۱۳۰۴۴۷۵
۱۹۹۴
۱۹۹۴
پ

دفتر آیت‌الله سیستانی: شنبه عید فطر است

دفتر مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق شامگاه امروز خبر داد که جمعه، آخرین روز ماه مبارک رمضان و شنبه عید سعید فطر است. دفتر آیت الله سیستانی: شنبه عید سعید فطر است به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،دفتر آیت الله سید علی سیستانی مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق شامگاه امروز پنجشنبه خبر داد که فردا جمعه، آخرین روز ماه مبارک رمضان است. شبکه خبری الفرات به نقل از دفتر آیت الله سیستانی گزارش داد، با توجه به عدم رؤیت هلال ماه شوال در بعد از ظهر امروز پنجشنبه، شنبه روز عید سعید فطر خواهد بود. پیش از این، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، قطر، فلسطین، اوقاف اهل سنت عراق و ترکیه فردا جمعه را روز عید فطر اعلام کرده بودند. در همین ارتباط، حجت الاسلام والمسلمین محسن مقدس‌زاده، کارشناس رویت هلال ماه بیست و هفتم ماه جاری درباره رؤیت هلال ماه شوال در ایران، گفته بود: هلال ماه شوال در غروب جمعه در بیشتر مناطق زمین به راحتی با چشم غیرمسلح (عادی) و در بسیاری از مناطق زمین با ارتفاع و درخشندگی زیاد قابل رؤیت است. مقدس زاده ادامه داد:عید فطر رسمی در ایران بر اساس نظر آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای و شیعیان عراق بر اساس نظر آیت‌الله‌العظمی سیستانی روز شنبه ۲ اردیبهشت ماه است. وی خاطر نشان کرد: در کشور عربستان هم با توجه به اینکه مبنای مشخصی برای اعلام اول ماه ندارند و گاهی با توجه به تقویم ام‌القری و گاهی با استناد به رؤیت هلال غیرقابل رؤیت و ... اول ماه را اعلام می‌کنند و همچنین با توجه به اینکه تقویم ام‌القری روز جمعه را به عنوان اول ماه شوال محاسبه کرده است، (رؤیت هلال در غروب پنجشنبه غیرممکن است) به احتمال زیاد عید فطر در این کشور و کشورهای تابعه روز جمعه اعلام خواهد شد.

فارس: دفتر مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق شامگاه امروز خبر داد که جمعه، آخرین روز ماه مبارک رمضان و شنبه عید سعید فطر است.

دفتر آیت‌الله سیستانی: شنبه عید فطر است

دفتر آیت الله سید علی سیستانی مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق شامگاه امروز پنجشنبه خبر داد که فردا جمعه، آخرین روز ماه مبارک رمضان است.

شبکه خبری الفرات به نقل از دفتر آیت الله سیستانی گزارش داد، با توجه به عدم رؤیت هلال ماه شوال در بعد از ظهر امروز پنجشنبه،  شنبه روز عید سعید فطر خواهد بود.

پیش از این، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، قطر، فلسطین، اوقاف اهل سنت عراق و ترکیه فردا جمعه را روز عید فطر اعلام کرده بودند.

در همین ارتباط، حجت الاسلام والمسلمین محسن مقدس‌زاده، کارشناس رویت هلال ماه بیست و هفتم ماه جاری درباره رؤیت هلال ماه شوال در ایران، گفته بود: هلال ماه شوال در غروب جمعه در بیشتر مناطق زمین به راحتی با چشم غیرمسلح (عادی) و در بسیاری از مناطق زمین با ارتفاع و درخشندگی زیاد قابل رؤیت است.

مقدس زاده ادامه داد:عید فطر رسمی در ایران بر اساس نظر آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای و شیعیان عراق بر اساس نظر آیت‌الله‌العظمی سیستانی روز شنبه ۲ اردیبهشت ماه است. 

وی خاطر نشان کرد: در کشور عربستان هم با توجه به اینکه مبنای مشخصی برای اعلام اول ماه ندارند و گاهی با توجه به تقویم ام‌القری و گاهی با استناد به رؤیت هلال غیرقابل رؤیت و ... اول ماه را اعلام می‌کنند و همچنین با توجه به اینکه تقویم ام‌القری روز جمعه را به عنوان اول ماه شوال محاسبه کرده است، (رؤیت هلال در غروب پنجشنبه غیرممکن است) به احتمال زیاد عید فطر در این کشور و کشورهای تابعه روز جمعه اعلام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج