۱۳۱۹۶۲۲
۳۴۹۲
۳۴۹۲
پ

گفتن این جملات باعث ۲ سال حبس شما می‌شود!

عبارت‌هایی مانند می‌کشمت اگر چه شبیه به رجزخوانی است، اما از نظر قانونی جرم محسوب می‌شود و می‌تواند تا دو سال حبس داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان: عبارت‌هایی مانند می‌کشمت اگر چه شبیه به رجزخوانی است، اما از نظر قانونی جرم محسوب می‌شود و می‌تواند تا دو سال حبس داشته باشد.

نزاع‌های خیابانی از جمله جرائمی است که حجم بالایی از پرونده‌های پزشکی قانونی را تشکیل می‌دهد. البته همه این دعواها به جراحت منجر نمی‌شود و گاه شاهد فحاشی طرفین یا تهدید هستیم، در حالی که همین کار هم به لحاظ قانونی جرم محسوب می‌شود.

گفتن این جملات باعث ۲ سال حبس شما می‌شود!

فحاشی از نظر قانونی به دو دسته تقسیم می‌شود. بخش اول قذف نام دارد و در واقع می‌توان آن را فحاشی ناموسی دانست. ماده ۲۴۵ قانون مجازات اسلامی تصریح کرده است: «قذف، عبارت است از نسبت دادن زنا یا لواط به شخص دیگر، هر چند مرده باشد.»

طبق قانون حد قذف، ۸۰ ضربه شلاق است. البته در مواردی نیز فرد فحاش مشمول حد نمی‌شود که در این صورت مجازات او ۳۱ تا ۷۴ ضربه شلاق تعزیری است.

همچنین فحاشی که مشمول قذف نشود مطابق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی مجازات خواهد داشت. در این ماده آمده است: «توهین به افراد، از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، دارای مجازات جزای نقدی درجه شش خواهد بود.»

گاهی در دعواها شاهد هستیم طرفین یکدیگر را به قتل تهدید می‌کنند. عبارت‌هایی مانند می‌کشمت اگر چه شبیه به رجزخوانی است، اما از نظر قانونی جرم محسوب می‌شود و می‌تواند تا دو سال حبس داشته باشد.

بر اساس ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی «هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او نماید، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد، به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج