جاباما
۱۲۹۷۹۴۲
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ کدامند؟

آیا ثروت و رفاه، معیارهای مشروع خوشبختی هستند؟ ایمنی و سلامت چطور؟ در غرب، دموکراسی را به عنوان یک مؤلفه کلیدی برای شادی می دانند.

روزیاتو: آیا ثروت و رفاه، معیارهای مشروع خوشبختی هستند؟ ایمنی و سلامت چطور؟ در غرب، دموکراسی را به عنوان یک مؤلفه کلیدی برای شادی می دانند. با این حال کشورهایی تحت حاکمیت استبدادی هستند که در شاخص شادی امتیاز بالایی کسب می کنند. سوالاتی از این دست، رتبه‌بندی شادی را به یک معمای چالش برانگیز تبدیل می‌کند، اما ارزش پیگیری دارد. اگر سیاست گذاران تصویر واضح تری از شرایطی که می تواند شادی را تقویت کند داشته باشند، می توانند سیاست هایی را وضع کنند که زندگی مردم کشورشان را بهبود بخشد. با این حال اندازه‌گیری ایده‌های ذهنی مانند شادی و رضایت از زندگی، کار دشواری است. اینفوگرافیک زیر، تصویری از شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ ترسیم می کند.

شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ کدامند؟

برای ایجاد شاخصی که این اینفوگرافیک بر اساس آن طراحی شده است، محققان به سادگی از مردم پرسیدند که چقدر از زندگی خود راضی هستند. امتیازات با استفاده از پاسخ های افراد ساکن در کشورهای مختلف و همچنین عوامل کیفیت زندگی اختصاص داده شد. در حالی که ممکن است معیار کاملی برای شادی در سراسر جهان وجود نداشته باشد، این گزارش تلاشی قوی و شفاف برای درک سطح جهانی شادی و شناخت شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ است.

شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳

شادی جهانی در حال حاضر به طور متوسط ۵.۵ از ۱۰ است که نسبت به سال گذشته ۰.۱ کاهش داشته است. در زیر نگاهی به امتیاز ۲۰ کشور اول این لیست می اندازیم:
شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ کدامند؟شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ کدامند؟
توجه: نمرات به رقم اول اعشار گرد شده است.

کشورهای اروپایی بخش عمده ای از ۱۰ کشور برتر را تشکیل می دهند و اسرائیل (شماره ۴) و نیوزیلند (شماره ۱۰) نیز در رتبه های برتر قرار دارند. فنلاند برای ششمین سال متوالی در صدر جدول قرار دارد.

 

شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ کدامند؟

ایران در این میان با امتیاز ۵.۰ در جایگاه ۱۰۱ در میان ۱۳۷ کشور این فهرست قرار دارد.

شادترین کشورها بر اساس منطقه

آمریکای شمالی

حالت فعلی: شاد (۶.۳)
شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ کدامند؟
میانگین امتیاز شادی آمریکای شمالی به ۶.۳ از ۱۰ می رسد. شادترین کشور منطقه کانادا است که کمی از ایالات متحده پیشی گرفته است. با این حال، امتیازات هر دو کشور در واقع نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. مشخص کردن اینکه چرا شهروندان احساس رضایت کمتری می کنند دشوار است، اما تورم، عدم اطمینان اقتصادی و بسیاری از عوامل دیگر می توانند نقش داشته باشند.

تنها کشورهایی که شاهد پیشرفت در آمریکای شمالی بودند، نیکاراگوئه و جامائیکا هستند. با اعلام اخیر برنامه‌هایی برای افزایش حداقل دستمزد تا ۴۴ درصد، بسیاری از جامائیکایی‌ها ممکن است در آینده نزدیک، شادی بیشتری را تجربه کنند.

آمریکای جنوبی

حالت فعلی: راضی (۵.۸)

شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ کدامند؟

میانگین امتیاز آمریکای جنوبی ۵.۸ است. اگرچه ونزوئلا غمگین ترین کشور این قاره است، اما امتیاز آن در واقع از ۴.۹ به ۵.۲ بهبود یافته است. با این حال، بحران انسانی و اقتصادی مداوم به احتمال زیاد امید زیادی را به مردم عادی ونزوئلایی القا نمی کند. از سال ۲۰۱۴ بیش از ۶.۸ میلیون نفر از این کشور گریخته اند.

برزیل و کلمبیا دو کشور دیگر این منطقه بودند که با کاهش سطح شادی مواجه شده اند که وضعیت شهروندان آنها نسبت به سال قبل بدتر گزارش شده است.

اروپا

حالت فعلی: شاد (۶.۴)
شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ کدامند؟
اروپا دارای برخی از شادترین کشورهای جهان با میانگین امتیاز منطقه ای ۶.۴ است. کشورهای شمال اروپا مانند فنلاند، سوئد و ایسلند به طور مکرر نمرات بالایی را گزارش می کنند، به این معنی که مردم این کشورها از زندگی خود به شدت احساس رضایت می کنند.

علیرغم تهاجم روسیه به اوکراین، اوکراینی ها هیچ کاهشی در شادی خود مشاهده نکردند و بسیاری از آنها در مبارزه برای آزادی احساس هدفمندی می کنند. نکته جالب این است که امتیاز روسیه در مقایسه با سال گذشته اندکی افزایش یافته و از ۵.۵ به ۵.۷ رسیده است.

آسیای شرقی و اقیانوسیه

حالت فعلی: خنثی (۵.۶)
شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ کدامند؟
میانگین جمعی آسیای شرقی و اقیانوسیه ۵.۶ است. با این حال، اقیانوسیه به تنهایی دارای بالاترین امتیاز منطقه ای در جهان با ۷.۱ خواهد بود.

چین در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی (۰.۶+) در امتیاز خود داشته است. تایوان پس از سنگاپور دومین امتیاز در شرق آسیا را به خود اختصاص داده است.

هند بار دیگر کمترین امتیاز شادی را در منطقه خود را به دست آورده است. امتیاز این کشور طی دهه گذشته ۰.۷- کاهش یافته است.

آسیای مرکزی و خاورمیانه

حالت فعلی: پیچیده (۵.۲)
شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ کدامند؟
میانگین امتیاز در خاورمیانه و آسیای مرکزی ۵.۲ است. افغانستان کم‌ترین نمره شادی در میان سایر کشورهای جهان را دارد و شهروندان آن سطح بسیار پایینی از رضایت از زندگی را گزارش کرده‌اند. از زمان تسلط طالبان، زندگی برای افغان ها، به ویژه زنان، بدتر شده است.

درگیری های زیادی در منطقه وجود دارد. شهروندان ارمنستان با کشور همسایه آذربایجان که امتیاز آن برای امسال ثبت نشده است، با تنش خاصی روبرو هستند. درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ کوهستانی از سال ۲۰۲۰ به کشته شدن صدها نفر منجر شده است و باعث کشمکش روزانه برای کسانی که در این منطقه مورد مناقشه زندگی می‌کنند، بوده است.

شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ کدامند؟

ایران همچنان تحت تحریم های اقتصادی است و با تنش های مداوم با آمریکا و اسرائیل مواجه است. برخی کشورها مانند سوریه و یمن آنقدر بی ثبات هستند که هیچ اطلاعاتی از آنها در دسترس نیست.

با این حال، نقاط روشن نیز وجود دارد. اسراییل با ۷.۵ امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد و عربستان سعودی و امارات هم امتیازی برابر با بسیاری از کشورهای اروپایی دارند.

آفریقا

حالت فعلی: ناراضی (۴.۴)
شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ کدامند؟

شادی آفریقا، به طور میانگین به امتیاز ۴.۴ می رسد و تنوع منطقه ای زیادی دارد. بالاترین امتیاز در آفریقا به کشور موریس تعلق می گیرد که علاوه بر زیبایی طبیعی و ثبات کشور، فرصت های اقتصادی رو به رشدی نیز وجود دارد. موریس توسط بانک جهانی به عنوان یک کشور با درآمد متوسط بالا طبقه بندی شده است و یکی از سریع ترین بازارهای پردرآمد در جهان است.

سیرالئون دارای کمترین امتیاز در بین کشورهای آفریقایی است که در این شاخص گنجانده شده اند و پس از آن زیمبابوه و جمهوری دموکراتیک کنگو قرار دارند. شایان ذکر است، چند شکاف اطلاعاتی در منطقه وجود دارد، از جمله بوروندی، که در حال حاضر فقیرترین کشور جهان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج