۱۳۲۳۲۳۴
۵۰۷۷
۵۰۷۷
پ

شیوه‌‌ی جدید کنسرت از زبان نماینده‌ی مجلس

فریدون عباسی: کنسرت اگر در وصف نیاز‌های جامعه یا مدح ائمه باشد اشکالی در آن نیست.

ایرنا: فریدون عباسی: کنسرت اگر در وصف نیاز‌های جامعه یا مدح ائمه باشد اشکالی در آن نیست

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع برگزاری کنسرت ها و مساله حجاب و عفاف نباید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرده بگیریم و مسئولیت سایر دستگاهها را فراموش کنیم؛ وزارت ارشاد زحمات زیادی در حوزه فرهنگ و هنر می کشد و با هماهنگی رییس جمهور در پیروی از منویات رهبری حرکت می‌کند.

شیوه‌‌ی جدید کنسرت از زبان نماینده‌ی مجلس

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع برگزاری کنسرت ها و مساله حجاب و عفاف نباید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرده بگیریم و مسئولیت سایر دستگاهها را فراموش کنیم؛ وزارت ارشاد زحمات زیادی در حوزه فرهنگ و هنر می کشد و با هماهنگی رییس جمهور در پیروی از منویات رهبری حرکت می‌کند.

فریدون عباسی درباره اقدامات وزارت ارشاد در حوزه فرهنگ اظهار داشت: در حوزه فرهنگ برخی به دنبال آن هستند که فقط نظرات آنها اعمال شود، اما در جامعه ما باید دید که مراجع چه می گویند چون جامعه ما اسلامی است و باید فتوای مراجع ونظر رهبر معظم انقلاب در این زمینه لحاظ شود.

نماینده مردم کازرون بیان داشت: وقتی به جامعه مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که صدا و سیما یک مرجعی است که سران قوا در آن مشارکت و نظارت دارند موسیقی در آن اجرا می‌شود البته گاهی دوگانگی هایی در آن دیده می شود مثلاً در صدا و سیما آلات موسیقی نمایش داده نمی شود باید تکلیف این مسائل در جامعه مشخص شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: باید این موارد روند منطقی داشته باشد برگزاری کنسرت هم به سلایق جامعه بر می گردد و معمولاً موسیقی نواخته شده و یک نفر هم شعر یا ترانه یا تصنیف می خواند؛ اگر این کار غیر قانونی است باید وزارت ارشاد آن را اعلام کند طبق نظرات که در جامعه ما وجود دارد مجوزهایی که اخذ شده و بیلبورد هایی که در سطح شهر نصب می شود نشانه آن است که حاکمیت اجازه می‌دهد که برگزار شود.

عباسی افزود: متاسفانه برخی افراد ظرفیت لازم را در جامعه نداشته و بیشتر، افرادی هستند که در حوزه دین کمتر تفکر دارند و هر فرصتی پیدا می کنند در موضوعات مختلف عرض اندام کنند. وی افزود: باید از هنر برای تمدن سازی جامعه اسلامی بهره ببریم اما برخی به دنبال این هستند که هنر را به سمت موضوعات مسئله‌دار غربی پیش ببرند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گاه چنین شرایطی در جامعه ما که هر غربی ترویج باید، حاکم نخواهد شد اظهار داشت: جامعه مذهبی اگر بخواهد با این شرایط مقابله کند مقابله با کنسرت نیست، چون کنسرت اگر در وصف نیازهای جامعه، مدح ائمه یا هویت ایرانی باشد اشکالی در ان نیست، اما اگر افرادی بخواهند از این موضوع استفاده کرده و افکار غیر دینی خود را تبلیغ کنند مطمئنا جامعه مذهبی گارد می گیرد و مقابل آن می ایستد و دو قطبی در جامعه ایجاد می‌شود و باید اجازه بدهیم تا مسئولان مربوطه در این حوزه تصمیم گیری کنند و جامعه دو قطبی نشود نه اینکه افراد یا گروه‌ها تصمیم بگیرند.

عباسی تصریح کرد: جامعه ما در حوزه عفاف و حجاب همه خوب هستند و صرفا خانمها را خطاب قرار ندهیم آقایان هم در بحث پوشش می بینیم که مدل موها یا ریشهای مختلف دارند و این تنوع ایرادی ندارد باید به شرایط آب و هوایی جامعه در موضوع حجاب توجه کنیم نمی توان یک الگوی خاص و دیکته ای را در جامعه اعمال کرد باید این را باز بگذاریم که مردم هویت ایرانی را حفظ و مسائل دینی رعایت کنند .

نماینده مردم کازرون تصریح کرد: همه مراجع حجاب را ضرورت دین می دانند وقتی چیزی ضروری دین است و اکثر مراجع چادر راحجاب برتر می دانند باید تبعیت از مرجع را در جامعه تبلیغ کنیم اگر این باشد هیچ کس مشکلی ندارد و بستگی دارد مرجع تقلید چه کسی باشد و چه چزی را مشخص کرده است.

عباسی اضافه کرد: بهتر در حوزه حجاب از برخوردهای شخصی و خود سر جلوگیر ی کینم و به سمت اموزش و پرورش و دانشگاه ش حرکت کنیم نمی شود که این نهادها را رها کنیم. و ی افزود: معلمین و اساتید در دبیرستان و دانشگاهها باید رضایت عمومی داشته باشد و نسبت به نظام پایبند باشندو اهداف آن را پیش ببرند نه اهداف خودشان را، که متاسفانه در جامعه آموزشی و پرورشی سلیقه های شخصی اعما ل می شود و بخصوص کسانی سلیقه ای عمل می کنند که چارچوب نظام را قبول ندارندو در این جامعه کار می کنند و حقوق می گیرند و مخالف نظام حرکت می کنند و اینها دیکتاتور هستند و دم از آزادی می زنند و حاضر نیستند در چارچوب نظام حرکت کنند.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج