۱۲۹۱۳۶۹
۲۷۶۱
۲۷۶۱
پ

پرونده مسمومیت دانش‌آموزان دختر در «اغما»

هر مسئولی از ظن خود و بدون سند سخن گفته است؛ مخصوصا نمایندگان مجلس و نکته دیگر اینکه این اظهارات در تناقض با یکدیگر و به صورت غیرکارشناسی مطرح شده و گاها از روی بی‌اطلاعی بوده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «چند ثانیه» نوشت: هر مسئولی از ظن خود و بدون سند سخن گفته است؛ مخصوصا نمایندگان مجلس و نکته دیگر اینکه این اظهارات در تناقض با یکدیگر و به صورت غیرکارشناسی مطرح شده و گاها از روی بی‌اطلاعی بوده است.

پرونده مسمومیت دانش‌آموزان دختر در «اغما»

اگر اظهارات مختلف مسئولین پیرامون مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که هر مسئولی از ظن خود و بدون سند سخن گفته است؛ مخصوصا نمایندگان مجلس و نکته دیگر اینکه این اظهارات در تناقض با یکدیگر و به صورت غیرکارشناسی مطرح شده و گاها از روی بی‌اطلاعی بوده است.

در چنین شرایطی، افکار عمومی اعتماد را به رسانه داخلی و مسئول ایرانی از دست می‌دهد و فضای مجازی بستری مناسب خواهد شد برای انتشار افسانه‌های دروغین.

پرونده‌ای با این اهمیت و حساسیت نیازمند سیاست و تیم رسانه‌ای منسجم، باتجربه و ویژه جهت اطلاع‌رسانی دقیق و درست جهت تنویر افکار عمومی است. اظهارات بدون سند را نباید بدون هزینه رها کرد.

برخی از اظهارات در روزهای اخیر به این شکل بوده:

معاون تحقیقات وزیر بهداشت: مسمومیت دانش‌آموزان قمی عمدی و ناشی از ترکیبات شیمیایی در دسترس بود. افرادی دوست داشتند که تمام مدارس، به‌خصوص مدارس دخترانه تعطیل شود.

معاون تحقیقات وزیر بهداشت (یک روز بعد): اینکه مسمومیت‌ها ناشی از کدام علت بیرونی بوده و عامدانه بوده یا خیر، اطلاعی ندارم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس: عمدی بودن مسمومیت دانش آموزان خبر خوبی نبود. ممکن است کسانی که در جبهه اغتشاشات به اهداف خود نرسیدند، به دنبال ضربه زدن به آموزش دانش آموزان به خصوص دختران ما باشند.

امیرآبادی نماینده قم: معاون وزیر بهداشت گفته که مسمومیت دانش‌آموزان عمدی است. اگر این صحبت درست باشد باید مسئولین امنیتی و انتظامی، موضوع را پیگیری و با عاملین آن برخورد کنند.

تا اینجا هنوز هیچ سندی دال بر عمدی بودن منتشر نشده است اما مسئولین حول آن اظهار نظر کردند.

و اما بعد

وزیر بهداشت: دانش‌آموزان با نوعی «سم» مسموم شده اند.

رئیس کمییسیون آموزش مجلس: مشخص شد که گاز ان.۲ (N۲) در سم منتشر شده در مدارس وجود داشته است.

احمد نادری نماینده مجلس: موضوع مشکوک مسمومیت دانش‌آموزان با سرعتی مشکوک‌تر در حال تبدیل شدن به یک ابر پروژه عملیات روانی با محوریت پیاده نظام مجازی دشمن است.

فرمانده نیروی انتظامی: درباره مسمومیت دانش آموزان هنوز فردی دستگیر نشده است. تا زمان یافتن منشاء این پرونده درباره عمدی یا غیرعمدی بودن آن قضاوتی نخواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج