۱۳۰۱۰۳۹
۱۶۶۰
۱۶۶۰
پ

ساعت لوکس میلیاردرها خبرساز شد

میلیاردرهای سرشناس نظیر ایلان ماسک، جف بیزوس، وارن بافت و بیل گیتس از کدام ساعت‌های مچی لوکس استفاده می‌کنند؟

زومیت نوشت: میلیاردرهای سرشناس نظیر ایلان ماسک، جف بیزوس، وارن بافت و بیل گیتس از کدام ساعت‌های مچی لوکس استفاده می‌کنند؟

مجله‌ی فوربز به رسم هر سال فهرست ثروتمندترین افراد دنیا را منتشر کرده است و همانطور که انتظار داشتیم برنارد آرنو، مدیرعامل LVMH، در رتبه‌ی نخست قرار دارد. ایلان ماسک و جف بیزوس رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند. این سه به ترتیب ۲۲۵٫۹ میلیارد دلار، ۲۰۲٫۴ میلیارد دلار و ۱۲۶٫۴ میلیارد دلار ثروت شخصی دارند.

میلیاردرهای دنیا با ثروت خود لوازم گران‌قیمت زیادی خریداری می‌کنند و به‌طور معمول علاقه‌ی زیادی به ساعت‌های خاص دارند. در ادامه نگاهی به ساعت موردعلاقه‌ی هفت نفر از ثروتمندترین افراد دنیا می‌اندازیم.

کپی لینک

۷. بیل گیتس - تگ هویر پروفشنال ۲۰۰۰ (قیمت: ۱٬۴۰۰ دلار)

ساعت لوکس میلیاردرها خبرساز شد

بیل گیتس که به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت و یکی از چهره‌های بشردوست شناخته می‌شود سال‌ها ثروتمندترین فرد دنیا بود. گیتس اکثر مواقع ساعت‌های ۵۰ دلاری برند کاسیو را استفاده می‌کند.

بااین‌حال بیل گیتس گاهی‌اوقات سراغ ساعت‌های لوکس نیز می‌رود. در جریان یک کنفرانس در فیلیپین، بیل گیتس با ساعت تگ هویر پروفشنال ۲۰۰۰ دیده شد. بر اساس گزارش South China Morning Post بیل گیتس از حاضران در آن مراسم پرسید که قیمت ساعتش را حدس بزنند. نزدیک‌ترین حدس، ۶۰۰ دلار بود (قیمت ساعت به ۱٬۴۰۰ دلار می‌رسد) و بیل گیتس ساعت را به فردی که قیمت ۶۰۰ دلاری را حدس زد هدیه داد.

ساعت لوکس میلیاردرها خبرساز شد

ساعت تگ هویر پروفشنال ۲۰۰۰ دارای بدنه و بند فولادی است و از صفحه‌ی آبی‌رنگ با عقربه‌های فولادی و نشانگرهای نورانی استفاده می‌کند. ساعت مورداستفاده‌ی بیل گیتس قاب چرخشی دارد و ظاهراً در طراحی آن از مسابقات فرمول یک الهام گرفته شده است. ساعت بیل گیتس تا عمق ۲۰۰ متر دربرابر نفوذ آب مقاوم است و می‌توان با آن شنا کرد. موفقیت ساعت سری ۲۰۰۰ برند تگ هویر باعث تولید مدل‌های ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ و ۶۰۰۰ شد.

۶. جف بیزوس - اولیسه ناردین دوال تایم (قیمت: ۱۲٬۹۰۰ دلار)

ساعت مورداستفاده‌ی بنیان‌گذار برند آمازون چندان در بین افراد ثروتمند محبوب نیست، بااین‌حال گزارش‌ها می‌گویند جف بیزوس از سال‌ها پیش این ساعت را استفاده می‌کند.

ساعت لوکس میلیاردرها خبرساز شد

ساعت ۴۲ میلی‌متری جف بیزوس دارای بند و قابی از جنس فولاد ضدزنگ و صفحه‌ی جذاب نقره‌ای است که درون آن از صفحه‌ی کوچک‌تری با حاشیه‌ی آبی استفاده شده و همچنین عقربه‌ها و نشانگرهای زمانش نورانی هستند. این ساعت تا عمق ۱۰۰ متری در برابر نفوذ آب مقاوم است. قیمت ساعت جف بیزوس که اکنون دیگر تولید نمی‌شود به ۱۲٬۹۰۰ دلار می‌رسد.

کپی لینک

۵. کارلوس اسلیم - رولکس دیتونا ۱۱۶۵۲۰ (قیمت: ۳۵٬۰۰۰ دلار)

ساعت لوکس میلیاردرها خبرساز شد

به‌نظر می‌رسد کارلوس اسلیم هلو، سرمایه‌گذار بزرگ مکزیکی، مشغول استفاده از ساعت رولکس دیتونا است. این ساعت که در سال ۲۰۰۰ برای جایگزینی با مدل زنیت دیتونا عرضه شد به اولین کرنوگراف اختصاصی برند رولکس مجهز است.

ساعت ۴۰ میلی‌متری رولکس دیتونا از بدنه‌ی فولادی و بند باکیفیت استفاده می‌کند و به صفحه‌ی مشکی مجهز است. درون صفحه‌ی این ساعت سه صفحه‌ی کوچک‌تر می‌بینیم که مخصوص ثانیه، دقیقه و ساعت هستند. رولکس دیتونا تا ۱۰۰ عمق ۱۰۰ متری در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کند و اکنون در بازار محصولات دست‌ دوم ۳۵٬۰۰۰ دلار قیمت دارد.

۴. وارن بافت - رولکس دی دیت (قیمت: ۴۲٬۰۰۰ دلار)

وارن بافت یکی از مطرح‌ترین چهره‌های حوزه‌ی سرمایه‌گذاری است که به ساعت‌های رولکس علاقه دارد. مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت برکشر هاتاوی از ساعت‌های زیادی استفاده می‌کند اما در اکثر کنفرانس‌ها و مراسم‌ها با ساعت کلاسیک رولکس دی دیت دیده می‌شود.

دی دیت که به ساعت رئیس‌جمهور معروف است توسط تعداد زیادی از رؤسای جمهور سابق ایالات متحده ازجمله جرالد فورد و دونالد ترامپ استفاده می‌شد. ساعت مورداستفاده‌ی وارن بافت از بدنه‌ای با طلای زرد ۱۸ عیار بهره می‌گیرد. صفحه‌ی نقره‌ای با عقربه‌های زرد جذابیت خاصی به این ساعت کلاسیک بخشیده‌اند.

ساعت لوکس میلیاردرها خبرساز شد

۳. لری الیسون - ریچارد میل RM۰۰۵ (قیمت: ۱۰۰٬۰۰۰ تا ۲۰۰٬۰۰ دلار)

ساعت لوکس میلیاردرها خبرساز شد

لری الیسون یکی دیگر از چهره‌های سرشناس صنعت فناوری است که در کنفرانس‌های مختلف با ساعت برندهایی مثل رولکس و پنرای دیده شده اما ظاهراً RM۰۰۵ محبوب‌ترین و البته گران‌ترین ساعت او است.

ساعت لوکس میلیاردرها خبرساز شد

RM۰۰۵ که در سال ۲۰۰۴ عرضه شد اولین ساعت خودکار ریچارد میل محسوب می‌شود که قابلیت تغییر تاریخ نیمه‌فوری دارد. این ساعت به بدنه‌ی ۳۷٫۸ میلی‌متری و طلای سفید ۱۸ عیار مجهز است و از صفحه‌ی نمادین برند ریچارد میل استفاده می‌کند. این ساعت دارای بند چرمی مشکی است.

۲. ایلان ماسک - ریچارد میل ۰۲۹ (قیمت: ۲۵۰٬۰۰۰ دلار)

ساعت لوکس میلیاردرها خبرساز شد

ریچارد میل افزون‌بر لری الیسون ساعت محبوب ایلان ماسک است. البته ماسک افزون‌بر این ساعت از Carrera Calibre ۱۸۸۷ SpaceX Chronograph نیز استفاده می‌کند که در سال ۲۰۱۲ با همکاری اسپیس ایکس و تگ هویر تولید شد.

ساعت ریچارد میل ۰۲۹ ایلان ماسک دارای بدنه‌ و حاشیه‌ی تیتانیومی خاکستری است و از صفحه‌ی مشکی با عقربه‌های نقره‌ای و بند مشکی استفاده می‌کند. مدل‌هایی از این ساعت که الماس دارند با قیمت حداکثر ۵۰۰٬۰۰۰ دلار فروخته می‌شوند.

۱. برنارد آرنو - تیفانی پتک فیلیپ ۵۷۴۰ (قیمت: ۶٫۵ میلیون دلار)

ساعت لوکس میلیاردرها خبرساز شد

برنارد آرنو که با عبور از ایلان ماسک به ثروتمندترین فرد دنیا تبدیل شده، دارای گران‌قیمت‌ترین ساعت است. مدیرعامل برند لوکس LVMH علاقه‌ی بسیار زیادی به ساعت‌های گران‌قیمت دارد و هم‌اکنون مشغول استفاده از ساعتی بسیار کمیاب است.

ساعت لوکس میلیاردرها خبرساز شد

ساعت مورد استفاده‌ی برنارد آرنو ترکیب Tiffany Patek Philippe ۵۷۱۱ و Nautilus Perpetual Calendar ۵۷۴۰ محسوب می‌شود و از صفحه‌ی فیروزه‌ای نمادین برند تیفانی استفاده می‌کند. ساعت تیفانی پتک فیلیپ ۵۷۴۰ دارای عقربه‌ها و نشانگرهای زمان سفید و مشکی است و صفحه‌ی کوچک‌تری برای تقویم دارد. در سال ۲۰۲۱ اولین مدل از ساعت تیفانی پتک فیلیپ در مزایده با قیمت ۶٫۵ میلیون دلار فروخته شد، یعنی بیش از ۱۲۰ برابر بالاتر از قیمت خرده‌فروشی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج