۱۳۲۹۰۲۵
۱۶۱۲
۱۶۱۲
پ

سفر وزیر امور خارجه الجزایر به پایتخت

وزیر خارجه الجزایر فردا (شنبه) و در پاسخ به دعوت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای ایرانی در تهران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

فارس: وزیر خارجه الجزایر فردا (شنبه) و در پاسخ به دعوت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای ایرانی در تهران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

سفر وزیر امور خارجه الجزایر به پایتخت

«احمد عطاف» وزیر خارجه الجزایر فردا (شنبه) در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

سفر وزیر خارجه الجزایر در پاسخ به دعوت امیرعبداللهیان انجام می‌شود. وزیر امور خارجه دهم فروردین سالجاری در گفت‌وگوی تلفنی از وزیر خارجه الجزایر برای سفر به تهران دعوت کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت. امیرعبداللهیان ۱۰ فروردین در تماس تلفنی با «احمد عطاف» وزیر خارجه جدید الجزایر، انتخاب وی را به این سمت تبریک گفت و برای وی در مسؤولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

دو وزیر خارجه، در خصوص توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف به ویژه روابط اقتصادی و تجاری و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات فلسطین رایزنی و تبادل نظر کردند.  وزیر امور خارجه ایران از همتای الجزایری برای سفر به تهران دعوت کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت.

وزیر خارجه الجزایر نیز ضمن ابلاغ سلام‌های گرم مقامات عالی کشورش به مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی برای توسعه روابط دوجانبه با کشورمان در ابعاد مختلف تأکید کرد. «رمطان لعامره» وزیر خارجه پیشین الجزایر نیز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان آمادگی این کشور برای برگزاری رایزنی‌های سیاسی با ایران را اعلام و از وزیر خارجه ایران برای سفر به الجزیره دعوت کرد. 

محمدرضا بابایی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در الجزایر هم پیش از عزیمت به محل مأموریت با حسین امیرعبداللهیان دیدار کرده بود.وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به روابط خوب سیاسی جمهوری اسلامی ایران و الجزایر طی سنوات گذشته، بر ضرورت تلاش بیشتر برای ارتقاء و گسترش مناسبات دوجانبه تأکید کرد.امیرعبداللهیان همچنین با ابراز خرسندی از سطح بالای روابط سیاسی دو کشور، ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین، به ویژه در حوزه اقتصاد دانش بیان و صدور خدمات فنی و مهندسی را مورد تأکید قرار داد. 

بعد از توافق ایران و عربستان در پکن برای ازسرگیری مناسبات دیپلماتیک، وزارت امور خارجه الجزایر هم از این توافق استقبال و اعلام کرد که این توافق قدرت دفاع از آرمان فلسطین را افزایش خواهد داد.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج