جاباما
۱۳۱۹۸۷۳
۲۵۳۱
۲۵۳۱
پ

خارج کردن توده ۲۴ کیلویی در عمل جراحی ۹ ساعته!

جراحی لیپوسارکوم برای بیمار ۴۶ ساله‌ با درگیری بخشی از ارگان‌های بدن و عروق اصلی، در بیمارستان طالقانی با موفقیت انجام شد

مهر نوشت: جراحی لیپوسارکوم برای بیمار ۴۶ ساله‌ با درگیری بخشی از ارگان‌های بدن و عروق اصلی، در بیمارستان طالقانی با موفقیت انجام شد.

حسام الدین اقلیمی متخصص جراحی و فلوشیپ پیوند کبد و مجاری صفراوی درباره بیمار ۴۶ ساله‌ای که با توده شکمی ارجاع داده شد، گفت: فرد پیش از این متوجه وجود توده‌ای در قسمت کشاله ران شده که به تدریج رشد و به سمت ناحیه شکم گسترش پیدا کرده بود. به دلیل پیگیری نکردن بیمار و ترس از عمل جراحی، این توده بزرگ‌تر شد تا اینکه به ما ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: لیپوسارکوم‌ها توده‌های بدخیمی هستند که در سلول‌های چربی ایجاد می‌شوند. سابقه برداشتن چربی در قسمت کشاله ران در پرونده پزشکی بیمار وجود داشت که ۱۵ سال پیش انجام شده بود. به مرور زمان در محل عمل قبلی، توده چربی جدید لمس شده و گسترش پیدا کرده بود و با رشد این توده، کلیه سمت چپ، قسمت چپ روده و عروق اصلی شکم و پای سمت چپ درگیر شد که این موضوع جراحی را سخت‌تر کرد.

به گفته اقلیمی، عمل جراحی این فرد حدود ۹ ساعت به طول انجامید. توده همراه با کلیه سمت چپ و قسمت چپ روده بزرگ برداشته و از عروق اصلی اندام تحتانی چپ جدا شد.

متخصص جراحی افزود: خوشبختانه با همکاری با تیم بیهوشی این عمل جراحی موفقیت آمیز انجام شد و بیمار پس از گذراندن مدت کافی بستری در بخش مراقبت ویژه، به بخش عادی منتقل شد. بیمار در وضعیت عمومی مطلوب است و جراحی عارضه‌ای به دنبال نداشت.

اقلیمی با اشاره به اینکه توده حدود ۲۴ کیلوگرم وزن داشت، عنوان کرد: نکته مهم در این قبیل عمل‌ها برداشتن کامل ضایعه است، چراکه قاعدتاً این ضایعه‌ها، توده‌های بدخیمی هستند و نباید اثری از آن در بدن باقی بماند. پس از جراحی نیز در صورت لزوم باید برای رادیوتراپی اقدام شود.

وی تصریح کرد: هرگونه توده غیرطبیعی در بدن نیاز به بررسی پزشک و در صورت نیاز تجویز سونوگرافی، سی تی اسکن و ام ار آی دارد. مراجعه زودهنگام افراد منجر به تشخیص به موقع و کم بودن وسعت جراحی خواهد شد. از طرفی متأسفانه چون شیمی درمانی مؤثری برای این نوع توده وجود ندارد، بهترین درمان جراحی است، از همین رو تمام توده، همراه با ارگان‌های درگیر باید خارج شود.

محسن آرین نیک متخصص بیهوشی و استادیار بیهوشی دانشگاه نیز در خصوص این جراحی عنوان کرد: پیش از عمل جراحی، در کلینیک بیهوشی مشاوره قلب و ریه و پیگیری بیمار انجام و سعی شد از تمام ظرفیت موجود در بیمارستان برای انجام عمل جراحی استفاده شود.

وی ادامه داد: بیمار توده وسیع شکمی داشت و علاوه بر درگیری کلیه و روده، عملکرد ریه نیز تا حدودی مختل شده بود، این موضوع چالشی را در بیهوشی ایجاد کرد که خوشبختانه به کمک مانیتورینگ‌های روتین و مانیتورینگ‌های تهاجمی حسن عمل برای بیمار، جراحی موفقیت آمیز بود.

محسن آرین نیک اظهار کرد: با توجه به طولانی بودن زمان جراحی، خون، فرآورده‌های خونی و مایعات برای بیمار تأمین شد و شرایط قلبی و عروقی بیمار پایدار ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج