۱۳۰۶۰۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اجرای توافقات ایران و ۱+۵ زمان می برد

پس از مذاکرات یک سال گذشته با ۱+۵ و حتی قبل از آن ما شاهد هیات های اقتصادی خارجی از سرتاسر جهان بودیم که به ایران آمده و ابراز تمایل و علاقه می کردند که در ایران سرمایه گذاری کنند. همه آنها حاضر به این کار هستند و مایل اند به ایران بیایند و با ما کار کنند.

عصر ایران: محمد رضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو و یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با سی ان ان نظرات خود را درباره آینده تحریم ها و تاثیرات آن بر اقتصاد ایران بیان کرد.

متن کامل این گفت و گو به شرح زیر است:

واکنش شما هنگامی که ایران و ۱+۵ نتوانستند در دور قبلی مذاکرات به تفاهم برسند چه بود؟

به توافق رسیده اند اما به طور طبیعی برای اجرایی کردن آن زمان لازم است و ما از ادامه فرایند گفت و گوها خوشحالیم.

آیا شما با این نظر که اقتصاد ایران بدون برداشته شدن تحریم ها رشد نخواهد کرد موافقید؟

پاسخ به این سوال دشوار است چون در موقعیت تحریم هم ما تلاش کردیم راه خود را باز کنیم اما به طور کلی برای تعامل با جامعه جهانی تحریم ها مانعی است که باید از میان برداشته شود.

درباره شرایط اقتصاد ایران در حال حاضر بگویید ، اقتصاد ایران در چه وضعیتی است؟

در سه ماهه نخست سال (۱۳۹۳) مبادلات بین المللی اقتصاد ایران از ۱۸.۵ میلیارد دلار به ۲۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافته است. ما امیدواریم پس از برداشته شدن تحریم ها اقتصاد ایران سالانه ۶ درصد رشد کند و بخش صنعت به رشد ۱۰ درصدی برسد.

اقتصاد ایران هنوز وابسته به فروش نفت است و در اثر تحریم ها فروش نفت ایران تقریبا نصف شده است. از سوی دیگر ما تحریم های بانکی را هم داریم. چگونه اقتصاد ایران با وجود تحریم های بانکی می تواند به رشد برسد؟

تحریم های بخش بانکی اولین تحریم هایی است که ما امیدواریم هر چه سریع تر برداشته شود. باید بدانید که اقتصاد ایران راه رشد را خود را حتی با وجود تحریم ها پیدا خواهد کرد اما به هر جهت بهترین روش، روش مرسوم و معمولی است که هزینه ها در این صورت پایین است.

آیا شما در یک سال گذشته شاهد این واقعیت بوده اید که گشایشی حاصل شده و در اثر گفت و گوها مذاکرات هسته ای ایران با ۱+۵ سرمایه گذاران خارجی راغب و مایل به سرمایه گذاری در ایران شده باشند؟

بله دقیقا. پس از مذاکرات یک سال گذشته با ۱+۵ و حتی قبل از آن ما شاهد هیات های اقتصادی خارجی از سرتاسر جهان بودیم که به ایران آمده و ابراز تمایل و علاقه می کردند که در ایران سرمایه گذاری کنند. همه آنها حاضر به این کار هستند و مایل اند به ایران بیایند و با ما کار کنند.

شما تا چه میزان به آینده توافق در مذاکرات هسته ای امیدوارید؟

به طور قطع توافق حاصل خواهد شد . چرا ؟ به خاطر اینکه مردم ایران مردمی صلح طلب اند. ما یک کشور توانا و قدرتمند هستیم. ما بیش از ۴ میلیون دانشجو در دانشگاه ها داریم. ما منابع طبیعی فراوانی داریم. ما حاضر و آماده همکاری با جهان هستیم و امیدواریم در این همکاری شرایط به صورت برد - برد هم برای ایران و هم برای جهان باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج