جاباما
۱۲۹۶۶۹۷
۴ نظر
۱۳۱۴۹
۴ نظر
۱۳۱۴۹
پ

پر مسافرترین شهرها در تعطیلات نوروز کدامند؟

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: وضعیت رزروها نشانگر این است که پهنه سفر تغییر کرده و امسال تمام کشور درگیر سفر است.

دیده‌بان: سید مصطفی فاطمی دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به وضعیت رزرو اقامتگاه‌های رسمی استان‌ها در هفته نخست تعطیلات نوروز، گفت: وضعیت رزروها نشانگر این است که پهنه سفر نسبت به سال گذشته تغییر کرده و امسال تمام کشور درگیر سفر است.

او ادامه داد: بر اساس رزروهای انجام شده ضریب اشغال استان‌های هرمزگان، مازندران، گیلان، اصفهان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، قم، لرستان و چهارمحال و بختیاری درهفته نخست نوروز بالای ۹۰ درصد خواهد بود.

به گفته دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور از خراسان رضوی، سمنان، کرمانشاه، اردبیل، مرکزی خراسان شمالی می‌توان به‌عنوان استان‌هایی نام برد که ضریب اشغال آن‌ها در هفته ابتدایی ۸۰ درصد است.

او ادامه داد: ضریب اشغال استان‌های آذربایجان شرقی، گلستان، البرز، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، خراسان جنوبی و ایلام ۶۰ تا ۸۰ درصد و استان‌های همدان، کردستان، زنجان و آذربایجان غربی کم‌تر از ۶۰ درصد خواهد بود.

پر مسافرترین شهرها در تعطیلات نوروز کدامند؟

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به معرفی شهرهای مکمل و جایگزین با هدف برندسازی و توزیع مکانی سفر ادامه داد: در استان اصفهان شهرهای شاهین‌شهر، ورزنه و خمینی‌شهر و نجف‌آباد، در استان بوشهر شهرهای عسلویه، دلوار و دشتستان، در استان خوزستان، دزفول، شوشتر و شوش، در استان سیستان و بلوچستان، کنارک و زرآباد، در استان فارس، کازرون، داراب و اقلید و در استان کرمان، بم و سیرجان به‌عنوان شهرهای مکمل مشخص شده‌اند.

فاطمی با بیان اینکه توصیه می‌شود در گیلان، سفرها به سمت غرب و در مازندران به سمت شرق استان انجام شود، تصریح کرد: رودسر، لاهیجان، لنگرود و چمخاله شهرهای مکمل استان گیلان و کیاسر، بهشهر، گلوگاه و نکا نیز به‌عنوان شهرهای کم تراکمتر استان مازندران معرفی شده‌اند.

او از شهرهای میناب، سیریک و بستک برای استان هرمزگان و مهریز، بافق، اردکان و میبد به‌عنوان شهرهای مکمل استان یزد نام برد.

اسکو، شبستر و مرند در آذربایجان شرقی، مهاباد و ماکو در آذربایجان غربی، مشکین شهر و خلخال در اردبیل، طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ در البرز، ایوان، آبدانان و دره شهر و دهلران در ایلام، دماوند، ری و فیروزکوه در تهران، بروجن و کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری، فردوس، نهبندان، قائن در خراسان جنوبی، نیشابور، سبزوار و قوچان در خراسان رضوی، بانه و سملقان، سیروان و اسفراین در خراسان شمالی، ابهر، خدابنده در زنجان، تاکستان و الموت در قزوین، شاهرود، مهدیشهر و دامغان در سمنان، قروه و دهگلان در کردستان، روانسر، پاوه و قصر شیرین در کرمانشاه، چرام و مارگون در کهگیلویه و بویراحمد، علی‌آباد کتول، مینودشت و کلاله در گلستان، بروجرد، درود و الیگودرز در لرستان، دلیجان و محلات در استان مرکزی، ملایر، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد در همدان از دیگر شهرهای مکمل معرفی شده از سوی دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      یعنی استان فارس پر !!!

    • حسین

      اینا مسافر نیستد، اینها افراد بومی هر شهرند که سری به وطن خود میزنن!

    • esma 💙

      استان فارس و شیراز شهر راز و صفای بی مثالش رو از قلم انداختین....
      نکنه فکر میکنید مسافری نداشته.....
      شیراز که قیامت شده از شلوغی

    • ناشناس

      قمممممم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج