۱۳۱۲۶۰۸
۲۹۵۲
۲۹۵۲
پ

۵ نکته مهم و آسان برای جلوگیری از هک گوشی موبایل

یک کارشناس امنیت سایبری پنج نکته اصلی را که هر کسی می‌تواند انجام دهد تا هک گوشی های هوشمند خود را بسیار سخت‌تر کند، فاش کرده است.

همشهری آنلاین: یک کارشناس امنیت سایبری پنج نکته اصلی را که هر کسی می‌تواند انجام دهد تا هک گوشی های هوشمند خود را بسیار سخت‌تر کند، فاش کرده است.

۵ نکته مهم و آسان برای جلوگیری از هک گوشی موبایل

 به نقل از روزنامه سان، «سدریک لوئیسنت» کارشناس امنیت سایبری، تقریبا یک دهه را در دنیای سایبر و در صنعت هک کردن گذرانده و همه چیز را از بخش‌های دولتی گرفته تا بیمارستان‌ها به عنوان بخشی از کار خود برای آزمایش امنیت نهادها و بخش‌های خدماتی و دولتی و بررسی آسیب‌پذیری‌ آن‌ها، هک کرده است.

۵ نکته مهم و آسان برای جلوگیری از هک گوشی موبایل
سدریک لوئیسنت اسرار امنیت در وضعیت آنلاین را فاش کرده است 

این جوان ۲۸ ساله هشدار داد که هکرها، به این امید که با دسترسی به تلفن افراد آن‌ها را برای ربودن پول، داده‌ها یا خدشه دار کردن حریم خصوصی، فریب دهند، به طور فزاینده‌ای پیچیده می‌شوند و هر روز میلیون‌ها کلاهبرداری «فیشینگ» ارسال می‌کنند.

سدریک که در برنامه‌اش باعنوان «Show Up Show Out Security» متخصصان علاقه مند به امنیت سایبری را آموزش می‌دهد، گفت که با افزایش بی حد حصر تقاضا برای گوشی‌های هوشمند، کلاهبرداران به هدف قرار دادن آن‌ها همچنان ادامه خواهند داد.

۵ نکته مهم و آسان برای جلوگیری از هک گوشی موبایل
کلاهبرداران برای پیدا کردن شکاف و راه ورود به حساب‌های بانکی و داده‌های حساس، به تنبلی کاربرانی متکی هستند که از رمزهای عبور یکسان  استفاده می‌کنند یا دستگاه خود را به روز نمی‌کنند

سدریک افزود: خوشبختانه، چند کار ساده وجود دارد که مردم می‌توانند انجام دهند تا خود را در برابر این کلاهبرداری‌ها کمتر آسیب پذیر کنند. انجام کارهای اساسی مانند داشتن نرم افزار ضد ویروس، استفاده از احراز هویت چند عاملی و اجتناب از شبکه های Wi-Fi عمومی، هک کردن گوشی شما را بسیار سخت‌تر می‌کند. کارهای زیادی می‌توانید برای سخت تر هک کردن گوشی‌های خود انجام دهید. توجه داشته باشید که این کارها بسیار ساده و راحت هستند

۱.به طور منظم سیستم عامل و برنامه‌های گوشی هوشمند خود را به روز کنید

یکی از حیاتی‌ترین جنبه‌های امنیت گوشی‌های هوشمند، به روز نگه داشتن سیستم عامل (OS) و برنامه‌های دستگاه شما است. تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان گوشی‌های تلفن همراه به‌روزرسانی‌هایی را برای رفع آسیب‌پذیری‌هایی که می‌توانند توسط هکرها مورد سوء استفاده قرار گیرند منتشر می‌کنند.

به عنوان مثال، جاسوس‌افزار«پگاسوس»( Pegasus) با استفاده از اکسپلویت‌های صفر کلیک، که به مهاجمان اجازه می‌دهد دستگاهی را بدون تعامل کاربر به خطر بیاندازند، خبرساز شد. با به روز رسانی منظم سیستم عامل و برنامه‌های خود، خطر آسیب پذیری در برابر چنین حملاتی را به حداقل می‌رسانید. به‌روزرسانی‌های خودکار را فعال کنید یا به ‌طور دوره‌ای به‌روزرسانی‌ها را به‌ صورت دستی بررسی کنید تا مطمئن شوید که آخرین و ایمن‌ترین نسخه‌های برنامه‌ها را اجرا می‌کنید.

۲. یک ضد ویروس و اپلیکیشن امنیتی معتبر را نصب کنید

ضد ویروس و برنامه‌های امنیتی برای شناسایی و جلوگیری از بدافزارها و سایر تهدیدات روی گوشی هوشمند شما بسیار مهم هستند. این برنامه‌ها می‌توانند فعالیت‌های مشکوک را شناسایی کرده و حملات احتمالی مانند حملات «فیشینگ» یا «وب‌سایت‌های مخرب» را مسدود کنند.

یک نمونه شناخته شده بدافزار تلفن‌های هوشمند، جاسوس افزار « Pegasus» است که قادر به رهگیری تماس‌ها، خواندن پیام ها و ردیابی کاربران بود. نصب یک ضد ویروس و برنامه امنیتی معتبر و به روز نگه داشتن آن می‌تواند به محافظت از دستگاه شما در برابر این تهدیدات کمک کند.

۳. از رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد استفاده کنید

استفاده از رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد برای همه حساب ‌ای شما و فعال کردن احراز هویت چند عاملی (MFA) یک لایه امنیتی اضافی را اضافه می کند.احراز هویت چند عاملی از کاربران می‌خواهد علاوه بر رمز عبور، روش‌های تیید دیگری مانند اثر انگشت یا کد یک‌بار مصرف را نیز ارائه کنند. این به محافظت از حساب‌های کاربران کمک می‌کند حتی اگر رمز عبور به خطر بیفتد.

بسیاری از موارد هک با مشخصات بالا، مانند کلاهبرداری بیت کوین توییتر، با رمزهای عبور ضعیف یا رمزهای عبور دوباره استفاده شده، فعال شدند. با پیاده سازی رمزهای عبور قوی و  MFA، احتمال دسترسی غیرمجاز به حساب های خود را کاهش می‌دهید.

۴. از اتصال به شبکه‌های وای فای عمومی ناامن خودداری کنید

شبکه‌های Wi-Fi عمومی ناامن می‌توانند خطرناک باشند، زیرا دستگاه شما را در معرض تهدیدات احتمالی قرار می‌دهند. هکرها می‌توانند فعالیت آنلاین شما را کنترل کنند، داده‌ها را رهگیری کنند یا بدافزار را روی گوشی هوشمند شما مستقر کنند. در برخی موارد، مهاجمان «شبکه‌های وای فای جعلی» را برای فریب دادن کاربران ناآگاه ایجاد می‌کنند.

با اجتناب از «وای فای» (Wi-Fi) عمومی یا استفاده از شبکه خصوصی مجازی (VPN) هنگام اتصال به این شبکه‌ها، می‌توانید بهتر از گوشی هوشمند خود در برابر تهدیدات احتمالی محافظت کنید.

۵. هنگام نصب برنامه ها و کلیک روی پیوندهای موجود در پیام ها محتاط باشید

برنامه‌های مخرب و لینک‌های «فیشینگ» می توانند خطرات جدی برای امنیت گوشی‌های هوشمند ایجاد کنند. همیشه برنامه‌ها را از منابع قابل اعتماد مانند Apple App Store یا  Google Play Store، دانلود کنید، قبل از نصب، مجوزهای برنامه را بررسی کنید. هنگام کلیک کردن روی پیوندهای موجود در پیام‌ها، حتی مراقب مخاطبین شناخته شده باشید، زیرا این موارد می‌تواند منجر به وب‌سایت‌های فیشینگ یا نصب بدافزار شود.

با احتیاط در هنگام نصب برنامه‌ها و تعامل با پیام‌ها، می‌توانید به حفظ امنیت گوشی هوشمند خود کمک کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج