اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۹۸۹۱
۵۲۴۷
۵۲۴۷
پ

پنج گیاهی که اکسیژن خانه‌تان را تامین می‌کنند

هر چه از بهار دورتر می‌شویم، گرمای هوا بیشتر و شمار روزهایی که می‌توان در کلانشهرها در هوای پاک نفس کشید، کم و کمتر می‌شود. بنابراین باید چاره‌ای پیدا کرد تا بتوان کمی بهتر نفس کشید.

همشهری آنلاین: هر چه از بهار دورتر می‌شویم، گرمای هوا بیشتر و شمار روزهایی که می‌توان در کلانشهرها در هوای پاک نفس کشید، کم و کمتر می‌شود. بنابراین باید چاره‌ای پیدا کرد تا بتوان کمی بهتر نفس کشید.

 بنابراین باید چاره‌ای پیدا کرد تا بتوان کمی بهتر نفس کشید. پنج گیاهی که در ادامه معرفی می‌شوند، نگهداری آسانی دارند، ویژه فضای آپارتمان هستند و اکسیژن بالایی هم تولید می‌کنند تا روزهای گرم تابستان بتوانید بهتر نفس بکشید. این گیاهان، آلاینده‌های هوای اتاق را هم جذب می‌کنند که برای شهری مثل تهران حکم معجزه را دارند.

۱. سرخس بوستون

رنگ سبز این گیاه آرام‌بخش است. میزان اکسیژن تولیدشده به‌وسیله این گیاه بالاست و به‌طور خاص آلاینده فرمالدئید را از بین می‌برد.  

پنج گیاهی که اکسیژن خانه‌تان را تامین می‌کنند

نگهداری: این گیاه به آب فراوان نیاز دارد. به خاک این سرخس، «پیت ماس» اضافه کنید. پیت ماس درواقع لاشه نوعی خزه است که باعث جذب آب و حفظ رطوبت خاک می‌شود. بسته به میزان رطوبت هوای اتاق، یک یا دو بار در هفته نیاز به اسپری کردن آب روی برگ‌ها دارد.  

۲. سوسن صلح

گل‌های سفید منحصربه‌فرد «سوسن صلح» یا «لی‌لی» باعث نشاط خانه می‌شوند. این گیاه علاوه بر تولید اکسیژن، دو آلاینده بنزن و تری‌کلرواتیلن از شاخص‌ترین آلاینده‌ها در منازل و اداره‌ها- را از بین می‌برد.  

پنج گیاهی که اکسیژن خانه‌تان را تامین می‌کنند

نگهداری: رطوبت بالا و نور غیرمسقیم از نیازهای اصلی این گیاه است. خاک آن باید زهکشی خوبی داشته باشد. لی‌لی به مکان کمی گرم و سایه، علاقه دارد. این گیاه سمی است و باید از دسترس اطفال دور نگه داشته شود.  

۳. گیاه مار

گیاه «مار» یا «زبان مادرشوهر» یا «کَنَف ریسمان افعی» برگ‌های سبز تیره، زرد یا مخلوطی از رنگ سبز و زرد دارد. این گیاه علاوه بر تولید اکسیژن باعث جذب آلاینده‌های فرمالدئید، تری‌کلرواتیلن، زایلن، تولوئن و بنزن در هوای اتاق می‌شود. به طور ویژه این گیاه برای نگهداری در اتاق خواب بسیار مناسب است؛ چراکه این گیاه بیشتر در شب نفس می‌کشد.

پنج گیاهی که اکسیژن خانه‌تان را تامین می‌کنند

نگهداری: به خاک خشک نیاز دارند. بنابراین تا زمان خشک شدن خاک نیازی به آب ندارند. نور پشت پنجره برای آن‌ها مناسب است.  

۴. نخل آرکا

برگ‌های خاص این گیاه باعث زیبایی فضا می‌شوند. این گیاه علاوه بر تولید اکسیژن، آلاینده‌هایی چون زایلن، تولوئن و فرمالدئید را از بین می‌برد.  

پنج گیاهی که اکسیژن خانه‌تان را تامین می‌کنند

نگهداری: عمر این گیاه تا ده سال است. نور غیرمستقیم خورشید، کود و آب فراوان نیازهای این گیاه زیبا هستند.

۵. ژربِرا

گل‌های زیبای این گیاه در رنگ‌های مختلف چشم‌نواز هستند. این گیاه علاوه بر تولید اکسیژن باعث پاکسازی هوای اتاق از آلاینده‌های تری‌کلرواتیلن، فرمالدئید و بنزن می‌شود.  

پنج گیاهی که اکسیژن خانه‌تان را تامین می‌کنند

پاکسازی: پنجره رو به آفتاب، بهترین مکان این گیاه است. خاک مرطوب -نه خیس- دلخواه ژربراست. مطمئن شوید که گیاه هوای کافی دریافت می‌کند. برای این منظور روزی چند ساعت پنجره را باز بگذارید.  

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج