۱۳۰۹۱۷۹
۱۱۸۲
۱۱۸۲
پ

واکنش شهرداری به شهرفروشی در تهران

رییس شورای اسلامی شهر تهران به طرح موضوع شهر فروشی در شهر تهران از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و گفت: هر گونه ساخت و ساز مغایر با طرح جامع و طرح تفصیلی خلاف قانون است.

ایلنا نوشت: رییس شورای اسلامی شهر تهران به طرح موضوع شهر فروشی در شهر تهران از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و گفت: هر گونه ساخت و ساز مغایر با طرح جامع و طرح تفصیلی خلاف قانون است.

مهدی چمران در حاشیه برگزاری یکصدوچهل و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص دستور جلسه امروز شورا گفت: نخستین دستور جلسه، توسط ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قرائت خواهد شد که قرار است گزارشی از بازدید خود از منطقه یک و محله درکه در شمال شهر تهران به شورا ارائه کند و بر اساس زمان‌بندی این گزارش باید در ده دقیقه ارائه شود.

وی افزود: در جلسه گذشته شورا یک فوریت لایحه بررسی عناوین بودجه توسط شورا به تصویب رسید که در جلسه امروز و با توجه به تاکید وزارت کشور مبنی بر تغییر عناوین بودجه‌ای به همین جهت ما نیز باید عناوین بودجه‌ای در شورا و شهرداری را تغییر و به تصویب برسانیم و این دستور جلسه امروز پیگیری خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به بررسی پرونده باغات تهران در جلسه امروز شورا اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در جلسات قبلی به دلیل کمبود وقت نتوانستیم به این دستور جلسات برسیم به همین جهت امروز بررسی ۵ پرونده در دستور کار اعضا قرار خواهد گرفت و در ادامه نیز حسابرسی چند شرکت و سازمان شهرداری تهران در دستور کار قرار خواهد گرفت.

چمران به کمیسیون ماده ۵ اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون جدید مجلس، اختیارات این کمیسیون بیشتر شده و بنده نیز از دبیر و ریاست کمیسیون ماده ۵ خواسته‌ام تا گزارش مفصل و مستندی را نزدیک به فعالیت بیست ماهه این کمیسیون در دوره جدید به شورا ارائه کند.

وی ادامه داد: در این گزارش تاکید شده است که مقایسه‌ای در ارتباط با فعالیت کمیسیون ماده ۵ در این دوره نسبت به دوره قبل و تعداد واحدهای ساخته شده و اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۵ انجام شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه به نظر بنده تعداد پرونده‌ها در کمیسیون ماده ۵ در این دوره بیشتر شده است، گفت: تا جایی که اطلاع دارم بیشترین پرونده‌ها مربوط به مناطق جنوبی است. البته در گذشته این شرایط متفاوت بود و بیشتر پرونده‌ها مربوط به مناطق یک، ۳، ۵،‌ ۲ و ... بود. اما در این دوره تمرکز پرونده‌ها بیشتر در مناطق جنوبی است و این موضوع به مسیر مسکن‌سازی در سطح شهر بر می‌گردد به طوریکه پرونده تبدیل برخی از کوره‌های آجرپزی به فضای سبز و مسکن به کمیسیون ماده ۵ ارجاع می‌شود.

چمران در پاسخ به سوالی درباره نامه یکی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی درمورد شهر فروشی در پایتخت و اینکه آیا در شهر تهران در حال حاضر شهرفروشی انجام می‌شود یا خیر؟، تصریح کرد: این مسئله یک اصطلاحی است که در دهه ۷۰ مطرح شد و آن زمان تصمیمی اخذ شد که هر چقدر افراد پول بدهند بتوانند ساختمان‌سازی کنند که کار بسیار نادرستی بود. به طوریکه در کوچه‌های تنگ و تاریک ما شاهد سربه فلک کشیدن برج‌های چند طبقه در سطح شهر تهران بودیم و آسیب‌ جدی را به سطح شهر وارد کرده بود.

وی با انتقاد از این رویه در دهه ۷۰ گفت: در آغاز به کار شورا در سال ۱۳۸۲ شورای شهر تهران نخستین تصمیم خود را تهیه و تدوین طرح جامع و طرح تفصیلی قرار دارد و پس از گذشت سال‌ها (۱۳۴۸ تا ۱۳۵۰)‌برای نخستین بار طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران تهیه و تدوین شد.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه هر گونه ساخت و ساز مغایر با طرح جامع و طرح تفصیلی خلاف قانون است، افزود: در همین ارتباط برخی از شهرداران مناطق تهران به مراجع قضایی خوانده شده‌اند چرا که در این زمینه تخلفاتی در گذشته وجود داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج