۱۲۹۷۳۴۶
۱۶۴۸۳
۱۶۴۸۳
پ

خانه‌ای زشت، خشن و جذاب در میان جنگل‌

لودویگ گودفروی، معمار مستقر در مکزیکوسیتی یک خانه بتنی با سبک بروتالیستی (زبره‌کاری) را در یک جنگل کاج مکزیکی طراحی کرده است؛ خانه‌ای آنقدر زشت و خشن که از شدت زشتی جذاب به نظر می‌رسد!

فرادید: این ساختمان که ساخت آن سال ۲۰۲۳ در منطقه آلفرز به اتمام رسید و حدود یک ساعت با مکزیکوسیتی فاصله دارد، خانۀ دو اتاق خوابه‌ای با اشکال و جزئیات عجیب و غریب است.

گودفروی درباره این خانه می‌گوید: «مفهوم خانه آلفرز نشات گرفته از ایده ساخت کابین در جنگل و احساس رمانتیک یک پناهگاه در قلب جنگل است. من میخواستم این خانه شبیه مکعبی به نظر برسد که بین درختان روی زمین سقوط کرده است.»

خانه‌ای زشت، خشن و جذاب در میان جنگل‌

این مکعب که از بیرون شبیه به یک دژ غیرقابل نفوذ بنظر می‌رسد، یک تودۀ جامد بتنی با تزیینات نامتجانس است.

خانه‌ای زشت، خشن و جذاب در میان جنگل‌

یک دیوار زاویه‌دار در امتداد مسیر ورودی جلوی در مانع ایجاد کرده و یک سایبان سنگین و شیبدار در یک گوشۀ خانه قرار گرفته است؛ در حالی که در نمای خانه، پنجره‌های عمودی بسیار نازک و دریچه‌های گلبرگ مانند وجود دارد.

این خانه مانند یک کلبه، در دل یک چشم انداز جنگلی دورافتاده جا گرفته است اما با این‌حال به خاطر معماری خاصش احساس استحکام و امنیت زیادی را به ساکنانش منتقل می‌کند.

خانه‌ای زشت، خشن و جذاب در میان جنگل‌

طبقه همکف پنجره‌های بلندی دارد که خطوط دید را حفظ کرده‌اند و از محیط طبقه پایین خانه مجزا هستند. جهت فضا‌های داخلی همگی رو به سمت آسمان (بالا) و بالای درختان اطراف است.

خانه‌ای زشت، خشن و جذاب در میان جنگل‌

گودفروی میگوید: «خانه طوری است که انگار مانند یک جعبه ناپایدار بالای شیب طبیعی زمین افتاده است؛ خانه در گوشه جنوبی با ستون حفظ شده و در گوشه مخالف شمالی انگار در دل زمین فرو رفته است.»

خانه‌ای زشت، خشن و جذاب در میان جنگل‌

گودفروی تصمیم گرفت «ارتفاع خانه را افزایش دهد تا طبقه همکف دوم را در بالای خانه ایجاد کند؛ یک جور تراس معلق روی پشت بام در وسط درختان.»

ارتفاع درونی خانه یک جور حس کلیسایی و تناسب درونی ایجاد می‌کند، در حالی که نور نیز از همه جا و از بالا وارد خانه می‌شود.

خانه‌ای زشت، خشن و جذاب در میان جنگل‌

نور از دیوار‌های بتنی از طریق اتاق نشیمن دو-ارتفاعی پخش می‌شود و فضا‌ها را بدون وجود پنجره در طبقه همکف روشن میکند. پنج اتاق نیم-سطح به شکل مجموعه‌ای از سطوح نیم-اشکوب با مبلمان توکار بتنی و کف‌های چوبی که نمای نازک آن‌ها روی سطح لبه پله‌ها قابل مشاهده است، عمل میکنند.

خانه‌ای زشت، خشن و جذاب در میان جنگل‌

تراس روی پشت بام که به عنوان فضای صبحگاهی در نظر گرفته شده ترکیبی از اشکال هندسی با نورگیر بیرون زده گرد و یک شکل زاویه‌دار است که پلکان داخلی را میپوشاند. سال ۲۰۱۸، گودفروی خانه قلعه‌مانند دیگری را به عنوان خلوتگاه کنار اقیانوس خلق کرد و سال ۲۰۲۰ نیز خانه بتنی شکسته‌ای را با الهام از جاده‌های مقدس مایا‌ها در مریدای مکزیک ساخته بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج