۱۲۹۰۶۴۴
۳۲ نظر
۱۸۲۰۵
۳۲ نظر
۱۸۲۰۵
پ

شما که امروز در قبال نرخ دلار ساکتید، این عکس‌ها را ببینید

سالهاست طرفداران دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب، جناح مقابل را مقصر قلمداد می‌کنند.

 برترین‌ها: سالهاست طرفداران دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب، جناح مقابل را مقصر قلمداد می‌کنند.

بالاخره افزایش قیمت دلار و به دنبال آن گرانی فزاینده را باید نتیجه عملکرد و سیاست‌های اشتباه دولت بدانیم یا نتیجه فروپاشی برجام و تشدید تحریم‌ها؟ برای خیلی‌ها پاسخ این سوال روشن است.

اما برای برخی دیگر نه. البته واقعیت این است که برای آنها هم روشن است اما بسته به منافع و دسته‌بندی‌های جناحی، مواضع‌شان در این باره تغییر می‌کند. مثلا در دولت قبل، اصرار برای احیای برجام و گفتگو با آمریکا از نظر طیف نزدیک به حاکمیت یک خبط بزرگ و نابخشودنی محسوب می‌شد. کار به جایی رسیده بود که در تجمع ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ طلاب در قم، رئیس دولت تهدید به مرگ شد. شعار «ای آن که مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» در همین برهه ساخته شد که به ماجرای درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشت.

شما که امروز در قبال نرخ دلار ساکتید، این عکس‌ها را ببینید

منتقدان برجام هم تجمع می‌کردند و در تجمعات‌شان از مضرات آن می‌نوشتند: «ثمرات برجام: دلار 7300، تعطیلی هسته‌ای، رکود و بیکاری، از دست رفتن عزت».

بعد از پیروزی رئیسی در انتخابات 1400 و وعده‌هایی که او برای رفع مشکلات اقتصادی داده خیلی زود مطالبات مردم و جناح مقابل شروع شد. اما اصولگرایان هم بیکار ننشسته بودند. مثلا یکی از آنها عکسی از خودش منتشر کرد که یک پلاکارد در دستش گرفته بود. روی این پلاکارد نوشته شده بود: «آیا می‌دونید اگر 5 ماه پیش بادمجون رو کاشته بودید هنوز هم وقت برداشتش نشده بود؟ خواستم بگم حداقل به اندازه رشد یه بادمجون به دولت رئیسی وقت بدید!»

اما مهم‌ترین و شاید یکی از مشهورترین مثال‌ها در این ماجرا مربوط به آیت‌الله رئیسی باشد. او قبل از این که رئیس جمهور شود، یک بار در روزهایی که قیمت دلار از 5 هزار تومان عبور کرد (دقیقا 18 آذر 1397) در یک نشست خبری با طعنه به حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور وقت گفت: «خدا رحم کرد که رئیس جمهور نشدیم که دلار بشه 5 هزار تومان.» آن روزها اصولگرایان و طیف نزدیک به آنها با انتشار این ویدئو به دولت روحانی و طرفدارانش طعنه می‌زدند اما فیلم این سخنان رئیسی این روزها دوباره وایرآل شده است و این بار رسانه‌ها و افراد نزدیک به اصلاح‌طلبان دارند روی آن مانور می‌دهند.

شما که امروز در قبال نرخ دلار ساکتید، این عکس‌ها را ببینید

حالا اما با بدتر شدن وضعیت و گرانی افسارگسیخته خیلی چیزها عوض شده است. حمیدرضا علیمی که از مداحان اهل بیت است و طبیعتا باید حامی دولت فعلی باشد روال دیگری را در پیش گرفته. روالی که مورد پسند حامیان دولت نیست. او همین دو سه روز پیش در توئیتی نوشت: «عین همین مشکلات زمان دولت ‌قبلی هم بود، اون موقع دیدین و عربده کشیدین! حالا کور شدین و خفه‌خون گرفتین! و مردم قربانی این‌بازی کثیف هستند. یه کمی باشرف باشید شاید خوشتون اومد!»

در همین زمان یک اسکرین شات از یک توئیت قدیمی مربوط به دو سال پیش و یک روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری 1400 بازنشر شد. در این توئیت قیمت برخی اقلام در روز منتهی به انتخابات نوشته شده و از کاربران خواسته شده بود با فکر کردن به این گرانی‌ها دیگر به کاندیدای اصلاح‌طلب رای ندهند.

اما متن آن توئیت این بود: «برجام! گوشت 120 هزار تومن! مرغ 13 هزار تومن! پراید 65 میلیون تومن! دلار 15 هزار تومن! سکه 5 میلیون تومن! روغن 9 هزار تومن، تخم مرغ شانه‌ای 23 هزار تومن! شکر 11 هزار تومن! و ... خوب که بهشون فکر کردید بعد برید تکرار کنید!» حالا اصلاح‌طلبان با بازنشر این توئیت و یادآوری قیمت‌ها در آن روز که نسبت به قیمت‌های امروز بسیار ارزان به نظر می‌رسد به اصولگرایان طعنه می‌زنند.

این جنگ سایبری اما همچنان ادامه دارد. مثلا در راهپیمایی 22 بهمن که ماه گذشته برگزار شد یک نوجوان که مشخص بود از مسائل اقتصادی و سیاسی اطلاعی ندارد یک دستنوشته عجیب را بالای سرش گرفته بود. در این دستنوشته این طور نوشته شده بود: «دلار 44 میلیون هم بشه باز میایم راهپیمایی.»

شما که امروز در قبال نرخ دلار ساکتید، این عکس‌ها را ببینید

به هر حال مقایسه وضعیت اقتصادی و سیاسی در دو دولت فعلی و قبلی تبدیل به یک سوژه جذاب در فضای مجازی شده است. اگر چه خیلی‌ها با طعنه و گوشه کنایه و به صورت زیرپوستی این مقایسه را انجام می‌دهند اما برخی هم خیلی مستقیم و بدون تعارف حرف می‌زنند.

مثل کاربری که این توئیت را پست کرده است: «در دولت روحانی: شما بروید اثر تحریم روی مرغ و تخم‌مرغ تمام می‌شود، در دولت رئیسی: مردم باید سختی‌ها را بپذیرند و تحمل کنند، در دولت روحانی: ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت، در دولت رئیسی: مذاکرات در این دولت عاشقانه است»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرد خدا

      چی بگم والا
      ادم تو کار خلق نادان میمونه

    • ناشناس

      وقتی همه ملت شدن دلال دلاروبفکرخودشون هستن وازباب افزایش ثروت اقدام به خریدارزخارجی وکاهش ارزش پول ملی میکنن همین میشه دیگه....وقتی دولتهاتبلیغ بورس میکنن ودروغ میگن وسرمایه مردم رودودمیکنندوبه اسمون میفرستن وهیچ مسئولیتی قبول نمی کنن بایدم مردم به دولتهااعتمادنکنند.....ودنبال سودوزیان خودشون بروش خودشون باشن....تازمانی که این تفکرحاکم باشه نه ازچپی هاکاری برمیادنه ازراستی ها...

    • امید

      دولت بی کفایت

    • ناشناس

      میشه بگی کی از برجام اومد بیرون و به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرد؟

    • ناشناس

      دولتی ها اینهاهستند؟

    • پسر سمی

      بخدا من از لبنیات ماست میخریدم ۳۲ تومن یه هفته بعدش شد ۴۴ تومن الانم خدا میدونه چقدر شده
      اگه از اقتصاد هیچی نمیدونید حرف نزنید استعفا کنید
      یه کلام🤌🤌🤌

    • یوسف

      مجلس چرا صداش درنمیاد برای حجاب سریع تصمیم میگیرید اما برای اینهمه گرانی .ظلم.صدایی درنمیاد شما مگه وکیل ملت نیستید درمجلس شما برای جیب خود وعده ای خاص رفتید مجلس

    • ناشناس

      ازماست که برماست به نقل ازامیرکبیر که فرمود(مملکت مردم دانا میخواهد)

    • ناشناس

      دقیقا

    • ناشناس

      اهان تقصیرمردمه پس

    • محمود

      وقتی یک سری آدم نالایق نابلد و پر رو مسئول شوند و در عین حال چشم‌های خود را به واقعیت و حقیقت ببندند نتیجه ای بیشتر از این نباید انتظار داشت.

    • asghar

      ۳۰ ماشین خریدی توپارکینگ خونت که ماه بهماه روش میره
      حتما دولارات صدبسته ۱۰۰تای داری

    • مدافع حق

      ننگ به این دولت فشل وناکار امد

    • ناشناس

      خلایق هر چه لایق

    • ناشناس

      امان ازبیسوادی

    • ع.س

      هیچی نگو کنار وایسا هم گریه کن هم بخند از من وتو چکار برمیاد ؟

    • ناشناس

      به يزدان که گر ما خرد داشتیم
      کجا این سر انجام بد داشتیم

    • ناشناس

      دیگه قبر هم نمیشه برد تازه فوت شده خرید نمایندگان مجلس کجایید چرا لالمونی گرفتید

    • shahsavari na

      جواب داخل خود ایران است

    • ناشناس

      همش شعار و تبلیغه

    • ناشناس

      بسکه بی عرضه هستید

    • ناشناس

      بسکه بی معنی هستید . محتاج نیستید

    • اسفندیار اکبری

      مسولین به خاطر خدا و دنیای آخرت که باید جوابگو حق الناس باشید یه تصمیم قهرمانانه بگیرید.
      مگه این ملت چه چیزی از کشور عربستان کم داره؟؟؟

    • ناشناس

      👍👍👍👍

    • ناشناس

      دلار را ولش کن پیاز کیلویی سی وهفت هزار تومان

    • ناشناس

      بی خرد های عالم

    • هیچکس

      جوری که داره پیش میره، ۴۴ میلیون رو هم رد میکنه

    • رزا بانو

      این مردم هرچی سرشون بیاری حقشونه

    • ناشناس

      بی خاصیت ها

    • ناشناس

      ازگرسنگی دارم میمیرم بچه شانزده ساله ام شاگرداول کلاس خودشه ‌.باکفش پاره میره مدرسه .خودم بیمارام اس هستم کدوم نهاددولتی اومد بگه دردت چیه .کجای چطوری مردی زنده ای ده تومن وام مسکن گرفتم چهل ملیون ازام گرفتن هیچ کس نی به حرف مردمش گوش کنه.حتمن میریم واسه برق وگاز نفت مفتی .

    • سید هاشمی

      رییس جمهور قبلی مون با علی برکه الله اقتصاد پیش برد،،رییس جمهور کنونی ما با انشالله!انشالله اقتصاد روبه پیشرفته!انشالله دلار میاد پایین!انشالله،انشالله ،انشالله

    • کارگر گرسنه

      فقط خجالت بکشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج