریخی بین آستانه تا شاهچراغ را به تملک خود درآورده است!

روزنامه دولتی ایران از صدور اخطاریه تخلیه برای۳۳ پلاک تاریخی شیراز خبر داده و نوشته۳۰ خانه تاریخی برای  اجرای طرح توسعه شاهچراغ خریداری شده است.

به گزارش ایران، برخلاف تکذیب صدور اخطاریه برای ساکنان بافت تاریخی شیراز توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور آمار‌ها ی محمد مهدی کلانتری، دبیر انجمن علمی مرمت دانشگاه علم و صنعت ایران و مسئول کارزار «درخواست ثبت ملی بافت تاریخی شیراز» در گفت‌وگو با «ایران» نشان می‌دهد هم شهرداری بافت تاریخی شیراز(منطقه ۸) برای ۳۳ پلاک تاریخی در مسیر امامزاده ابراهیم‌ تا حرم مطهر شاهچراغ اخطاریه تخلیه صادر کرده، هم سازمان راه و شهرسازی نزدیک به ۳۰ پلاک تاریخی بین آستانه تا شاهچراغ را به تملک خود درآورده است! این تملک‌ها در همان خط پیشنهادی پژوهشگاه میراث فرهنگی و کارگروه اتفاق افتاده است!

در ادامه گزارش روزنامه دولت آمده است: البته صدور اخطاریه‌ها توسط شهرداری بافت تاریخی شیراز هم توسط شهردار منطقه ۸ شیراز در نشست خبری دیگری تکذیب می‌شود اما یکی از اخطاریه‌های امضا شده توسط «علی مصلی‌نژاد» شهردار منطقه ۸ انتشار یافته است. در اخطاریه‌های شهرداری شیراز آمده است: «با توجه به اینکه شهرداری شیراز قصد اجرای پروژه تعریض گذر و توسعه حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) را دارد و با توجه به اینکه ملک جنابعالی در مسیر اجرای طرح و پروژه فوق قرار دارد، لذا خواهشمند است ظرف مدت یک هفته برای تعیین تکلیف و ارائه مدارک از قبیل سند مالکیت، کارت شناسایی، قبوض شهری و غیره به واحد املاک شهرداری منطقه۸ مراجعه کنید.»

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج