۱۳۰۳۸۶۴
۳۸۳۴
۳۸۳۴
پ

تمساحی که ۱۸ مرد نتوانستند آن را تکان دهند!

تمساح‌ها خزندگان بزرگی هستند که عمری بین ۳۵ تا ۷۵ سال دارند. در طول این مدت، آنها می توانند بیش از ۶ متر طول و بیش از یک تن وزن داشته باشند!

خبرآنلاین: تمساح‌ها خزندگان بزرگی هستند که عمری بین ۳۵ تا ۷۵ سال دارند. در طول این مدت، آنها می توانند بیش از ۶ متر طول و بیش از یک تن وزن داشته باشند!

 تمساح‌ها قوی ترین نیش را در بین حیوانات دیگر در جهان دارند. آرواره‌های آن‌ها می‌تواند ۵۰۰۰ پوند فشار وارد کند که شکار را خرد کنند. این فک ۵۰ برابر قوی تر از فک انسان و ۱۰ برابر قوی تر از نیش کوسه سفید بزرگ است. تمساح‌ها در کنار اندازه و قدرت عظیم خود شناگران سریعی هستند که در آب بیش از ۲۰ مایل در ساعت سرعت می گیرند.

بزرگترین تمساح زنده ثبت شده در سال ۲۰۱۱ در فیلیپین صید شد. او پس از کشتن یک ماهیگیر در بازه زمانی سه هفته‌ای شکار شد. همچنین گمان می رود که او مسئول مرگ دختر ۱۲ ساله ای باشد که دو سال قبل سر بریده شده بود.

هنگامی که پیدا شد، تمساح به افتخار یک شکارچی محلی، ارنستو "لولونگ" کوناته، که هنگام کمک به برنامه ریزی برای شکار تمساح، خود بر اثر سکته مغزی جان خود را از دست داد، "لولونگ" نامگذاری شد. لولونگ در پارک بوناوان در فیلیپین قرار گرفت؛ این تمساح غول‌پیکر بیش از یک تن وزن داشته‌است.

استثنایی ترین چیز در مورد لولونگ طول او بود که رکورد جهانی طولانی ترین تمساح آب شور در اسارت را با طول ۶ متر شکست. او به سرعت به ستاره اصلی پارک بوناوان تبدیل شد و هزاران بازدید کننده مشتاق برای دیدن این خزنده عظیم را به خود جذب کرد.

متأسفانه، تنها دو سال پس از دستگیری، لولونگ در اسارت درگذشت. او حدود یک ماه قبل از مرگ بیمار بود و از خوردن یا حرکت زیاد خودداری می کرد. در آن سال کشور شاهد هوای طولانی و سرد بود که احتمالاً در مرگ او نقش داشته است. قبل از مرگ شکمش به شدت نفخ بود و رنگ مدفوعش تغییر کرده بود. علت رسمی مرگ او استرس ناشی از اسارت و عفونت قارچی اعلام شد.

پس از مرگ لولونگ، بقایای او در موزه ملی تاریخ طبیعی مانیل نگهداری شد. حتی جسد او نیز عظیم است و به هجده مرد نیاز دارد تا جسد غول پیکر را به داخل نمایشگاه منتقل کنند. لولونگ مورد علاقه گردشگران قرار گرفت و پس از مرگش در سال ۲۰۱۳ به محبوبیت اینترنتی تبدیل شد.

تمساحی که ۱۸ مرد نتوانستند آن را تکان دهند!

چگونه تمساح‌ها اینقدر بزرگ می شوند؟

دانشمندان چند فاکتور را که در سایز بزرگ او نقش داشتند، مانند آب و هوای گرم، جنسیت و سن تشخیص می دهند. آب و هوای دائماً گرم این کشور و دوره‌های سرمای اندک می‌تواند عاملی برای اندازه لولونگ باشد. فیلیپین کشوری گرم است که در بیشتر مواقع سال دمای آن ۸۰ درجه فارنهایت است. معمولاً بسیار مرطوب است و باران منظمی را تجربه می کند. هوای گرم و مرطوب تضمین می کند که در تمام طول سال طعمه ای برای این خزندگان وجود دارد. همچنین به این معنی است که محیط به طور کلی مرطوب است، بنابراین قلمرو بزرگی برای پرسه زدن و زندگی آنها وجود دارد.

مانند بسیاری از گونه های دیگر، تمساح‌های نر به طور طبیعی بزرگتر از ماده ها هستند. دلیل این امر احتمالاً این است که نرها قلمروی بیشتری دارند و باید برای دعوا و اهداف دفاعی بزرگتر باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج