۱۳۲۵۴۳۹
۱۱۹۴
۱۱۹۴
پ

خواب عجیب نهنگ‌های غول‌پیکر در آب

نهنگ ها برای اینکه بتوانند بخوابند، نیمی از مغز خود را در یک زمان خاموش می کنند. نیمه بیدار بودن به آنها این امکان را می دهد که به تنفس خود ادامه دهند و از محیط اطراف خود آگاه شوند. نهنگ ها معمولاً هنگامی که نزدیک سطح می خوابند در جای خود می مانند.

خبرآنلاین: نهنگ ها برای اینکه بتوانند بخوابند، نیمی از مغز خود را در یک زمان خاموش می کنند. نیمه بیدار بودن به آنها این امکان را می دهد که به تنفس خود ادامه دهند و از محیط اطراف خود آگاه شوند. نهنگ ها معمولاً هنگامی که نزدیک سطح می خوابند در جای خود می مانند.

 درست مثل ما، نهنگ‌ها و دلفین‌ها برای زنده ماندن به خواب نیاز دارند. برای حیواناتی که تمام عمر خود را در آب می گذرانند، ممکن است از خود پرسیده باشید که چگونه بدون غرق شدن می خوابند؟

خواب عجیب نهنگ‌های غول‌پیکر در آب

تنفس انسان‌ها غیر ارادی است زیرا تنفس ما به طور خودکار توسط ساقه مغز ما کنترل می شود. این بدان معناست که ما بدون فکر کردن به آن نفس می کشیم و حتی زمانی که به خواب می رویم به طور خودکار نفس می کشیم!

نهنگ‌ها داوطلبانه تنفس می‌کنند، به این معنی که باید در مورد هر نفس کشیدن فکر کنند. اگر قرار بود کاملاً بخوابند، مغزشان استراحت می‌کرد، اما بدون اینکه مغزشان به آنها یادآوری کند که نفس بکشند، غرق می‌شدند! در عوض، آنها سازگاری جذابی دارند که به «خواب تک‌کره‌ای» معروف است. نهنگ ها برای اینکه بتوانند بخوابند، نیمی از مغز خود را در یک زمان خاموش می کنند. نیمه بیدار بودن به آنها این امکان را می دهد که به تنفس خود ادامه دهند و از محیط اطراف خود آگاه شوند.

نهنگ ها معمولاً هنگامی که نزدیک سطح می خوابند در جای خود می مانند. وقتی استراحت می کنند، نیمکره ای از مغز را که بیدار است تغییر می دهند و مانند چوب در آب شناور می‌شوند.

گونه های مختلف روش ها و نیازهای خواب متفاوتی دارند و میزان خواب مورد نیاز می تواند بین گونه ها بسیار متفاوت باشد. به عنوان مثال، محققان بر این باورند که نهنگ‌های عنبر تنها ۷ درصد از روز خود را در خواب می‌گذرانند، معمولاً در چرت‌های کوتاه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای در هر بار! این یافته نهنگ‌های عنبر را به گونه‌ای تبدیل می‌کند که به کمترین میزان خواب در این سیاره نیاز دارد! زرافه ها در رتبه دوم قرار دارند که حدود ۸ درصد از روز خود را در خواب می گذرانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج