۱۳۰۶۳۰۲
۱۴۹۹
۱۴۹۹
پ

خوراکی‌هایی که التهاب را سرکوب می‌کند

در بین زیر مجموعه های مختلف پلی فنول ها٬ آنتوسیانین ها یکی از مهمترین مکمل های غذایی موثر بر سلامت می باشند که متعلق به فلاونوییدها می باشند و به طور گسترده ای در رژیم غذایی استفاده می شوند. آنتوسیانین ها بیشتر در نواع توت فرنگی٬ انگور و کلم قرمز وجود دارند.

بهداشت نیوز نوشت: در بین زیر مجموعه های مختلف پلی فنول ها٬ آنتوسیانین ها یکی از مهمترین مکمل های غذایی موثر بر سلامت می باشند که متعلق به فلاونوییدها می باشند و به طور گسترده ای در رژیم غذایی استفاده می شوند. آنتوسیانین ها بیشتر در نواع توت فرنگی٬ انگور و کلم قرمز وجود دارند.

در میان ۶۰۰ گونه آنتوسیانین که از ۱۷ آنتوسلانیدین طبیعی استخراج شده اند۶ آنتوسیانیدین به طور معمول در میوه ها و سبزیجات یافت می شود. آنتوسیانین ها جذب کم و متابولیسم بالایی دارند و مصرف مداوم آنها اثرات بسیار مفیدی بر سلامت انسان دارند.میزان مصرف روزانه آن حدود ۳ تا ۲۱۵ میلیگرم می تواند متغیر باشد.

مزایای فراوان درمانی از جمله اثرات ضد ویروس٬ آنتی اکسیدان٬ ضد سرطان و ضد التهاب در رابطه با مصرف آنتوسیانین ها وجود دارد. اثرات ضد التهابی آنتوسیانین ها با سرکوب سایتوکاین های التهابی مختلف از جمله IL-۶٬ IL-۱۰٬ IL-۱٬ COX-۲٬ NF-KB و TNF-alpha انجام می شود.

به طور اختصاصی آنتوسیانین ها با سرکوب التهاب که نقش بسیار مهمی در بیماری های التهابی روده دارند می توانند اثرات بسیار مفیدی در این بیماری ها داشته باشند. حتی برخی عصاره های گیاهی غنی از آنتوسیانین ها مثل عصاره بلوبری می توانند اثرات پروبیوتیک از خود نیز نشان دهند و می توانند باعث تنظیم شدن باکتری های روده ای شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج