۱۳۰۹۷۶۵
۶۹۳۵
۶۹۳۵
پ

توصیه مهم به خریداران طلا و سکه

بازار طلا و سکه در چند هفته اخیر روند صعودی به خود گرفته است و برخی فعالان بازار بر این باور بودند که دوباره قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون تومان نزدیک می‌شود.

فرارو: بازار طلا و سکه در چند هفته اخیر روند صعودی به خود گرفته است و برخی فعالان بازار بر این باور بودند که دوباره قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون تومان نزدیک می‌شود.

البته همواره تاثیر بازارهای دیگر بر بازار طلا و سکه محسوس بوده است. تغییرات انس جهانی طلا را در خصوص نیز بالا و پایین شدن قیمت‌ها در صنعت طلا و سکه نمی‌توان نادیده گرفت.

توصیه مهم به خریداران طلا و سکه

آیت محمدولی گفت: با وجود اینکه انس جهانی طلا افزایش پیدا کرده است اما به دلیل ارتباط مستقیم قیمت طلا با تغییرات در بازار ارز و کنترل نسبی قیمت دلار در این بازار، وضعیت طلا و سکه به تعادل نسبی رسیده است. این وضعیت در صورت حفظ نوسانات بازار ارز قابلیت ادامه دار شدن را دارد. انس جهانی طلا مرز ۲ هزار دلار را رد کرد و حتی به قیمت ۲ هزار و ۱۸ دلار هم رسید اما الان در محدوده ۲ هزار و ۱۷ دلار قرار دارد. بنابراین اگر نرخ دلار در بازار ارز کنترل نشود، احتمال جهش قیمت در بازار طلا و سکه افزایشی خواهد شد.

وی افزود: وضعیت داد و ستد در بازار طلا و سکه به کندی پیش می‌رود که مهم‌ترین دلیل آن هم نوسانات موجود در بازار طلا و سکه است. طبیعتا اگر وضعیت ثبات به بازار برگردد، داد و ستد نیز به وضعیت مطلوب باز خواهد گشت. در صورت وقوع این احتمال قیمت‌ها نیز متعادل‌تر می‌شود و به قیمت واقعی برمی گردد.

تاثیر مهم عرضه و تقاضا بر قیمت سکه

این کارشناس بازار طلا و سکه خاطرنشان کرد: در مورد وضعیت بازار سکه کمی شرایط متفاوت است. بحث عرضه و تقاضا همیشه بر قیمت و نوسانات آن در بازار سکه تاثیر گذار بوده است. از طرفی سکه در بورس عرضه و معامله می‌شود و از طرفی هم در بازار طلا و به دست خریداران سکه می‌رسد. بنابراین علاوه بر تاثیرگذاری قیمت ارز بر بازار طلا و سکه، درباره معاملات انواع سکه، میزان عرضه و تقاضا بر قیمت آن همواره تاثیرگذار بوده است. اگر عرضه و تقاضای سکه تنظیم شود و در ادامه بازار دچار کاستی نشود، طبیعتا سکه هم می‌تواند مقداری با کاهش قیمت روبرو شود اما اگر عرضه و تقاضا متوازن پیش نرود، سکه می‌تواند مسیر خود را جدا کرده و قیمت آن صعودی پیش برود.

نقش عرضه سکه در بورس و تاثیر آن بر بازار آزاد

محمدولی اظهار داشت: قیمت ربع سکه در بورس طی مقطعی از قیمت آن در بازار طلاو سکه بیشتر بود. مخصوصا در هفته‌های گذشته اعلام شد که قیمت عرضه ربع سکه در بورس به ۱۴ میلیون تومان هم رسید. در صورتیکه قیمت ربع سکه در بازار نسبت به بورس متعادل‌تر بود. بورس باید خود را به قیمت بازار نزدیک کند و فاصله آنچنانی نداشته باشد. اگر این اتفاق صورت بگیرد، قیمت‌ها در بورس واقعی‌تر شده و بازار نیز آرامش خود را به دست خواهد آورد. در واقع اگر بورس بدون کنترل ربع سکه را با قیمت‌های بالاتر از بازار طلا و سکه به عرضه برساند، منجر به افزایش حباب قیمت در بازار آزاد خواهد شد.

توصیه به خریداران طلا و سکه در بازار

این فعال صنعت بازار طلا و سکه به متقاصیان خرید طلا و سکه در پایان توصیه کرد: در مورد خرید طلای دسته دوم بارها گفتیم به سمت خرید این نوع طلا نروند و ترجیحا طلاهای نو عرضه شده توسط فروشنده را خریداری کنند. ممکن است به دلیل نبود اطلاعات کافی در خرید طلای دسته دوم دچار اشتباه شوند. در مورد خرید نیز توصیه همیشگی فعالان حوزه طلا و سکه این است که بهترین تصمیم در زمان وجود پول مازاد خرید انواع مصنوعات طلا است. طلا به دلیل نقدشوندگی بالا، حمل و نقل آسان و کاربرد زینتی آن برای افراد همیشه سودمند بوده است و معمولا کسی از سرمایه‌گذاری در آن پیشمان نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج