۱۳۰۹۱۶۰
۶۰۹
۶۰۹
پ

رپورتاژ آگهی

راهنمای کامل بیمه آسانسور+ ۷ روش برای جلوگیری برای خرابی آسانسور

تهیه بیمه آسانسور از روش‌های کاهش هزینه در مورد آسانسورها است. بیمه آسانسور یکی از بیمه‌نامه‌های مسئولیت است که حوادث جانی و مالی افراد در آسانسورها را به عهده می‌گیرد. در این مقاله می‌خواهیم ۷ روش برای جلوگیری از خرابی آسانسورها را با هم بررسی کنیم.

راهنمای کامل بیمه آسانسور+ 7 روش برای جلوگیری برای خرابی آسانسور

بیمه آسانسور چیست؟

تهیه بیمه آسانسور از روش‌های کاهش هزینه در مورد آسانسورها است. بیمه آسانسور یکی از بیمه‌نامه‌های مسئولیت است که حوادث جانی و مالی افراد در آسانسورها را به عهده می‌گیرد. در این مقاله می‌خواهیم 7 روش برای جلوگیری از خرابی آسانسورها را با هم بررسی کنیم. همچنین در ادامه در مورد خرید بیمه‌ آسانسور هم اطلاعاتی را با شما در میان می‌گذاریم.

 

بیمه آسانسور چیست؟

بیمه آسانسور یکی از زیر مجموعه‌های بیمه مسئولیت است. در این بیمه‌نامه، بیمه‌گر متعهد می‌شود حوادث جانی و مالی را که در اثر استفاده از آسانسور ایجاد شود، را جبران می‌کند. همچنین بهتر است بدانید بیمه آتش‌سوزی و بیمه آسانسور از بیمه‌هایی هستند که مدیر ساختمان ملزم به تهیه آن‌ها است.

 

تعهدات بیمه آسانسور چیست؟

قبل از صحبت در مورد تعهدات بیمه آسانسور باید بدانید که تهیه بیمه آسانسور برای تمام ساختمان‌هایی که از آسانسور استفاده می‌کنند، الزامی است. تعهدات و پوشش‌های بیمه آسانسور را با توجه به مشخصات، کاربری و ظرفیت آسانسور مشخص می‌کنند. در بیمه‌نامه حمل بار بیمه‌گزار در کنار پوشش‌های مالی می‌تواند از پوشش‌های جانی هم برخوردار شود.

پوشش جانی و مالی بیمه آسانسور به شرح زیر هستند:

  • پوشش فوت
  • پوشش نقص عضو
  • پرداخت هزینه‌های پزشکی
  • پرداخت خسارات مالی برای آسانسورهای حمل بار

 

همچنین باید بدانید که پرداخت خسارت‌های جانی و نقص عضو در بیمه آسانسور بر اساس نرخ دیه تعیین می‌شود. دیه در سال 1402 در ماه‌های حرام برابر با یک میلیارد و دویست میلیون تومان در ماه‌های غیر حرام معادل 900 میلیون تومان است. بر اساس درخواست بیمه‌گزار هزینه پزشکی در بازه 5 تا 40 میلیون تومان قرار می‌گیرد.

وظایف مدیر ساختمان و مجموعه در رابطه با بیمه آسانسور چیست؟

اگر در یک ساختمان یا آپارتمان زندگی کرده باشید، حتما مدیر ساختمان داشته‌اید و از وظایف آن آگاه هستید. مدیر ساختمان در کنار وظایف عمومی، تعهداتی را در رابطه با  بیمه‌های آسانسور دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • داشتن گواهی استاندارد از بدو نصب و راه‌اندازی آسانسورالزامی‌ست. این گواهی باید از موسسه استاندارد ایران بررسی و کنترل شود.
  • مدیر ساختمان به منظور سرویس و نگهداری آسانسور می‌بایست با شرکت‌هایی که دارای مجوز فعالیت از وزارت صنایع و معادن هستند، قرارداد ببندد. این شرکت‌ها پس از عقد قرارداد برای بررسی آسانسور به محل مربوطه مراجعه کرده و اقدامات لازم را برای بهبود سلامتی آسانسور انجام می‌دهند.
  • همچنین مدیر ساختمان وظیفه‌ی تهیه‌ی بیمه مسئولین آن بالابر را به عهده دارند.
  • گاهی پیش می‌آید که ساختمانی ۲ آسانسور داشته باشد. یکی آسانسور نفر بر و دیگری آسانسور حمل بار. در چنین شرایطی براساس مشخصات هر آسانسور باید بیمهبرای هریک از آن‌ها تهیه شود. وظیفه‌ی این کار نیز بر عهده‌ی مدیر ساختمان است.

 

آیا بیمه آسانسور تمام خسارات آتش‌سوزی را جبران می‌کند؟

راهنمای کامل بیمه آسانسور+ 7 روش برای جلوگیری برای خرابی آسانسور

بیمه آسانسور و خسارات ناشی از آتش سوزی

لازم است بدانید برای جبران خسارات آتش‌سوزی بهتر است بیمه آتش‌سوزی را تهیه کنید. با تهیه بیمه آتش سوزی تمام ساختمان در برابر آتش، صاعقه و انفجار بیمه می‌شود. بیمه آسانسور تنها هزینه‌هایی که به دلیل خرابی یا حوادث آسانسور به وجود می‌آید را جبران می‌کند.

 

مدارک لازم برای دریافت خسارت ناشی از حوادث آسانسور

در صورت بروز حادثه در آسانسور باید حداقل در بازه زمانی 5 روز بعد، بروز حادثه و خسارت را به شرکت بیمه گزارش دهید. برای دریافت خسارات ناشی از آسانسور باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • تمام صورت حساب‌ها پرداخت شـده
  • تمام قبض‌ها
  • شرح عمل جراحی
  • خلاصه پرونده بیمار در بیمارستان
  • کپی شناسنامه و کارت ملی فرد حادثه دیده

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت فوت در بیمه آسانسور

راهنمای کامل بیمه آسانسور+ 7 روش برای جلوگیری برای خرابی آسانسور

تعهدات بیمه آسانسور در رابطه با خسارت فوت

در صورت فوت افراد در صورت استفاده از آسانسور برای دریافت خسارت از بیمه آسانسور لازم است مدارک زیر را تهیه نمایید:

  • کپی و اصل گواهی فوت
  • کپی و اصل شناسنامه باطل شـده
  • کپی و برابر اصل گزارش پزشکی قانوی
  • اصل و کپی گواهی انحصار وراثت
  • رای دادگاه

چه عواملی باعث خرابی آسانسور می‌شود؟

به طور کلی می‌توان دلایل خلافی آسانسور را به سه دسته‌ی اصلی تقسیم کرد؛ نقص فنی، استفاده نادرست و قطعی مکرر برق. مورد آخر که چاره‌ی خاصی ندارد و تنها با مراجعه به شرکت برق منطقه قابل حل است. اما با استفاده درست از آسانسور می‌توان میزان خرابی‌های آسانسور را به طرز چشم گیری کاهش داد. حتی می‌توان گفت بیش‌ترین میزان خرابی آسانسور را این گروه از مشکلات شامل می‌شود.

عوامل موثر برای پیشگیری از خرابی آسانسور

برای جلوگیری از خرابی آسانسور و کاهش هزینه‌های مرتبط با نگهداری آسانسور بهتر است به موارد زیر توجه کنید.

1.نقص‌های فنی ساده را برطرف کنید

اگر هنگام استفاده از آسانسور متوجه تاخیرهای غیرعادی می‌شوید، احتمالا یکی از قطعات آسانسور دچار مشکل شـده‌است. در چنین شرایطی بهتر است از یک فرد متخصص بخواهید که آسانسور را سرویس کند. در حالت کلی بهتر است آسانسورها را در بازه زمانی سرویس کرد و نقص‌های فنی ساده را از میان برد.

 

2.خنک نگه‌داشتن آسانسور

بد نیست بدانید داغ شـدن سیستم درایو و کنترل از عوامل خرابی آسانسور هستند. در روزهای گرم بهتر است نسبت به سرویس آسانسور آسانسور در بازه زمانی کوتاه‌تر اقدام نمایید. همچنین یکی از روش‌های پیشگیری خرابی استفاده از سیستم‌های خنک کننـده است. این سیستم‌ها مانع ورود هوای گرم به اتاقک جلویی می‌شوند.

 

3.مصرف بالای انرژی و خرابی آسانسور

هر چه آسانسور در جا به جایی بین طبقات انرژی بیشتری مصرف کنـد، احتمال خرابی آن بیشتر است. بهتر است برای دست‌یابی به سطح انرژی قابل قبول از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده کنید.

 

4.جلوگیری از ورود آب و مواد شوینده

یکی دیگر از مواردی که باعث آسیب به آسانسورها می‌شود، ورود مواد شوینده و آب به کابین آسانسور است. ورود این مواد می‌تواند تاثیر جدی بر عمکلرد آسانسور داشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود از ورود آب و مواد شوینده به کابین آسانسور خودداری کنید.

 

5.باز و بسته کردن درب آسانسور با دست از علل خرابی آسانسور است

یکی از دیگر از موارد که موجب خرابی آسانسور می‌شود، باز و بسته کـردن درب آسانسور به وسیله دست است. این کار می‌تواند در عملکرد آسانسور اختلال ایجاد کند و عمر مفید آسانسور را کاهش دهد.

 

6.تکان دادن عمدی آسانسور

یکی دیگر از علل خرابی آسانسور تکان دادن عمدی آسانسور است. این کار می‌تواند موجب خرابی آسانسور شود.

 

7.استفاده بیش از حد از لامپ و دکمه‌های آسانسور

بهتر است در مدت زمانی که منتظر رسیدن آسانسور به طبقه مد نظر خود هستید، از دستکاری دکمه‌ها و نور آسانسور خودداری کنید.

 

شرکت‌های بیمه با پوشش بیمه آسانسور

شرکت‌های زیادی بیمه آسانسور را ارائه می‌دهند. با توجه به نوع و ظرفیت آسانسور و توانمندی شرکت‌های بیمه می‌توان بیمه مدنظر خود را خریداری کرد. برخی شرکت‌های ارائه دهنـده بیمه آسانسور به شرح زیر هستند:

  • بیمه آسانسور ایران
  • بیمه آسانسور معلم
  • بیمه‌ی آسانسور رازی
  • بیمه سرمد
  • بیمه آسانسور سامان
  • بیمه‌ی آسانسور دانا
  • بیمه‌نامه کوثر
  • بیمه آسانسور آرمان
  • بیمه‌نامه آسانسور کارآفرین

 

خرید بیمه آسانسور یکی از روش‌های پیشگیری از خرابی آسانسور

تهیه و خرید بیمه یکی از روش‌های بسیار مناسب برای جلوگیری از بروز هزینه‌های بسیار زیاد تعمیر و نگهداری آسانسور است. بهتر است قبل از هر چیز همواره به این موضوع توجه کنیم که پیشگیری بهتر از درمان است.

 

بیمه آسانسور و افزایش امنیت کاربران

بیمه آسانسور در کنار سایر روش‌ها موجب افزایش امنیت آسانسور می‌شود. بیمه آسانسور یکی از بیمه‌نامه‌های کاربردی است. در مورد حوادث ناشی از آسانسورنمی‌توان کاملا با اطمینان صحبت کرد. بنابراین خرید بیمه آسانسور بخشی از این نگرانی را برطرف می‌کند. در این مقاله مهم‌ترین نکات برای جلوگیری از خرابی آسانسور را با شما در میان گذاشتیم و بیمه آسانسور را هم شرح دادیم. قبل از هر چیزی بهتر است آسانسور را اصولی انتخاب کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن خرید ارزان ترین بیمه آسانسور را از  از بیمه دات کام (https://bimeh.com/) تجربه نمایید.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج