۱۳۲۱۳۵۴
۷۸۴
۷۸۴
پ

وزیر نیرو: آب و برق کمتر مصرف کنید!

وزیر نیرو با ارائه توضیحاتی درباره افت فشار آب در تهران گفت: از دیشب تصفیه‌خانه‌های تهران در مدار تولید هستند و با ظرفیت کامل آب تولید می‌کنند.

ایسنا: وزیر نیرو با ارائه توضیحاتی درباره افت فشار آب در تهران گفت: از دیشب تصفیه‌خانه‌های تهران در مدار تولید هستند و با ظرفیت کامل آب تولید می‌کنند.

علی‌اکبر محرابیان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توده بسیار بزرگی از سنگ و گل و لای از ارتفاع بسیار بالا وارد بستر رودخانه شده است و ارتباط آب با شهر تهران و کرج قطع شد.

وزیر نیرو: آب و برق کمتر مصرف کنید!

وی یادآور شد: این واقعه در پایین دست سد کرج اتفاق افتاد و ما ناگزیر بودیم هرچه سریعتر مسیر ۳۰۰ متری را باز کنیم. بر این اساس، در حداقل زمان ماشین‌آلات زیادی ظرف ۴۸ ساعت اعزام کردیم و در کمتر از ۱۲ ساعت کانالی را حفاری کردند و ارتباط انتقال آب از دوشنبه ظهر انجام شد.

وزیر نیرو افزود: همچنین با کدورت آب ناشی از گل و لای روبه رو شدیم که برای رفع آن هم تلاش شد و از دیروز این کدورت کاهش یافت و از دیشب تصفیه‌خانه‌های تهران در مدار تولید هستند و با ظرفیت کامل آب تولید می‌کنند.

محرابیان تاکید کرد: مردم با صرفه‌جویی کمک کنند تا مخازنی که در اثر این وضعیت کاهش حجم داشته‌اند به حالت طبیعی بازگردند. در تهران ۲۰ درصد آب مصرفی و تولیدی را از سد امیرکبیر کرج دریافت می‌کردیم و در لحظه اول تدابیری اندیشیده شد که ۱۴ درصد آن با روش‌های دیگری جایگزین شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم فشار آب هم لحظه به لحظه افزایش پیدا کند و به حالت طبیعی بازگردد.

وزیر نیرو با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق، اظهار کرد: با ناترازی حدودا ۱۲هزار مگاواتی روبرو هستیم. در سال ۱۴۰۰، مردم به خاطر دارند که از ۲۹ اردیبهشت تا پایان تابستان، بعضا تا سه نوبت در روز با قطعی برق مواجه بودیم.

وی ادامه داد: در ۱۴۰۰ ما با برنامه‌ریزی‌ها شرایط بهتری پیدا کردیم که همکاری مردم باعث آن بود. امسال هم اگر همکاری ادامه یابد این ناترازی اثرات حداقلی خواهد داشت.

محرابیان تاکید کرد: تغییر ساعت کار ادارات به این دلیل بود که مصرف برق ادارات در ساعات اوج به حداقل ممکن برسد تا اضافه بار را در اختیار مردم در بخش خانگی و دیگر بخش‌ها قرار دهیم که حدوداً هزار مگاوات کاهش مصرف برق را به همراه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج