۱۳۰۳۰۵۸
۳۸۷۵۳
۳۸۷۵۳
پ

یک کشف باستانی از دوران سلیمان و ملکه سبا

یک کوزه باستانی در اسرائیل کشف شده است که اطلاعات جالبی از روابط میان حکومت حضرت سلیمان و ملکه سبا ارائه می‌دهد. نوشته‌های این کوزه حتی به‌روابط ژئوپلیتیک اشاره می‌کند.

گجت نیوز: یک کوزه باستانی در اسرائیل کشف شده است که اطلاعات جالبی از روابط میان حکومت حضرت سلیمان و ملکه سبا ارائه می‌دهد. نوشته‌های این کوزه حتی به‌روابط ژئوپلیتیک اشاره می‌کند.

یک کشف باستانی از دوران سلیمان و ملکه سبا

برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ بود که یک کوزه باستانی متعلق به‌دوران حضرت سلیمان کشف شد. روی این کوزه نوشته‌‌های خاصی بود؛ اما باستان شناسان تنها موفق به تشخیص ۷ حرف از آنها شده بودند. هرچند که حالا اسرار این کوزه برملا شده است.

کوزه باستانی فاش کننده رابطه گسترده تجاری حکومت سلیمان با ملکه سبا

در طول ده سال گذشته بیش از ده پژوهشگر مختلف اقدام به رمزگشایی از این کوزه کردند و هرکدام نیز به نتیجه متفاوتی رسیدند. البته همه آنها روی این موضوع که این حروف به‌زبان کنعانی هستند، اتفاق نظر داشتند. حالا مشخص شده است که نوشته‌‌ها به زبان باستانی عربی جنوبی هستند. در واقع آنها به جنوب غربی شبه‌جزیره عربستان (یمن کنونی) یعنی جایی که ملکه سبا با اقتدار حکمرانی می‌کرد، تعلق دارند.

یک کشف باستانی از دوران سلیمان و ملکه سبا

بررسی‌های بیشتر کوزه باستانی نشان داد که اسرائیل تحت حکومت حضرت سلیمان با سرزمین سبا ارتباطات فرهنگی و تجاری گسترده‌ای داشته است. تولید و تجارت بخور و گیاهان معطر در قرن دهم پیش از میلاد به سرزمین سبا کمک می‌کرد رشد کند. آنها روابط گسترده‌ای با سرزمین یهودیان برقرار کرده بودند و بخش زیادی از محصولات خود را به آنجا صادر می‌کردند.

همین نیز باعث شده بود که سبا شبکه‌های آبیاری گسترده‌‌ای را برای پیشبرد این تجارت ایجاد کند. همچنین روی کوزه باستانی نوشته شده است که سرزمین سبا نماینده ویژه‌ای در حکومت سلیمان داشته است تا هم امور تجاری را سامان دهد و هم در مورد مسائل ژئوپلیتیک رایزنی کند. پیشتر در منابع مذهبی یهودیان نیز گفته شده بود که سلیمان شبکه‌ای از مسیرها را در بیابان‌های منتهی به اسرائیل (مخصوصا صحرای نگب) ساخته بود تا کاروان‌های شتر سبا بتوانند گیاهان معطر خود را از طریق آنها بیاورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج