جاباما
۱۲۹۲۳۵۰
۱ نظر
۶۳۱۸
۱ نظر
۶۳۱۸
پ

تصاویر حیرت‌انگیز از سوپر هتل بی‌نظیر دبی

اروپا ممکن است به معنای واقعی کلمه و به طور استعاری در حال گذر از یک زمستان طولانی باشد، اما در دبی با آسمان آبی همه چیز بر اساس وعده روز‌های خوب ساخته شده است این شهر شاید عجیب‌ترین تجسم ذهنیت "به خودت برس و لذت ببر" باشد.

فرارو: اروپا ممکن است به معنای واقعی کلمه و به طور استعاری در حال گذر از یک زمستان طولانی باشد، اما در دبی با آسمان آبی همه چیز بر اساس وعده روز‌های خوب ساخته شده است این شهر شاید عجیب‌ترین تجسم ذهنیت "به خودت برس و لذت ببر" باشد.

 ساخت آن بیش از ۱ میلیارد پوند هزینه به همراه داشت و بیانسه در جشن افتتاحیه آن اجرا کرد، اما آیا "آتلانتیس رویال" جدید می‌تواند از پس هیاهو‌ها برآید؟

به گزارش فرارو به نقل از دیلی تلگراف، ساختمانی ۴۳ طبقه و موجی به طول ۵۰۰ متر از بلوک‌های روی هم به سبک برج جنگا در نیویورک که ۱۷۸ متر به بالا کشیده شده است. این هتل ۷۹۵ اتاق خواب دارد. در روز دوم جشن ۷۲ ساعته بمناسبت افتتاح هتل آتلانتیس رویال بیانسه خواننده مشهور پس از گذشت ۵ سال اولین اجرای زنده خود را برای ۱۵۰۰ نفر در هتل انجام داد. این هتل متعلق به شرکت مهمان نوازی لوکس Kerzner International سال‌ها در حال ساخت بود و ساخت آن بیش از ۱ میلیارد دلار هزینه به همراه داشت.

تصاویر حیرت‌انگیز از سوپر هتل بی‌نظیر دبی

پیش از آن، پروژه مشابهی در سال ۲۰۰۸ میلادی با افتتاح اقامتگاه ۱.۵ میلیارد دلاری دبی با ۱۵۴۴ اتاق یعنی "آتلانتیس دی پالم" رونمایی شده بود. آن اقامتگاه در جزیره پالم جمیرا ساخته شده بود. افتتاحیه هتل با اجرای "کایلی مینوگ" خواننده استرالیایی و با حضور "رابرت دنیرو" و "شارلیز ترون" ستارگان هالیوود برگزار شد. افتتاحیه آن اقامتگاه مجلل در زمانی صورت گرفت که جهان درگیر بحران مالی بود. سوئیت‌های زیر آب آن چشمگیر است و آکواریوم عظیمی که ۶۵ هزار حیوان دریایی را در خود جای داده اعجاب انگیز بود.

در سالیان اخیر اقتصاد متکی بر گردشگری دبی پس از پاندمی کووید در حال بهبود بوده است. حدود ۱۶.۷۳ میلیون بازدید کننده در سال ۲۰۱۹ میلادی وارد شدند. در سال ۲۰۲۲ میلادی این رقم ۱۴.۳۶ میلیون بود.

تصاویر حیرت‌انگیز از سوپر هتل بی‌نظیر دبی

آتلانتیس دی پالم نیز رونق بسیار زیادی پیدا کرده است. پیش از پاندمی کووید که همه چیز را خراب کرد آن استراحتگاه یک سال رکورد را پشت سر گذاشته بود و بیش از نیم میلیون بازدیدکننده داشت و با ۹۰ درصد ظرفیت کار می‌کرد. نرخ‌های اقامت شبانه در آنجا از حدود ۳۵۰ پوند آغاز می‌شود و برای سوئیت برتر تا تقریبا ۱۰ هزار پوند می‌رسد.

اکنون "آتلانتیس رویال" زیبایی‌شناسی ظریفی را به نمایش می‌گذارد. فرش‌های خالدار آبی و سفید آن نمادی از کف دریا هستند. حمام‌های آن سخاوتمندانه با سنگ مرمر خاکستری - کرم پوشیده شده‌اند. بالکن‌های جادار آن بدان معناست که می‌توانید با یک فنجان اسپرسوی صبحگاهی از نور خورشید لذت ببرید. لوازم حمام اتاق‌های آن از برند جواهرات "گراف" در پلاستیک یکبار مصرف عرضه می‌شوند.

تصاویر حیرت‌انگیز از سوپر هتل بی‌نظیر دبی

همانند افتتاحیه سال ۲۰۰۸ میلادی اکنون نیز برای افتتاح آتلانتیس رویال انتقاداتی مطرح شده است. بحران کنونی هزینه‌های زندگی در جهان باعث می‌شود تا تعداد اندکی بتوانند اقامت در این هتل که نرخ اقامت هر شب آن از ۱۱۴۵ پوند آغاز می‌شود را تجربه نمایند. البته دغدغه‌های مالی شدید برای بسیاری از اروپایی‌ها احتمالا بر درآمد آتلانتیس رویال تاثیر نخواهد گذاشت. ثروت روز افزون در آسیا و از سرگیری سفر‌های خارجی از چین مرکز ثقل صنعت سفر‌های لوکس را متحول کرده است و تعداد فزاینده‌ای از ابرثروتمندان جهانی از چین و سایر کشور‌های آسیایی به دبی سفر می‌کنند.

تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی امارت دبی دارای ۱۴۶۴۹۶ اتاق در ۸۰۴ هتل بود. مجموع نرخ اشتغال ۷۳ درصد و میانگین نرخ روزانه اقامت در اتاق‌ها ۱۲۱ پوند بود. این در حالیست که در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۲۵۱۲۰ اتاق در ۷۴۱ هتل در دبی با میانگین نرخ روزانه اقامت ۹۳ درصد با نرخ اشتغال ۷۵ درصد بود.

در سطح جهانی نیز بخش سفر‌های لوکس در حال رشد است. پیش بینی می‌شود که ارزش تخمینی ۱.۱ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۲ میلادی این بخش هر سال با نرخ ۹ درصد رشد همراه باشد و تا سال ۲۰۳۰ میلادی به ارزش ۲.۳ تریلیون دلار برسد.

اروپا ممکن است به معنای واقعی کلمه و به طور استعاری در حال گذر از یک زمستان طولانی باشد، اما در دبی با آسمان آبی همه چیز بر اساس وعده روز‌های خوب ساخته شده است این شهر شاید عجیب‌ترین تجسم ذهنیت "به خودت برس و لذت ببر" باشد. افتتاحیه آتلانتیس رویال و اقامتگاه‌ها هتل‌های مشابه در سرتاسر امارت دبی به عنوان پیشگویی روز‌های بهتر برای آینده تلقی می‌شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد مردانی

      داغ دلم تازه شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج