جاباما
۱۳۱۷۸۳۰
۶۲۳۸
۶۲۳۸
پ

رقم جدید یارانه نقدی شامل چه کسانی می‌شود؟

افزایش ۲۰ درصدی بلافاصله پس از خرید، به اعتبار کارت یارانه افزوده می‌شود و سرپرست خانوار اختیار پیدا می‌کند آن اعتبار را هم دوباره صرف خرید کرده یا به‌صورت نقدی دریافت کند.

فرارو: افزایش ۲۰ درصدی یارانه از شنبه ۱۳ خرداد کلید خورد و اگرچه فعلا تنها شامل افراد حاضر در دهک یک تا سه می‌شود، اما به‌زودی سایر دهک‌ها نیز از آن برخوردار خواهند شد. افزایش ۲۰ درصدی یارانه، امتیازی تشویقی برای کسانی است که اعتبار خود را در قالب کالابرگ خرج می‌کنند.

رقم جدید یارانه نقدی شامل چه کسانی می‌شود؟

افزایش ۲۰ درصدی یارانه به‌شرط استفاده از کالابرگ الکترونیک و خرید کالا‌های درنظر گرفته شده اعمال می‌شود. یعنی از سیزدهم خرداد ماه خانوار‌های حاضر در سه دهک اول درآمدی باید تا سقف ۷۰ درصد مبلغ یارانه که معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر می‌شود، خرید کنند تا ۸۰ هزار تومان یارانه اضافی دریافت کنند. افزایش ۲۰ درصدی یارانه در همان کارت سرپرست خانوار شارژ می‌شود.

کالابرگ شامل چه چیز‌هایی می‌شود؟

اقلام کالابرگ الکترونیکی پیش از این به ۹ می‌رسید، اما پس از اضافه شدن حبوبات و گوشت منجمد، امکان خرید ۱۱ قلم کالای اساسی در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی برای متقاضیان فراهم شد. پنیر، شیر کم‌چرب، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند و شکر، برنج ایرانی و ماست دیگر اجزا تشکیل‌دهنده سبد کالابرگ الکترونیکی هستند.

اقلام کالابرگ الکترونیکی به هیچ برند و نشان تجاری خاصی محدود نمی‌شود. حداقل قرار است این طور باشد. مردم می‌توانند با استفاده از اعتبار یارانه خود که به کالابرگ الکترونیکی تبدیل می‌شود در هر ماه اقلام تعیین شده را از برند و نشان تجاری دلخواه خود خریداری کنند.

نحوه دریافت کالابرگ الکترونیکی

افزایش ۲۰ درصدی یارانه به‌شرطی اتفاق می‌افتد که سرپرست خانوار حداقل ۳۲۰ هزار تومان از یارانه هر نفر را برای خرید یکی از اقلام حاضر در سبد کالابرگ الکترونیکی هزینه کند. در این حالت ۸۰ هزار تومان اضافی به‌ازای هر نفر عضو خانوار به یارانه دهک اول تا سوم در نظر گرفته می‌شود.

افزایش ۲۰ درصدی یارانه، در این مرحله شامل حال ۲۴ میلیون نفر حاضر در سه دهک درآمدی اول خواهد شد. تعداد مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بین هفت تا ۸.۵ میلیون نفر برآورد می‌شود که تقریبا یک دهک را تشکیل می‌دهند. جمعیت مشمولان هر دهک بین دو میلیون و ۸۰۰ تا دو میلیون و ۹۰۰ هزار خانوار را تشکیل می‌دهند که معادل ۷.۸ میلیون نفر در هر دهک درآمدی است. جمعیت کل یارانه‌بگیران نیز به حدود ۷۸ میلیون نفر می‌رسد.

افزایش ۲۰ درصدی یارانه برای سایر خانوار‌های حاضر در دهک‌های قرار است در مرحله بعدی طرح، انجام شود تا همه امکان استفاده از مشوق کالابرگ را داشته باشند. زمان سراسری شدن طرح افزایش ۲۰ درصدی یارانه در زمان مشخص اطلاع‌رسانی می‌شود.

کالابرگ الکترونیک همان یارانه نقدی است که در قالب یک پلتفرم، به اعتبار خرید تبدیل می‌شود تا مردم با مراجعه به هر فروشگاهی بتوانند از میان ۱۱ قلم کالا، آنچه نیاز دارند را خریداری کنند. سرپرست خانوار می‌تواند به صورت اعتباری تقریبا حدود یک ماه قبل از واریز یارانه نقدی، خرید اعتباری کالا‌هایی پرمصرف مانند قند، شکر، برنج، ماکارونی، روغن، تخم‌مرغ، مرغ، انواع لینیات و گوشت را انجام دهد، اما چنانچه تمایل داشته باشد می‌تواند مثل قبل نسبت به دریافت یارانه نقدی از خودپرداز‌ها اقدام کند.

بیشتر بدانید | کددستوری کالابرک الکترونیکی اجاره می‌هد اعتبار باقیمانده و جزییات تراکنش‌ها را زیر نظر بگیرید. سرپرست خانوار به‌منظور مشاهده موجودی و باقیمانده اعتبار یارانه، باید با تلفن همراهی که به نام خودش ثبت شده کد دستوری ستاره، ۷۸۸، ستاره، ۲۸، مربع یا ستاره، ۵۰۰، ستاره، ۱۴۶۳، مربع را شماره‌گیری کرده یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه کند. سرپرستان خانوار همچنین از طریق اپلیکیشن «شما» می‌توانند ریز تراکنش‌های کالابرگ را مشاهده کنند

رقم جدید یارانه نقدی شامل چه کسانی می‌شود؟

افزایش ۲۰ درصدی یارانه به‌ازای هر نفر جداگانه محاسبه خواهد شد

طرح کالابرگ به مردم اختیار می‌دهد یارانه خود را به خرید یک قلم کالا یا آنچه واقعا نیاز دارند اختصاص دهند. سرپرست خانوار می‌تواند تمام اعتبار خود را روغن یا مرغ بخرد. افزایش ۲۰ درصدی بلافاصله پس از خرید، به اعتبار خانوار افزوده می‌شود. همین که فرد خرید کرد، موجودی اعتبار کارت یارانه به‌ازای هر نفر ۸۰ هزار تومان شارژ می‌شود و او اختیار پیدا می‌کند آن اعتبار را هم دوباره صرف خرید کرده یا به‌صورت نقدی دریافت کند.

مبلغ کالابرگ چقدر است؟

افزایش ۲۰ درصدی یارانه در قالب کالابرگ الکترونیک اجرا می‌شود. با توجه به اینکه یارانه دهک اول تا سوم درآمدی ۴۰۰ هزار تومان است، در قالب کالابرگ الکترونیکی یارانه خانوار‌هایی که این مبلغ را دریافت می‌کنند پس از افزایش ۲۰ درصدی، معادل ۸۰ هزار تومان اضافه می‌شود.

افزایش ۲۰ درصدی یارانه به‌ازای هر نفر جداگانه محاسبه خواهد شد. در این حالت یک خانوار چهارنفره حاضر در دهک اول تا سوم، علاوه بر یک‌ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان یارانه معمول، بابت افزایش ۲۰ درصدی یارانه، می‌توانند از ۳۲۰ هزار تومان اضافی برخوردار شود.

نحوه استفاده از کالابرگ الکترونیکی

استفاده از کالابرگ الکترونیکی اختیاری است و خانوار‌ها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده و از هر فروشگاه یا سوپرمارکتی، کالای مورد نظر خود را از لیست ۱۱ قلم کالای اساسی با هر عنوان و برندی انتخاب و خریداری کنند.

کالابرگ الکترونیکی در قالب اعتبار اقلام اساسی در اختیار یارانه‌بگیران قرار می‌گیرد. چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکند، می‌تواند در موعد پرداخت یارانه نقدی، رقم کامل را مانند سابق از خودپرداز بگیرد و در صورت استفاده بخشی از اعتبار،  باقیمانده مبلغ قابل برداشت خواهد بود.

افزایش ۲۰ درصدی یارانه به شرط ااستفاده از ۷۰ درصد اعتبار یارانه نقدی خانوار انجام می‌شود. این میزان خرید باید از شش فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ شامل افق کوروش، رفاه، دیلی مارکت، جانبو، گندم و هفت انجام شود. همچنین در شهر‌ها و روستا‌ها برخی فروشگاه‌های خُرد به بارکدخوان مجهز شده‌اند تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود. تعداد این فروشگاه‌ها در سراسر کشور به بیش از ۶۰ فروشگاه رسیده است.

یارانه نقدی ۱۵ تا ۱۷ هرماه یارانه شارژ می‌شود، سرپرست خانوار یک ماه فرصت دارد این اعتبار را در قالب کالابرگ الکترونیک بابت خرید کالا‌های اساسی خرج کند. اگر او ۳۲۰ هزار تومان را از ۱۵ هر ماه تا ساعت ۱۲ روز ۱۵ ماه بعد خرید کند، اعتبار مازاد برایش شارژ و ماه بعد دوباره تکرار می‌شود.

افزایش ۲۰ درصدی یارانه، ریز جزییات و تراکنش‌های خرید کالابرگ و اعتبار باقیمانده در حساب یارانه خانوار را می‌توان با نصب اپلیکیشن «شما» زیرنظر گرفت. دولت متعهد است اقلام کالابرگ الکترونیک را براساس قیمت شهریور۱۴۰۰ در دسترس خانوار‌های یارانه‌بگیر قرار دهد. به‌عنوان مثال یک کیلو تخم‌مرغ در آن زمان فقط ۱۵ هزار تومان قیمت داشته است.

اگر در زمان اجرای طرح کالابرگ قیمت مصوب یک‌کیلو تخم مرغ به ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش پیدا کند، خانوار یارانه‌بگیر می‌تواند یک‌کیلو تخم‌مرغ را با پرداخت ۱۵ هزار تومان از فروشگاه‌های طرف قرارداد خریداری کرده و دولت باید مابقی قیمت تا سقف ۴۷ هزار و ۲۰۰تومان را از محل اعتبار یارانه کسر کرده و مازاد بر آن که ناشی از افزایش قیمت بوده را خود بپردازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج