۱۳۳۲۸۵۵
۲۴۳۳
۲۴۳۳
پ

با این روش خاص اشتهای بچه‌ها را تحریک کنید

گاهی اوقات درست کردن خیلی از دسرها به نظر ساده می‌رسد ولی مطمئن باشید درست کردن حتی ساده‌ترین آنها هم فوت و فن‌های خاص خودش را دارد.

همشهری آنلاین: گاهی اوقات درست کردن خیلی از دسرها به نظر ساده می‌رسد ولی مطمئن باشید درست کردن حتی ساده‌ترین آنها هم فوت و فن‌های خاص خودش را دارد.

با این روش خاص اشتهای بچه‌ها را تحریک کنید

اگر قرار است چند ساعت دیگر برایتان مهمان بیاید و در خانه فقط ژله و بستنی ساده دارید به جای آنکه ژله را درست کنید و روی بستنی بریزید و به صورت دسر سرو کنید، با همان مواد دسر ژله‌ای درست کنید.

مواد لازم برای ژله ساده

یک بسته پودر ژله آماده با طعم دلخواه
یک پیمانه آب سرد
یک پیمانه آب جوش

مواد لازم برای ژله بستنی

یک بسته پودر ژله آماده با طعم دلخواه
یک پیمانه آب جوش
یک پیمانه بستنی وانیلی

۱. در ظرفی یک پیمانه آب جوش بریزید، پودر ژله را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. بعد از حل شدن، آب سرد را هم اضافه کنید.

نکته: اگر می‌خواهید ژله شفاف و یکدست شود، حل کردن پودر ژله در آب جوش را روی بخار کتری در حال جوش انجام دهید.

۲. قالبی که می‌خواهید ژله بستنی را در آن درست کنید، آماده کرده و مایه ژله را داخل آن بریزید. قالب را به مدت چند ساعت در یخچال بگذارید تا ژله خوب سفت شود.

نکته: برای اینکه ژله و ژله‌بستنی به‌راحتی از قالب بیرون بیاید، پیش از ریختن مواد قالب را خیس کنید.

۳. پودر ژله دوم را در آب جوش حل کنید و کمی بگذارید تا خنک شود. سپس بستنی وانیلی را به آن اضافه کرده خوب هم بزنید. به این ترتیب ژله بستنی که لایه دوم دسر است آماده شده، پس از کمی خنک شدن برای ریختن در قالب آماده است.

نکته: اگر بستنی را از قبل بیرون نگذاشته بودید مرحله حل‌کردن بستنی در محلول ژله و آب‌جوش را روی کتری درحال جوش انجام داده و مرتب هم‌بزنید.

۴. قالب را از یخچال درآورده، ژله بستنی آماده شده را روی لایه ژله ساده (که خوب بسته و سفت شده) بریزید. سپس در یخچال بگذارید تا لایه دوم هم خودش را بگیرد. بهتر است به مدت سه تا چهار ساعت صبر کنید. در مرحله سرو کردن برای خارج کردن دسر از قالب یک کاسه بزرگ آب جوش آماده کنید قالب را در آن بگذارید و سپس در ظرف پذیرایی برگردانید.

فوت‌وفن

این روزها قالب‌های مختلفی با جنس و شکل‌های متنوع عرضه می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به فرم قالب از پولک‌های شکلات و ترافل هم استفاده کنید؛ به عنوان مثال با توجه به اینکه قالب استفاده شده در تصویر گل آفتابگردان است اگر شما هم چنین قالبی پیدا کردید، ابتدا پولک‌های شکلاتی کف قالب چیده شده و سپس ژله را روی آن ریخته‌اند.

اگر می‌خواهید ژله بستنی‌تان یکدست و یکنواخت شود بستنی وانیلی را بگذارید در دمای اتاق گرم شده و نیمه آب شود و بعد به ژله و آب جوش بیفزایید. در ضمن اگر از حرارت آب جوش هم کم شود، بستنی بهتر در آن حل می‌شود و لخته لخته نمی‌شود.

این دیگر هنر شماست که با توجه به‌شکل قالب یا طبقات ژله و ژله‌بستنی پودر ژله‌هایی با رنگ‌های متناسب استفاده‌کنید. این موضوع رابطه مستقیمی با نتیجه کار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج