اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۵۳۴۴
۱۳۸۷۳
۱۳۸۷۳
پ

اصول صحیح سرلاک دادن به جوجه عروس هلندی

به تازگی جوجه عروس هلندی خریده اید؟ احتمالا سوالات زیادی ذهنتان را درگیر خواهد کرد.

هم میهن: به تازگی جوجه عروس هلندی خریده اید؟ احتمالا سوالات زیادی ذهنتان را درگیر خواهد کرد. مثلا انتخاب اسمی زیبا برای عروس هلندی؟ چه نوع رژیم غذایی ای باید داشته باشد؟ چگونه عروس هلندی خودم رو تمیز کنم؟ یا اینکه به چه صورت باید به عروس هلندی که جوجه است،  بهترین سرلاک عروس هلندی را داد؟ در این قسمت آموزش سرلاک دادن به عروس هلندی را به صورت فیلم و متن کامل توضیح داده ایم.

اصول صحیح سرلاک دادن به جوجه عروس هلندی

خب! جای نگرانی نیست. چون در دنیای بزرگ طوطی سانان به پاسخ هر آنچه که ذهنتان را درگیر کرده است، خواهید رسید. فقط کافیست سرچ و جستجو کنید و مطالب مفید را مطالعه نمایید.

آموزش سرلاک دادن به جوجه عروس هلندی

شاید برای بار اول که قرار است به جوجه عروس هلندی خود سرلاک بدهید، تصور کنید کار دشواری است. اما با مطالعه و دیدن فیلم های مختلف نحوه سرلاک دادن به جوجه عروس هلندی، مهارت و توانایی لازم برای اینکار را پیدا خواهید کرد.

اصول صحیح سرلاک دادن به جوجه عروس هلندی

نکات مهمی که قبل از سرلاک دادن به عروس هلندی باید بدانید

  1. دانستن نوع جوجه عروس هلندی: در واقع ما دو نوع جوجه عروس هلندی داریم. جوجه ای که از مولد خود تغذیه میکند و جوجه ای که فروشنده به آن از ابتدا سرلاک داده است.
  2. اگر جوجه عروس هلندی شما از نوع اول هست باید حتما بعد از بردن به منزل به چینه دان آن دقت کنید. اگر قسمت چینه دان بزرگ و دانه مانند بود که جوجه شما گرسنه نیست و نیازی نیست به او سرلاک بدهید.
  3. زمان سرلاک دادن به جوجه مولدی که سیر هستش، ۱۲ یا ۲۴ ساعت بعد از بردن به منزل است. چرا؟ چون چینه دان پر است و جوجه غذای قبلی را هنوز هضم نکرده است. اگر غذا بدهید باعث تجمع غذا و ماندگی غذا در چینه دان و در نتیجه تولید قارچ خواهد شد.
  4. اگر جوجه عروس هلندی شما از نوع دوم هست حتما از فروشنده سوال کنید که از چه نوع برند سرلاکی برای جوجه استفاده کرده است. شما ممکن است برند سرلاک را عوض کنید و حتی جوجه شما آن را بخورد و هضم کند و اتفاقی برایش نیفتد. اما احتمال اینکه سرلاک جذب بدنش نشود، هست و به مرور زمان دوست پردار شما ضعیف می شود و حتی ممکن است بمیرد.
  5. زمانی که به جوجه سرلاک می دهید، هر چند ساعت چینه دانش را بررسی کنید. اگر خالی شده باشد، زمان وعده غذایی جدید رسیده است. شما می توانید با خیال راحت غذای جوجه را بدهید.
  6. معمولا بین ۵ تا ۶ ساعت سرلاک هضم شده و پرنده گرسنه می شود و شما باید به او غذا بدهید. اما اگر بعد از ۷ ساعت چینه دان هنوز پر بود و جوجه میلی برای وعده غذایی بعدی نداشت، بدانید که سرلاک شما برند معتبری نبوده است.
  7. در بازار سرلاک ها متنوع هستند. مثلا نوع بسته بندی آنها که احتمالا روش آماده کردن سرلاک روی بسته نوشته شده است. یا نوع فله ای سرلاک که حتما باید از فروشنده طرز آماده کردن آن را سوال کنید. چون بعضی نمونه سرلاک ها با آب ولرم آماده می شوند و نمونه های دیگر مخصوصا ایرانی با آب جوش باید آماده شوند.

وسایل مورد نیاز برای سرلاک دادن به جوجه عروس هلندی

  1. تهیه سرلاک، که پیشنهاد ما سرلاک هایی با برندهای شرکتی معتبر و باکیفیت هستند مثل سیتاکوس، راف، پادوان، هاگن، ورسلگا و ... با اینکه شاید کمی گران باشند اما بهداشتی و قابل اعتماد هستند.
  2. یک عدد ظرف کوچک ترجیحا لیوان یا پیاله برای مخلوط کردن سرلاک و آب و قاشق برای هم زدن.
  3. یک عدد سرنگ ۵ سی سی، یا کرمک و یا سرسرنگ فلزی و آب به مقدار لازم. حتما قبل از استفاده سرنگ و سرسرنگ را با آب تمیز بشویید و خشک کنید.

نحوه آماده کردن سرلاک برای جوجه عروس هلندی

اول داخل ظرف، آب به مقدار لازم و اندازه ای که جوجه عروس هلندی سرلاک می خورد، بریزید. مثلا 5 یا 10 سی سی سرلاک که سرنگ 5 سی سی باید یک یا دو بار آب شود. بعد از آن کم کم سرلاک را داخل آب مخلوط می کنید. نباید طوری باشد که سرلاک خیلی رقیق یا غلیط شود. در حد معمولی که جوجه بتواند آن را هضم کند.

اصول صحیح سرلاک دادن به جوجه عروس هلندی

به خوبی آب و سرلاک را هَم بزنید که با هم کاملا مخلوط شوند و حالتی شبیه به ماست به خود بگیرد. بعد سرلاک آماده را با سرنگ میکشیم بالا تا سرنگ پر شود و حتما اگر سرنگ هوا داشت، هوای داخل آن را بگیرید. دستمال برای تمیز کردن جوجه هم داشته باشید.

با رعایت چهار نکته مهم زیر به جوجه عروس هلندی خود سرلاک بدهید:

  1. وقتی قرار است به جوجه عروس هلندی سرلاک بدهید، به اجبار اینکار را نکنید. بهتر است با ترفند و بازی باشد. مثلا نامش را صدا بزنید. سوت بزنید و یا با بازی کردن و جایزه دادن و تشویق سرلاک دادن را به آرامی شروع کنید. دوست پردار شما کم کم به این روش ها عادت خواهد کرد و بعدها برای سرلاک و غذا دادن به او به مشکل بر نخواهید خورد.
  2. حتما سرلاک را کم کم وارد چینه دان جوجه کنید. به یکباره تمام محتویات سرنگ را داخل چینه دان خالی نکنید. چون ممکن است سرلاک وارد مجاری تنفسی او شود و احتمال مرگش بالا می رود. برای سرلاک دادن سرنگ با کرمک بلند گزینه مناسبی است.
  3. بعد از اتمام سرلاک دادن، ظروف را تمیز بشویید و خشک کنید. اگر از سرسرنگ فلزی استفاده کرده اید، ابتدا با آب سرد آن را شسته بعد برای ضدعفونی کردن از الکل سفید استفاده کنید.
  4. اگر دوست پردار شما سیر شد و کمی سرلاک داخل ظرف ماند، به هیچ عنوان برای وعده بعدی آن را استفاده نکنید. برای هر وعده غذایی سرلاک جدید آماده کنید و به عروس هلندی خود بدهید.

 سخن پایانی

سعی کرده ایم هر آنچه لازم است برای سرلاک دادن به جوجه عروس هلندی را بدانید در اینجا با ذکر نکات و مراحل دقیق بازگو کنیم. با مطالعه نکات مهم و مراحل تهیه سرلاک و آماده کردن آن، دیگر جای نگرانی برای گرسنه ماندن عروس هلندی شما نخواهد بود. امیدواریم این پست مفید واقع شود.

اگر سوال دیگری ذهنتان را مشول کرده است که در مطلب این صفحه نیافته اید، می توانید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید تا به پاسخ سوالات خود برسید. همچنین اگر تجربه های جدید غیر آنچه که در سایت ها ذکر شده است، در سرلاک دادن به جوجه عروس هلندی دارید، باعث خرسندی ما است که با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج