جاباما
۱۲۹۵۶۸۸
۲۸۵۰
۲۸۵۰
پ

کاخ‌سفید: عمدی بودن حادثه پهپاد مشخص نیست

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره سقوط پهپاد آمریکایی بر اثر برخورد با جنگنده روسی گفت مشخص نیست که حادثه پهپاد عمدی بوده است.

ایرنا: جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره سقوط پهپاد آمریکایی بر اثر برخورد با جنگنده روسی گفت مشخص نیست که حادثه پهپاد عمدی بوده است.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید عصر پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که بر اساس آنچه در ویدئوی منتشر شده دیده می شود، مشخص نیست که جنگنده روسی عمدا به این پهپاد ضربه زده است.

کاخ‌سفید: عمدی بودن حادثه پهپاد مشخص نیست

کربی اظهار داشت که این اولین بار نیست که یک پهپاد آمریکایی در حریم هوایی منطقه دریای سیاه سقوط کرده و این اتفاق «غیرعادی» نیست.

او اضافه کرد اما "روشن است که اقدام خلبان روس، تهاجمی و بی پروا بود."

کربی توضیح داد: برای ما مشخص نیست که خلبانان قصد حمله به پهپاد را داشته اند. در بهترین حالت، این یک پرواز بی پروا بود. در بدترین حالت، این اقدام "بی پروا و بی کفایتی" بود.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در عین حال تاکید کرد که آمریکا به دنبال جنگ با روسیه نیست، اما به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

کربی گفت: "ما بارها به صراحت اعلام کرده‌ایم که به دنبال درگیری با روسیه نیستیم. ما قصد داریم به حمایت از اوکراین ادامه دهیم. ما به تقویت حضور و توانایی بازدارندگی خود در امتداد جناح شرقی ناتو ادامه خواهیم داد."

به گزارش ایرنا، ارتش آمریکا روز پنجشنبه تصاویری را منتشر کرد که به گفته آن  یک جنگنده روسی برای یک پهپاد آمریکایی بر فراز دریای سیاه ایجاد مزاحمت کرده و با آن برخورد می کند.

رسانه های آمریکایی اعلام کردند این تصاویر که توسط مرکز فرماندهی اروپایی آمریکا منتشر شد از دوربین پهپاد فیلمبرداری شده است و نشان می دهد که یک جت سوخو ۲۷ روسی پهپاد ام کیو ۹ آمریکا را به تعبیر واشنگتن "به صورت ناامن و غیرحرفه ای در حریم هوایی بین المللی رهگیری می کند."

مقامات آمریکایی پیشتر به ان بی سی نیوز گفته بودند که کرملین اقدامات تهاجمی دو جت روسی درگیر در این حادثه را در تلاشی آشکار برای منحرف کردن پهپاد از مسیر یا از کار انداختن قابلیت های نظارتی آن تایید کرده است.

روسیه برخورد جنگنده های این کشور با این پهپاد را تکذیب کرد و آمریکا را مقصر دانسته است و به واشنگتن هشدار داد که پروازهای نظارتی "خصمانه" در نزدیکی مرزهای روسیه که برای کمک به اوکراین انجام می شوند را متوقف کند.

رسانه های آمریکایی می گویند در حالی که مدت زمان این ویدیو تنها ۴۳ ثانیه‌ است و بخش هایی از آن حذف شده است، ارتش آمریکا گفت که این ویدئو وقایع را به صورت زنجیره ای نشان می‌دهد.

در ابتدای این ویدئو، یکی از جت‌های روسی در حال نزدیک شدن به پهپاد است و در فاصله نزدیک آنچه را به نظر می رسد سوخت است، در هوا رها می کند. سپس در ثانیه ۲۹ این فیلم، به نظر می رسد جنگنده  دوم به این پهپاد نزدیک می شود و درحالی که در فاصله بسیار نزدیک  سوخت آزاد می کند دوربین پهپاد ضبط تصاویر را متوقف می کند.  هنگامی که ارتباط  دوباره برقرار می شود، یکی از ملخ های پهپاد آسیب دیده است.

به گزارش ایرنا، مرکز فرماندهی اروپایی آمریکا اعلام کرد که روز سه شنبه یک فروند جنگنده سوخو-۲۷ روسیه به یک پهپاد ام کیو ۹ ریپر آمریکای بر فراز دریای سیاه برخورد کرد که این امر موجب شد تا نیروهای آمریکایی این پهپاد را در آب های بین المللی پایین بیاورند.

دو جنگنده سوخوی ۲۷ روسیه، پهپاد آمریکا را در شرایطی که فرماندهی اروپای آمریکا آن را "ناامن و غیرحرفه ای" خواند، رهگیری کردند .

پاتریک ریدر سخنگوی پنتاگون گفته است که جنگنده‌های روسیه به مدت نیم ساعت در نزدیکی این پهپاد پرواز می‌کردند و سوخو ۲۷ که با این پهپاد برخورد کرده، آسیب دیده است.

در این بیانیه ادعا شده است که هواپیمای روسیه علاوه بر برخورد با پهپاد آمریکا، سوخت خود را روی آن ریخته و به شیوه ای بی پروا و غیرحرفه ای در مقابل آن پرواز کرده است.

ژنرال جیمز بی هکر، فرمانده مرکز فرماندهی اروپایی آمریکا گفت: پهپاد ما در حال انجام عملیات معمولی در حریم هوایی بین‌المللی بود که توسط یک هواپیمای روسی رهگیری شده و مورد اصابت قرار گرفت و این برخورد منجر به سقوط و از دست دادن کامل پهپاد شد. در واقع، این اقدام غیرایمن و غیرحرفه‌ای روس‌ها تقریباً باعث سقوط هر دو هواپیما شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج