۱۲۹۴۶۷۳
۴۵۷۰
۴۵۷۰
پ

صحنه مرگ واقعی هنگام ساخت فیلم!

بیست‌وسوم ژوییه ۱۹۸۲ یک هلیکوپتر بل اچ‌.یو.وان، سر صحنۀ فیلم‌برداری در در والنسیای کالیفرنیا، حین ساخت اپیزود «تایم‌آوت» (فیلم منطقه گرگ و میش) در چند متری ویک مورو و دو کودک بازیگر همراهش که داخل آب بودند، سقوط کرد و پروانۀ چرخان آن مستقیما به آن‌ها برخورد کرد.

جواد رهبر در فیلم امروز نوشت:

ویک مورو، بازیگر آمریکایی بعد از امضای قرارداد برای ایفای نقش در یکی از اپیزودهای فیلم ترسناک «منطقۀ گرگ و میش: فیلم» (جو دانته، جان لندیس، ج‑رج میلر و استیون اسپیلبرگ، ۱۹۸۳)، بدون آن‌که به بیماری خاصی مبتلا باشد، بیمۀ عمری به ارزش پنج میلیون دلار تهیه کرد. او به خانواده و دوستانش گفته بود خواب دیده که به زودی می‌میرد و شک ندارد که این اتفاق خواهد افتاد، فقط زمان دقیق آن را نمی‌داند.

تا این‌که حین فیلم‌برداری یکی از واپسین صحنه‌های حضور مورو، هلی‌کوپتر مورد استفاده در صحنۀ فیلم سقوط کرد و هم سر از بدن مورو جدا کرد و هم دو بچۀ هنرور دیگر حاضر در صحنه را کشت.

خانوادۀ او متقاعد شدند که مورو همان‌طور که خودش گفته بود طلسم شده و حالا خواب‌های آشفته‌اش به این صورت تعبیر شده‌اند. آن‌ها به‌خصوص وقتی که متوجه شدند نحوۀ مرگ شخصیت مورو در استوری‌بورد فیلم به همین صورت طراحی شده بود، بیش از پیش به باورشان اعتقاد پیدا کردند.

بیست‌وسوم ژوییه ۱۹۸۲ یک هلیکوپتر بل اچ‌.یو.وان، سر صحنۀ فیلم‌برداری در در والنسیای کالیفرنیا، حین ساخت اپیزود «تایم‌آوت» (فیلم منطقه گرگ و میش) در چند متری ویک مورو و دو کودک بازیگر همراهش که داخل آب بودند، سقوط کرد و پروانۀ چرخان آن مستقیما به آن‌ها برخورد کرد. در این سانحه ویک مورو ۵۳ساله، مایکا دین‌لی هفت‌ساله و رنه شین‌یی‌چن شش‌ساله، هر سه کشته شدند و شش مسافر هلیکوپتر نیز مجروح شدند. علت سقوط هلیکوپتر فاصلۀ نزدیک آن به انفجارهای سرصحنه بود.

شکایت‌های متعاقب حادثه و روند طولانی دادرسی علیه پرسنل مسئول از جمله جان لندیس (کارگردان همین اپیزود) سال‌ها طول کشید و منجر به تدوین آیین‌نامه و استانداردهای ایمنی جدید در صنعت فیلم‌سازی شد.

صحنه مرگ واقعی هنگام ساخت فیلم!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج