۱۳۱۱۵۲۷
۳۸۲۳
۳۸۲۳
پ

قیمت دوچرخه بالاتر از حقوق یک ماه کارگران!

در آستانه پایان سال تحصیلی و آغاز تابستان بسیاری از خانواده‌ها به دنبال خرید دوچرخه برای اوقات فراغت فرزندان خود در تابستان هستند.

تجارت نیوز: در آستانه پایان سال تحصیلی و آغاز تابستان بسیاری از خانواده‌ها به دنبال خرید دوچرخه برای اوقات فراغت فرزندان خود در تابستان هستند.

با بالا گرفتن تب خرید و فروش دوچرخه، نگاهی به سایت‌های فروشگاهی آنلاین نشان از نجومی شدن قیمت دوچرخه دارد. چنانکه نرخ برخی از مدل‌ها به موتورسیکلت شده است.

قیمت دوچرخه بالاتر از حقوق یک ماه کارگران!

در همین زمینه جست‌وجوی سایت‌های فروشگاهی نشان از قیمت‌های بسیار بالای دوچرخه دارد که خرید آن از توان بسیاری از خانواده‌‌ها خارج است.

در حال حاضر برای خرید ارزان‌ترین دوچرخه باید چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دست به جیب شد؛ این دوچرخه به گفته کاربرانی که در سایت نظر گذاشته‌اند از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.

به‌طور کلی برای خرید یک دوچرخه معمولی باید بالای ۱۰ میلیون تومان هزینه کرد. قیمت دوچرخه‌هایی که از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند بالای ۲۰ میلیون تومان است.

در واقع یک دوچرخه معمولی هم‌قیمت پراید طی سال‌های ۹۱ تا ۹۴ شده است؛ قیمت پراید در این سال‌ها بین ۱۶ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان بود. در حال حاضر قیمت دوچرخه‌های حرفه‌ای به ۶۳ میلیون تومان و قیمت دوچرخه‌های برقی شهری نیز به حدود ۸۰ میلیون تومان رسیده است.

این در حالی است که با این قیمت امکان خرید موتورسیکلت نیز وجود دارد؛ اکنون قیمت موتورسیکلت پرواز مدل ۲۰۰ حدود ۶۸ میلیون تومان است.

مجموع دریافتی یک کارگر با یک فرزند حدود ۸ میلیون تومان است که خرید یک دوچرخه معمولی بیش از حقوق یک ماه کارگر آب می‌خورد.

همین موضوع باعث شده تا تب خرید و فروش دوچرخه دست‌دوم در سایت‌هایی همچون دیوار بسیار بالا بگیرد، طوری‌که تنها طی یک ساعت بیش از ۱۵۰ آگهی خرید و فروش دوچرخه در این سایت ثبت شده است.

لازم به ذکر است که از سال ۹۷ واردات دوچرخه به کشور ممنوع شد اما با این وجود بازار مملو از دوچرخه‌های وارداتی چینی و تایوانی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج