۱۳۱۶۴۹۳
۱۷۱۱
۱۷۱۱
پ

۷۲ساعت بی‌خوابی این شکلی‌ است!

چقدر می‌توانید بدون خوابیدن، بیدار بمانید؟ می‌دانید کم‌خوابیدن از نظر روحی و روانی چه اتفاقاتی در بدن‌تان رقم‌می‌زند؟ بیایید ببینیم کم‌خواب‌بودن در طول ۷۲ساعت با بدن‌ انسان چه کار می‌کند.

سلامت نیوز: چقدر می‌توانید بدون خوابیدن، بیدار بمانید؟ می‌دانید کم‌خوابیدن از نظر روحی و روانی چه اتفاقاتی در بدن‌تان رقم‌می‌زند؟ بیایید ببینیم کم‌خواب‌بودن در طول ۷۲ساعت با بدن‌ انسان چه کار می‌کند.

  در ۲۴ ساعت | اختلال در هماهنگی و حافظه

براساس تحقیقات پژوهشگران، عواقب محروم بودن از خواب در 24 ساعت با اختلال شناختی فردی با محتوای الکل خون 0.1 درصد قابل مقایسه است. شما در این زمان واکنش کاهش یافته، گفتار نامفهوم و تفکر کند دارید. توجه کاهش می‌یابد، شنوایی مختل می‌شود و خطر مرگ بر اثر تصادف مرگبار افزایش می‌یابد.

  در ۳۶ساعت|حافظه مه‌آلود و فشارخون بالا

در طول یک شب خواب سالم، فشار خون حدود 10 تا 20 درصد کاهش می یابد. اما اگر خواب به طور مزمن قطع شود یا اصلاً اتفاق نیفتد، فشار خون بالا می‌ماند و برای افرادی که فشارخون بالا دارند، خطرناک‌ است. احتمالاً احساس تنبلی و تاخیر در زمان واکنش، حافظه مه‌آلود و ناتوانی در تمرکز و یادگیری اطلاعات جدید و پردازش نشانه‌های اجتماعی خواهید داشت.

  در ۴۸ ساعت| ریزخوابی و خاموشی مغز

بدن شروع به شکل دادن «خواب‌های کوچک» می‌کند؛ همان استراحت های 3 تا 15 ثانیه‌ای که طی آن مغز شما خاموش می‌شود. چشمان شما بسته نمی‌شوند و ممکن است از آن چه در حال رخ دادن است آگاه نباشید. برخی از افراد حتی ممکن است با توهم مواجه‌شوند و چیزهایی را ببینند که واقعا وجود ندارند یا صداهایی بشنوند.

 در ۷۲ساعت| آماده‌شدن ذهن برای هذیان و پارانویا

مغز در حال مبارزه با تمایل به خاموش شدن است و وضعیت احساسی واقعا شکننده‌ای را ایجاد می‌کند. خواب‌های کوتاه هم  از نظر طول و دفعات افزایش می‌یابند. پس از گذشت ۷۲ ساعت بی‌خوابی، ذهن برای دیدن و شنیدن هرگونه توهم، هذیان و پارانویا آماده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج