۱۳۰۱۷۰۳
۲۱۹۱
۲۱۹۱
پ

این خوراکی‌ها خستگی شما را تشدید می‌کنند

برخلاف تصور، غذا خوردن همیشه به تامین انرژی کمک نمی‌کند و بعضی خوراکی‌ها در شرایطی که سطح انرژی بدن پایین است منجر به تشدید حالت خستگی می‌شوند. این تاثیرها می‌توانند ناشی از اختلال در روند هضم یا سیستم ایمنی بدن باشند که مانع از بازیابی توان از دست‌رفته ما نیز خواهند شد.

بهداشت‌نیوز نوشت: برخلاف تصور، غذا خوردن همیشه به تامین انرژی کمک نمی‌کند و بعضی خوراکی‌ها در شرایطی که سطح انرژی بدن پایین است منجر به تشدید حالت خستگی می‌شوند. این تاثیرها می‌توانند ناشی از اختلال در روند هضم یا سیستم ایمنی بدن باشند که مانع از بازیابی توان از دست‌رفته ما نیز خواهند شد.

این خوراکی‌ها خستگی شما را تشدید می‌کنند

در ادامه این مطلب، به معرفی خوراکی هایی پرداخته ایم که عادت به خوردن آنها می تواند خستگی را تشدید کند. این خوراکی ها عبارتند از:

خوراکی‌های چرب و سرخ شده

غذاهای چرب و سرخ‌شده و حتی گوشت‌های چرب روند هضم طولانی دارند که باعث صرف انرژی زیادی در بدن برای جذب می‌شوند. این نوع از خوراکی‌ها همچنین زمینه‌ساز مشکلات گوارشی و نفخ هستند که مانع از استراحت کافی خواهند بود. یکی از دلایل پرهیز از خوراکی‌های چرب و سنگین در وعده شام نیز هضم طولانی است که مانع از خواب راحت می‌شود. بنابراین، در انتخاب چربی‌ها باید دقت کرد که در این میان، روغن زیتون و ترجیحا بکر، انتخاب خوبی است.

غلات تصفیه‌شده

غلات تصفیه‌شده مانند نان سفید طی روند ‌آماده‌سازی بخش زیادی از ویتامین‌ها و املاح را از دست می‌دهند. مصرف این نوع غلات هضم مشکلی ندارد اما پس از فرایند گوارش و خستگی که در این حالت به بدن می‌رسد، مقدار کافی ریزمغذی‌ها برای بدن تامین نمی‌شود.

خوراکی‌های حاوی شکر

معمولا خستگی تمایل به تنقلات شیرین را افزایش می‌دهد اما باید دانست که مصرف شکر سبب افزایش ناگهانی قند خون می‌شود و از طرفی به‌سرعت نیز قند خون افت پیدا می‌کند. این وضعیت در بدن با تشدید حالت خستگی همراه است. در نتیجه افت قند خون، خستگی در تمام اندام‌های بدن احساس می شود. از طرفی، مصرف خوراکی‌های شیرین سیستم ایمنی را نیز تضعیف می‌کند و حفظ تعادل ترکیبات خون نیاز به استفاده بیشتر از ذخایر املاح و ویتامین‌های بدن را افزایش می هد.

محصولات آماده و فرآوری‌شده

خوراکی‌های آماده فاقد فیبر کافی هستند که در روند هضم تاثیر می‌گذارند. این خوراکی‌ها فاقد ویتامین‌ها و املاح کافی هستند که نمی‌توانند نیاز بدن برای تامین انرژی را تامین کنند. مقدار بالای آسپارتام، نمک و گلوتامات نیز از دیگر ترکیبات مضر در خوراکی‌های آماده هستند که با تاخیر در روند هضم، خستگی بدن را تشدید می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج