اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۹۱۸۳
۲۲۴۹
۲۲۴۹
پ

کشف حیرت‌انگیز مجسمۀ «الهۀ زیبایی» در زیر یک دیوار

به تازگی مجسمه‌ای بسیار زیبا از جنس سنگ مرمر در ویرانه‌های باستانی شهر رم کشف شده که طبق حدس باستان‌شناسان تمثالی از الهۀ زیبایی در دوران باستان بوده است.

فرادید: باستان‌شناسان به تازگی یک سردیس سپید از جنس سنگ مرمر را در بخش تاریخی شهر رم کشف کرده‌اند. این خبر را اولین بار شهردار شهر رم در صفحۀ توئیتر خودش اعلام کرد. روبرتو گالتیری نوشت: «شهر رم همچنان  به بازیابی میراث ارزشمند گذشته‌اش ادامه می‌دهد؛ یک سردیس باشکوه و سالم در جریان کاوش‌های اخیر در منطقۀ پیاتزا آگوستوی رم کشف شده است».

باستان‌شناسان در حال حاضر مشغول تمیزکاری و مطالعۀ این سردیس هستند. این قطعۀ بسیار زیبا و تماشایی احتمالا بخشی از مجسمۀ کامل یکی از الهه‌های یونان و روم باستان است زیرا آرایش موها و ظرافت اجزاء صورت نشان می‌دهد که این سردیس، یک چهرۀ جوان زنانه را بازنمایی می‌کند.

کشف حیرت‌انگیز مجسمۀ «الهۀ زیبایی» در زیر یک دیوار

به طور خاص حدس باستان‌شناسان این است که این مجسمه تمثالی از آفرودیت، الهۀ زیبایی در دوران باستان بوده است.

کشف حیرت‌انگیز مجسمۀ «الهۀ زیبایی» در زیر یک دیوار

سردیس کشف شده، در پای یک دیوار باستانی و در حالیکه کاملا آغشته به گل و لای بود پیدا شده است. به گفتۀ کارشناسان، قطعۀ یافت شده از جنس مرمر یونانی ساخته شده و هنر و ظرافت زیادی در ساخت آن به کار رفته است. بخصوص تصویر موهای این الهه و گلِ سر او بسیار زیبا حجاری شده است.

کشف حیرت‌انگیز مجسمۀ «الهۀ زیبایی» در زیر یک دیوار

جالب است که در دوران باستان از این سردیس به عنوان یک آجر در ساخت پِی یک دیوار استفاده کرده‌اند! گرچه این کار به نظر عجیب می‌رسد اما ظاهرا در روم باستان استفاده از قطعات مجسمه‌ها (حتی مجسمه‌های ارزشمند) در ساخت بناها کار غیرمعمولی نبوده است. به هر حال این نوع استفاده باعث حفظ این اثر تا به امروز شده است.

کشف حیرت‌انگیز مجسمۀ «الهۀ زیبایی» در زیر یک دیوار

احتمالا این مجسمه مربوط به دوران امپراطوری آگوستوس است، اما باستان‌شناسان امیدوارند با برسی‌های بیشتر اطلاعات دقیق‌تری دربارۀ این اثر به دست بیاورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج