جاباما
۱۲۱۶۲۰۶
۱ نظر
۲۸۵۷
۱ نظر
۲۸۵۷
پ

چرا خدا از مردم ژاپن و کره امتحان نمی‌گیرد؟

بازهم جمعه‌ای دیگر آمد و ما فهمیدیم که درگیر یک امتحان الهی دیگر هستیم.

عصرایران - مصطفی دانند:  بازهم جمعه‌ای دیگر آمد و ما فهمیدیم که درگیر یک امتحان الهی دیگر هستیم.

چرا خدا از مردم ژاپن و کره امتحان نمی‌گیرد؟

حجت الاسلام صدیقی امام جمعه محترم تهران در خطبه‌های نماز با اشاره به مسئله حذف ارز ترجیحی، گفت: «این یک امتحان الهی برای مردم و مسئولین و قوه قضائیه و نیروهای مسلح است که 43 سال قربانی دادند و خون شهیدانشان هنوز خشک نشده است. ما برای خون‌ها با دنیا معامله نمی‌کنیم و یک تار موی اینها با زندگی اشرافی قابل معاوضه نیست، این امتحان بزرگی است. امروز گرانی هست و گرانی به‌تعبیر امام صادق موجب آزرده شدن روح مردم و افسردگی و مشکلات اجتماعی و مشکلات اخلاقی می‌شود اما امتحان است.»

سوالی که ذهن نویسنده این نوشتار و احتمالا مردم را درگیر خود کرده این است که چرا امتحان‌های الهی مثلا شامل مردم ژاپن، کره جنوبی یا کشورهای اروپایی نمی‌شود؟ چرا همه امتحان‌های الهی برای ما ایرانی‌هاست. چرا پروردگار آنها را با فقر امتحان نمی‌کند؟

اگر همین طرح را رئیس جمهوری غیر از سید ابراهیم رئیسی اجرا می‌کرد هم امتحان الهی بود یا بی‌تدبیری نام می‌گرفت؟ بهتر نیست از خدا برای حمایت دولت مایه نگذاریم.

مردم ایران سال هاست درحال تحمل تحریم ها و سختی ها هستند. دیگر تحریم با پوست و استخوان مردم عجین شده است. کدام سالی بدون تحریم گذشته است که شما به مردم می گویید « گرانی امتحان الهی است» ما از آغازین روزهای انقلاب تحریم هستیم تا به امروز. رفتار مردم در تمام این سال ها نشان داده است آنها بیش از همه به بزرگی خدا و رحمت او ایمان دارند.

آنکه این روزها با سختی روزگار سپری می‌کند، با این حرف‌های شما آرام نمی‌شود، بلکه عصبانی‌تر از گذشته می‌پرسد چرا امام جمعه که باید صدای مردم در برابر دولت‌مردان باشد هر هفته توجیه گر رفتار مسئولان است؟

حالا که فصل امتحان الهی است، نهادهای غیر دولتی که به بهانه‌های مختلف از دولت بودجه می‌گیرند هم، بخشی از پول‌های دریافتی خود را به دولت بر می‌گردانند تا آن پول صرف خدمات برای مردم شود.

جناب صدیقی می‌خواهید بدانید امتحان الهی چیست و از چه کسانی گرفته می‌شود؟

امتحان الهی برای مسئولان است. آنها که زندگی مردم را در دست دارند و می‌توانند با یک تصمیم خود لبخند را به لب مردم بیاورند یا غم را به روی صورت آنها بنشانند.

امتحان آنها، ساختن ایران است. ایرانی که در آن فقر موج نزند. تبعیض بیداد نکند. جامعه‌ای که در آن به نام سود بانکی از مردم بهره نگیرند. حضرت امام جمعه در کشوری مانند سوئیس از مسلمانان به خاطر حرام بودن بهره بانکی، بهره نمی‌گیرند و در کشوری که اقتصاد آن بر اساس عقود اسلامی است تا 30 درصد از مردم مسلمان بهره بگیرند. این امتحان الهی است که متاسفانه بسیاری از مسئولان در این سال‌ها در آن مردود شده‌اند.

امتحان الهی، متروپل است. اگر مسئولان مربوط به این ماجرا کمی وجدان داشتند امروز شاهد فاجعه آبادان نبودیم و رامین و مریم در کافه‌شان مشغول پذیرایی از مردم خسته از گرمای آبادان بودند.

حامیان رئیس جمهور سعی کنند، راهی دیگری برای دفاع از دولت پیدا کنند. این رسم خوبی نیست که پای خدا و ائمه اطهار را به زمین سیاست باز می‌کنند. مردم تنها در یک صورت از عملکرد دولت راضی خواهند شد که نتیجه تصمیمات دولت را در سفره زندگی خود ببینند؛ فرقی هم نمی‌کند که نام رئیسی جمهور رئیسی باشد یا روحانی!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      دست مریزا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج