۱۳۱۰۴۱۳
۳۸۷۱
۳۸۷۱
پ

ماجرای زورگویی عجیب و غریب به سبک نانوایان!

در روزهایی که مردم با تورم دست و پنجه نرم می‌کنند، اتفاق‌های عجیبی را شاهد هستیم که کام مردم را تلخ می‌کند. یکی از این اتفاق‌ها کم فروشی یا فروش نامتعارف نان توسط نانوایان است.

گسترش نیوز: در روزهایی که مردم با تورم دست و پنجه نرم می‌کنند، اتفاق‌های عجیبی را شاهد هستیم که کام مردم را تلخ می‌کند. یکی از این اتفاق‌ها کم فروشی یا فروش نامتعارف نان توسط نانوایان است.

ماجرای زورگویی عجیب و غریب به سبک نانوایان!

با مراجعه به یکی از نانوایی های سنگک در سطح شهر از فروشنده درخواست ۲ عدد نان کنجد کرده اما در کمال تعجب شاهد این بودیم که در دستگاه کارتخوان مخصوص نانوایی‌ها تعداد ۴ نان سنگک معمولی و ۳ عدد سنگک کنجد کشیده شد. درحالی که فکر میکردم شاید فروشنده متوجه درخواست بنده مبنی بر ۲ عدد نان نشده است به نانوا اعلام کردم که اشتباه متوجه شده و من تنها ۲ عدد نان می خواهم که فروشنده با آرامش خاصی بیان کرد قیمت ۲ نان همین است؛ یعنی ۷ عدد نان بخر ۲ عدد کنجدی ببر! با اعتراض من نانوا اظهار کرد کنجد کیلویی ۱۲۰ هزار تومان است وقتی نان کنجدی میخواهی باید ۱۲ هزار تومان پراخت کنی.

در حالی شاهد این اتفاق هستیم که قیمت نان کنجدی در دستگاه‌ها آورده شده است. ما این موضوع را تایید می‌کنیم که قیمت‌های افزودنی‌های نان مثل کنجد افزایش داشته و برای نانوا دیگر نان ۳ هزار تومانی صرف ندارد اما با این اتفاق و عدم نظارت باعث هرج و مرج این چنینی در سطح شهر شده و به قولی هرکسی که زورش بیشتر بود پول بیشتر هم از مردم می گیرد. با این اتفاق تنها مردم متضرر این قضیه هستند. از طرفی وزن و حجم نان کاهش یافته و سبک شده است و از طرف دیگر باید برای این نان سبک قیمت چند برابری پرداخت کنند.

اما حتی این اتفاق هم نمی‌تواند به این تقلب بزرگ نانوایان سرپوش بگذارد؛ اتحادیه و دولت باید هرچه سریع‌تر تصمیمی برای آرامش بازار نان بگیرد. نان کالایی حذف نشدنی از سفره مردم است و هر قیمتی که نانوا بفروشد مجبور به خریداری هستند اما کم فروشی و گران فروشی برای مردم عملی ناحق است.

محمد سلیمانی، رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی در ابتدای صحبت خود به تکذیب تخلف نانوایان سنگک پرداخت و گفت: فروش نان زیر ۵ هزار تومان برای فروشنده توجیه ندارد اما فروش نان کنجد به مبلغ ۱۲ هزار تومان هم تخلف است. در سیستمی که در دستگاه ها بارگزاری شده نان دو رو کنجد ۵ و ساده آن ۳ هزار تومان است؛ اما در حال حاضر با قیمت ۳ هزار تومانی که برای نانوا مقدور شده است، باز هم مقرون به صرفه نیست. فروش نان تا ۱۰ هزار تومان عادی است اما بالاتر از این قیمت غیر قانونی است.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که آیا نظارتی بر روی نانوایان متحلف وجود دارد یا خیر، خاطر نشان کرد: با وجود خبرنگاران، صدا وسیما، تعزیرات و سامانه ۱۳۵ عدم نظارتی نمی‌تواند وجود داشته باشد. نظارت وجود دارد اما زمانی که طی ۲ سال گذشته نرخ نان را اعلام نمی‌کنند دست ما هم برای تنبیه متخلفان بسته است. اول باید نرخ مشخص و مصوب بر اساس آنالیزی که ارائه شده اعلام کنند تا ما بتوانیم با متخلفان هم برخورد کنیم.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی در انتها قول رسیدگی و نظارت بر نانوای متخلف داد و ضمن گرفتن آدرس بیان کرد حتما به این موارد رسیدگی خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج