۱۲۹۳۵۰۶
۶۵۹۳
۶۵۹۳
پ

گرجستان ناآرام شد

درگیری میان پلیس گرجستان و معترضان که از روز سه‌شنبه در خیابان‌های تفلیس پایتخت و در مخالفت با یک قانون جنجالی به خیابان‌ها آمده‌اند، شدیدتر شده‌است.

ایسنا: درگیری میان پلیس گرجستان و معترضان که از روز سه‌شنبه در خیابان‌های تفلیس پایتخت و در مخالفت با یک قانون جنجالی به خیابان‌ها آمده‌اند، شدیدتر شده‌است.

به نقل از شبکه الجزیره، مخالفان دولت گرجستان که به قانون بحث‌برانگیز موسوم به «ماموران خارجی» معترض هستند، شامگاه چهارشنبه در تلاش برای ورود به ساختمان پارلمان این کشور با ماموران پلیس درگیر شدند.

 گرجستان ناآرام شد

بنابر اعلام رسانه‌ها، درگیری‌ معترضان با پلیس که در دو روز گذشته ادامه داشته است، در ساعات پایانی شب چهارشنبه و به دنبال تلاش معترضان برای ورود به ساختمان پارلمان شدت بیشتری گرفت.

پلیس گرجستان با استفاده از خودروهای آب‌پاش، گاز اشک‌آور و باتوم سعی در متفرق کردن تظاهرکنندگان خشمگین داشت.

ویدئوهایی نیز در فضای مجازی منتشر شده است که تلاش معترضان گرجستانی برای شکستن در ورودی ساختمان پارلمان و ورود به آن را نشان می‌دهد. در این ویدئوها نشان داده می‌شود که معترضان به سمت پلیس و پنجره‌های ساختمان پارلمان سنگ و مواد آتش‌زا پرتاب می‌کنند.

اعتراضات از روز سه‌شنبه و با تصویب پیش‌نویس قانونی توسط پارلمان گرجستان آغاز شده است که سازمان‌ها و شرکت‌هایی که بیش از 20 درصد بودجه آنها از خارج از کشور تامین می‌شود را مکلف می‌کند خود را به عنوان عوامل خارجی معرفی و در سامانه‌های مخصوص که تحت نظارت نهاد قضایی این کشور خواهد بود، ثبت کنند.

منتقدان این لایحه را که هنوز به تایید نهایی پارلمان گرجستان نرسیده، «تلاشی برای سرکوب رسانه‌ها و هرگونه مخالفت با دولت» می‌دانند.

این اعتراضات با استقبال کشورهای غربی به ویژه اروپایی‌ها همراه است. پیشتر اتحادیه اروپا مخالفت خود را با تصویب این لایحه اعلام کرده بود.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این لایحه را در تضاد با آنچه که او ارزش‌های اتحادیه اروپا خوانده، دانسته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج