۱۳۰۸۳۲۶
۲۶۷۴۴
۲۶۷۴۴
پ

۱۰ استاندارد زیبایی سمی که وقت کنار گذاشتن آن ها فرا رسیده

زیبایی مفهومی پویا و متغیر است. با این حال، برخی استانداردهای زیبایی قدیمی و غیرواقع بینانه ای هستند که هنوز بر سر جای خود باقی اند. اما وقتش رسیده این ایده آل های کوته بینانه را زیر سؤال ببریم و گوناگونی زیبایی را به رسمیت بشناسیم و قدر بدانیم

روزیاتو: زیبایی مفهومی پویا و متغیر است. با این حال، برخی استانداردهای زیبایی قدیمی و غیرواقع بینانه ای هستند که هنوز بر سر جای خود باقی اند. اما وقتش رسیده این ایده آل های کوته بینانه را زیر سؤال ببریم و گوناگونی زیبایی را به رسمیت بشناسیم و قدر بدانیم.

۱- نداشتن هیچگونه ترک پوستی

ترک های پوستی نتیجه ی طبیعی رشد و تغییر بدن ما هستند، برخی افراد قضاوت غیر منصفانه ای درباره ی آن ها دارند. به جای پنهان کردن ترک های پوستی مان باید آن ها را به عنوان نشانه ای از رشد خود قدر بدانیم. این ترک ها تغییرات شگفت انگیزی که بدن ما دستخوش آن ها شده را نشان می دهند، از بارداری گرفته تا تغییر وزن یا صرفاً بالا رفتن سن.

۲- شکم تخت

بعضی زن ها به خاطر نداشتن شکم تخت احساس کمبود اعتماد به نفس می کنند. آن ها سعی می کنند با رژیم های سختگیرانه و ورزش زیاد، شکم خود را آب کنند. با این حال، پزشکان می گویند داشتن مقداری چربی در این ناحیه برای زنان ایرادی ندارد و اتفاقاً نشانه ی سالم بودن بدن آن ها است.

۳- چهره ی متقارن

۱۰ استاندارد زیبایی سمی که وقت کنار گذاشتن آن ها فرا رسیده

عدم تقارن چهره یکی از ویژگی های ظاهری طبیعی ما انسان ها است، اما برخی زن ها به خاطر آن احساس کمبود اعتماد به نفس می کنند. گرچه ورزش هایی مخصوص صورت برای داشتن یک چهره ی متقارن تر وجود دارد که می توانند فرم و تن ماهیچه های صورت را بهبود بخشند، اما عدم تقارن چهره تان نباید برای شما یک دغدغه باشد چون اغلب افراد اصلاً متوجه آن نمی شوند و بسیاری هم آن را زیبا می دانند.

۳- لب های قلوه ای

۱۰ استاندارد زیبایی سمی که وقت کنار گذاشتن آن ها فرا رسیده

بسیاری از زنان شیفته ی لب های قلوه ای هستند. آن ها تصور می کنند نازکی لب ها نشانه ی بالا رفتن سن است. به همین دلیل دل شان می خواهد لب های خود را بزرگ تر و برجسته تر کنند و برای این کار از بوتاکس استفاده می کنند.

اما پزشکان می گویند افراط در این کار می تواند به لب ها صدمه بزند، چرا که وزن بوتاکس بافت پوست را شل و آویزان می کند، امری که وضع را بدتر می کند.

۴- فرم بدن ایده آل

بسیاری از زنان آرزوی داشتن اندامی ساعت شنی را دارند. آن ها کسانی که به نظر می رسد به طور مادرزادی از این ویژگی برخوردارند را تحسین می کنند و از ژنتیک خود ناراضی اند.

با این حال، استایلیست ها معتقدند هر فرم بدنی با لباس مناسب می تواند عالی به نظر برسد. مثلاً زنانی که لگن پهنی دارند می توانند با پوشیدن بلوزهایی که توجه را به بالاتنه ی آن ها جلب کند، به اندام خود تعادل بخشند. یا اگر پاهای بلندی دارند می توانند با شلوار پاچه گشاد و یک جفت کفش تخت به تعادل ظاهری موردنظر برسند.

۵- پوست صاف و یکدست

۱۰ استاندارد زیبایی سمی که وقت کنار گذاشتن آن ها فرا رسیده

بسیاری از زنان دوست دارند پوستی بی عیب و نقص داشته باشند. محصولات زیادی مانند کرم پودر و کانسیلر و لایه بردارهای حرفه ای در کلینیک های زیبایی هستند که وعده ی پوشاندن هر عیبی و یکدست کردن پوست را می دهند.

با این حال، باید توجه داشت که بعضی از تغییراتی که در رنگ پوست رخ می دهند نه عامل بیرونی، بلکه دلیل داخلی دارند: ویژگی های ژنتیکی، ساختار سلولی و سطح هورمون ها. در چنین مواردی ممکن است هیچ شیوه ای برای یکدست کردن پوست کارساز نباشد.

۶- ابروهای پهن

۱۰ استاندارد زیبایی سمی که وقت کنار گذاشتن آن ها فرا رسیده

بسیاری از زنان شیفته ی ابروهای پر و پهن هستند اما هر کسی به طور مادرزادی از این ویژگی برخوردار نیست. البته صنعت زیبایی گزینه های آرایشی زیادی برای کسانی دارد که دوست دارند فرم ابروهای خود را تغییر دهند، مثل لمینیت کردن و میکروبلیدینگ.

۷- جوانی ابدی

۱۰ استاندارد زیبایی سمی که وقت کنار گذاشتن آن ها فرا رسیده

بسیاری از زنان از نشانه های پیری همچون چین و چروک دور چشم، چین و چروک هایی که در اثر انقباض مکرر ماهیچه های صورت به وجود می آیند و اولین تارهای سفید مو وحشت دارند. با این حال، دانشمندان توصیه می کنند ذهن خود را خیلی درگیر این مسأله نکنید چون ما کنترل محدودی بر روی ساعت بیولوژیک خود داریم.

دلیلش این است که علاوه بر عوامل محیطی و خودمراقبتی، عوامل ژنتیکی و وضعیت کلی سلامت هم بر روند پیری تأثیر دارد. فرآیند پیری در هر کسی به شکل متفاوتی طی می شود و در همه ی موارد هم به یک اندازه زیبا است.

۸- صورت بی چین و چروک

۱۰ استاندارد زیبایی سمی که وقت کنار گذاشتن آن ها فرا رسیده

برخی معتقدد چین بینی لبی چهره ی یک زن را غمگین می کند و سنش را بیشتر از واقعیت نشان می دهد. زن ها برای از میان بردن نشانه های پیری به سراغ بوتاکس می روند. با این حال، این کار می تواند زیبایی طبیعی و منحصر به فرد بودن را چهره ی زن بگیرد.

۹- اندام انحنادار

۱۰ استاندارد زیبایی سمی که وقت کنار گذاشتن آن ها فرا رسیده

امروزه بسیاری از زنان آرزوی داشتن اندامی انحنادار مانند جنیفر لوپز را دارند. اما آن ها به این موضوع توجه ندارند که دستیابی به یک اندام بی نقص تنها با انجام ورزش های سنگین مکان پذیر نیست و این امر به ساختار بدنی و تن عضلانی نیز بستگی دارد.

فیزیوتراپ ها می گویند داشتن یک اندام صاف به معنای تنبلی نیست بلکه نتیجه ی امری به نام «خواب رفتگی ماهیچه ها» است که مانع دستیابی به اندام ایده آل می شود. کارشناسان توصیه می کنند برای فعال کردن ماهیچه های خود بیشتر ورزش کششی و پیاده روی انجام دهید.

۱۰- بینی کوچک و سر بالا

۱۰ استاندارد زیبایی سمی که وقت کنار گذاشتن آن ها فرا رسیده

بسیاری از زنان آرزوی داشتن یک فرم بینی ایده آل را دارند که اغلب جراحان زیبایی امروزه درست می کنند. بسیاری از آن ها آنچنان درگیر این کلیشه های تحمیلی می شوند که متوجه نمی شوند داشتن یک بینی متفاوت نه یک نقص بلکه یک ویژگی منحصر به فرد است که هر یک از ما از آن برخورداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج