۱۳۱۲۳۱۶
۹۹۹
۹۹۹
پ

رپورتاژ آگهی

ارسال اس ام اس با نام برند (نام تجاری)

ارسال پیامک با نام برند به معنای ارسال پیامکی است که در آن نام یا عنوان برند به جای شماره ارسال کننده قرار می‌گیرد. این نوع پیامک‌ها معمولاً به منظور تبلیغات، بازاریابی یا ارتباط با مشتریان استفاده می‌شود. در ادامه مقاله با مزایا و معایب، هزینه‌ها و شرایط پیامک با نام تجاری آشنا شوید.

ارسال اس ام اس با نام برند (نام تجاری)

ارسال پیامک با نام برند به معنای ارسال پیامکی است که در آن نام یا عنوان برند به جای شماره ارسال کننده قرار می‌گیرد. این نوع پیامک‌ها معمولاً به منظور تبلیغات، بازاریابی یا ارتباط با مشتریان استفاده می‌شود.

عصر هفته گذشته داشتم نوتیفیکیشن‌های گوشی موبایلم رو بررسی می‌کردم و از آنجایی که مخاطبی با این اسم در لیستم نبود و به محض اینکه پیامک زیر را دیدم، تعجب کردم! کمی بعد دیدم این مورد، در اصل همان ارسال اس ام اس با نام تجاری است.

ارسال اس ام اس با نام برند (نام تجاری)

 

برای من خیلی مورد جالبی بود. اول تعجب کردم، ولی پیامک را کامل خواندم و اتفاقاً وارد سایت روبیکا هم شدم تا ببینم چه امکانات دیگری نیز دارند! البته که من دربی را همیشه از تلویزیون تماشا می‌کنم، ولی به نظر من صاحب این برند آدم باهوش و خلاقی بود. با فرستادن پیامکی متفاوت دنبال برندسازی و بیشتر شناخته شدن برندش است و برای مشتری‌هایش ارزش قائل است.

اگر شما هم به دنبال روش تبلیغاتی متفاوت برای کسب‌وکارتان هستید، در ادامه مقاله با مزایا و معایب، هزینه‌ها و شرایط پیامک با نام تجاری آشنا شوید. اطمینان دارم که حتماً از این روش برای کسب‌وکارتان استفاده خواهید کرد.

ارسال پیامک با نام تجاری چیست؟

به نقل از ملی پیامک، شاید برای شما هم پیامکی آمده که جای پیش‌شماره، نام و برند آن شرکت به عنوان فرستنده روی صفحه گوشی موبایل درج شده است. این ویژگی که باعث تاثیر بیشتر و جلب توجه نظر خواننده پیام می‌شود با ارسال پیامک‌های تبریک عید نوروز رئیس جمهور باب شد.

ارسال اس ام اس با نام برند (نام تجاری)


حتماً پیامک‌های سال نو رییس جمهور را دیدید. در صفحۀ پیام اسم ارسال کننده شبیه مخاطبی که در لیست شماست، درج می‌شود. به این ویژگی در سامانه‌های پیامکی "ارسال پیامک با نام تجاری" گفته می‌شود.

اگر شرکت ثبت‌شده دارید. از بازاریابی پیامکی استفاده می‌کنید. گردش مالی‌تان بالاست و می‌توانید هزینه ارسال با نام تجاری را بپردازید، بد نیست که از مزایای این روش استفاده کنید.


حالا شاید بپرسید که برای این مورد باید چه نام‌هایی انتخاب کرد؟!

ارسال اس ام اس با نام برند (نام تجاری)

انواع نام تجاری پیامک

برای ارسال پیامک با نام تجاری علاوه‌بر نام شرکت، سازمان یا موسسه، می‌توانید از موارد زیر هم استفاده کنید:

  • نام محصول
  • اسم فروشگاه (مثل دیجی‌کالا)
  • عنوان فروشگاه اینترنتی (مثل اسنپ فود)
  • نام اپلیکیشن (مثل روبیکا)

چرا باید از پیامک با نام تجاری استفاده کنیم؟

تقریباً هر روز اس ام اس‌های تبلیغاتی زیادی برای مردم ارسال می‌شود. کسب‌وکارها برای این‌که بین تمام این پیامک‌های تبلیغاتی بیشتر در ذهن مخاطب متمایز شوند، بهتر است به‌جای سرشماره‌‌ها از نام تجاری برای ارسال پیامک استفاده کنند.

این روش جذابیت بصری برای مخاطب ایجاد می‌کند. نام برندتان را در ذهن مشتری ماندگار می‌کند و‌ باعث اعتمادش می‌شود. از طرف دیگر، این پیامک‌ها هویت‌دار است. در نتیجه شانس خواندن پیامتان بیشتر می‌شود. البته یادتان باشد که باید متن جذابی برای پیامکتان بنویسید تا روی مخاطب تاثیر بگذارد.

مزیت‌های خطوط نام تجاری

علاوه‌بر مزایا، ارسال پیامک با نام تجاری ویژگی‌های مثبت دیگری هم دارد که در ادامه برایتان آوردیم:

  • اعتبار به برند
  • جذب اعتماد مخاطب
  • مناسب برای شرکت‌های حقوقی، هولدینگ‌های معروف مثل دیجی‌کالا و سازمان‌های دولتی
  • سرعت بالای ارسال پیام
  • دریافت آبونمان به دو صورت ماهانه و یا سالانه

معایب ارسال پیام با نام تجاری

ارسال پیامک با نام تجاری معایب خودش را هم دارد. پیشنهاد می‌کنم، علاوه‌بر خط تجاری حتماً از خطوط دیگر هم استفاده کنید تا این معایب را پوشش دهد.

یادتان باشد که مزایای نام تجاری از معایبش بیشتر است. درعین‌حال برای استفاده از این روش باید درباره معایبش هم بدانید:

  • این خطوط امکان دریافت پیامک از طرف مشتری را ندارند
  • فعالسازی این خطوط زمان‌بر است
  • تایید نام تجاری توسط اپراتور  ۲۰ تا ۴۰ روز کاری زمان لازم دارد
  • هزینه و آبونمان این خطوط زیاد است

به گفته سامانه ارسال پیام کوتاه ملی پیامک: اگر بخواهیم صادقانه پیشنهاد دهیم، خط تجاری هزینه بسیار زیادی برای مجموعه دارد. آبونمان این خطوط در سال جدید بیشتر هم می‌شود. استفاده از این خطوط برای ارگان‌های دولتی و بزرگ صرفۀ اقتصادی دارد. ولی اگر کسب‌وکارتان کوچک و نوپاست، پیشنهادشان انتخاب سرشماره رند و کوتاه است.

توصیه می‌کنم برای کنترل هزینه‌ها با یک شماره مناسب، بازاریابی پیامکی را شروع کنید و سری به تعرفه سرشماره‌های ملی پیامک بزنید. سپس با گسترش کسب‌وکارتان می‌توانید برای دریافت نام تجاری درخواست دهید.

تعرفه ارسال پیام کوتاه با نام تجاری

بعد از مزایا و معایب ارسال پیامک تجاری، نوبت تعرفه ارسال پیامک تجاری است. برای شروع کار، باید پنل اختصاصی داشته باشید. بعد از دریافت پنل، سفارش خط بدهید. برای سفارش خط، یکی از سرشماره‌های 1000، 2000، 3000 یا 5000 را انتخاب کنید. در مرحله دوم برای نام تجاری درخواست دهید.

هزینه فعالسازی سالانه این سرویس (در زمان نگارش این مقاله) حدود 600 میلیون تومان و هزینه ماهانه حدود 70 میلیون است. البته این هزینه شامل مالیات بر ارزش افزوده هم می‌شود. در ضمن، قیمت هر پیامک ارسالی این سرویس حدود 10 برابر جدول تعرفه‌های melipayamak است. پس در قیمت هر پیامک نیز با پنل معمولی تفاوت دارد.

یادتان باشد، حدود دو ماه هم برای تائید نام تجاری زمان نیاز دارید. بعد از ثبت درخواست، 60 روز زمان برای کارهای ثبت نام تجاری لازم دارید و با تائید اپراتور می‌توانید شروع به ارسال پیامک کنید. در ضمن نام تجاری شما از همان اپراتوری صادر می‌‎شود که خطش را دارید. به عنوان مثال، اگر از اپراتور 1000 خط گرفتید، نام تجاری هم از طرف همین اپراتور است.

ارسال اس ام اس با نام برند (نام تجاری)

البته کارشناسان مجرب ملی پیامک، تاکید داشتند که همواره و هر زمان که قصد راه‌اندازی ارسال پیامک با نام تجاری را داشتید، قبل از شروع و برای اطلاع از شرایط دقیق و روز اپراتورها، با شماره 02163404 داخلی 1، واحد فروش ملی پیامک تماس بگیرید.

ارسال پیام به لیست سیاه مخابرات

حتماً با لیست سیاه مخابرات آشنا هستید. لیست سیاه یعنی شماره‌هایی که دریافت پیام تبلیغاتی را مسدود کردند. پس اگر از خطوط تبلیغاتی پیامی به لیست سیاه بفرستید، به دستش نمی‌رسد. حالا سوال مهم، آیا با نام تجاری می‌توان به لیست سیاه پیام فرستاد؟

خط تجاری شبیه بقیه خطوط است. تا زمانیکه خط تبلیغاتی دارید، به لیست سیاه دسترسی نخواهید داشت. با خدماتی کردن خط تجاری، می‌توانید به بلک لیست پیام بفرستید. یادتان باشد که از خطوط خدماتی، اجازه تبلیغات ندارید. این خطوط صرفا برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌شوند.

ارسال اس ام اس با نام برند (نام تجاری)

قوانین و مقررات خطوط تجاری

حالا نوبت قوانین ارسال پیامک با نام تجاری است. همانطور که در قسمت تعرفه گفتیم، هزینۀ نام تجاری بالاست. از طرف دیگر، ثبت‌نامش زمان‌بر است. به تائید اپراتور هم نیاز دارد. بهتر است اول شرایط را بررسی کنید. مدارکتان را آماده کنید و بعد درخواست دهید.

برای استفاده از این سرویس، باید حتماً مدارک زیر را ارائه دهید:

  • روزنامه رسمی
  • آگهی تاسیس و روزنامه آخرین تغییرات
  • کپی کارت ملی مدیرعامل و اعضاء هیات مدیره
  • برگه تائید شناسه ملی و کد اقتصادی

فعالسازی خط ثابت ارزان‌تر از نام تجاری

شاید بخاطر هزینه‌های ارسال پیامک با نام تجاری، نظرتان عوض شده باشد. ملی پیامک پیشنهاد دومی هم دارد. می‌توانید ارسال پیامک با خطوط ثابت را امتحان کنید.

اگر امکان پرداخت هزینه ارسال پیامک با نام تجاری را ندارید، ارسال پیامک از خطوط ثابت 021 و 026 پیشنهاد خوبیست. این روش تاثیر خوبی در مشتری دارد. از دیگر شماره‌های ارسال پیام متمایز است. باعث برندسازی می‌شود. از طرف دیگر، شماره دفتر کارتان را مستقیماً در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. حالا اگر مشتری نیاز به تماس داشته باشد به شماره‌ای که برایش پیامک فرستادید، زنگ می‌زند.

مزایای ارسال پیام با خط ثابت

اگر بخواهید برای ارسال پیامک از خطوط ثابت استفاده کنید، مزایای زیر در اختیارتان قرار می‌گیرد:

  • ارسال پیامک با شماره‌ای متفاوت از سرشماره‌های ۱۰۰۰-۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰
  • نیاز به نوشتن اطلاعات تماس ندارد. خطی که پیام را فرستادید، همان شماره دفترتان است
  • ارتباط و تعامل آسان با مشتری
  • هزینه مقرون‌به‌صرفه و بدون آبونمان برای ارسال پیامک
  • هزینه یکسان با دیگر سرشماره‌ها در ارسال پیامک‌

ارسال اس ام اس با نام برند (نام تجاری)

 

جمع‌بندی

تا اینجا مفصل درباره ارسال پیامک با نام تجاری صحبت کردیم. اگر دنبال روشی متفاوت برای بازاریابی پیامکی هستید، می‌توانید هزینه‌هایش را بپردازید و البته دنبال تاثیر بیشتر روی مشتری هستید، این روش بهترین انتخاب است.

قطعاً نگران کسب‌و کارتان هستید. دغدغه سود بیشتر و پیشرفت دارید. شاید حتی روش‌های بازاریابی مختلف را امتحان کردید. اما بهتر است دیگر برای هر ابزاری هزینه نکنید. تلاش کنید تا با کمترین هزینه، بهترین تبلیغات را انجام دهید. بیشترین سود را داشته باشید. هزینه اولیه شما برای تبلیغات، با فروش بالا و جذب مشتری بیشتر به شما برمی‌گردد.

اگر می‌خواهید ارسال پیامک با نام تجاری را شروع کنید، برای دریافت فوری پنل در وب‌سایت ملی پیامک ثبت‌نام کنید. برای مشاوره با ۰۲۱۶۳۴۰۴  تماس بگیرید. اگر هم سوالی دارید، می‌توانید در انتهای منبع این مقاله، برای کارشناسان ملی پیامک دیدگاه خود را بنویسید.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج