۱۳۳۴۵۹۲
۱ نظر
۱۵۲۹
۱ نظر
۱۵۲۹
پ

تویوتا یا هوندا؛ کدامیک خودروهای قابل اعتمادتری می‌سازند؟

تویوتا و هوندا دو برند محبوب نزد مشتریان بازار خودرو هستند و خرید محصولات هر کدام از آن‌ها، می‌تواند انتخاب درستی باشد؛ اما با سختگیرانه‌ترین معیارها، کدامیک خودروهای قابل اعتمادتری دارند؟

گجت نیوز: تویوتا و هوندا دو برند محبوب نزد مشتریان بازار خودرو هستند و خرید محصولات هر کدام از آن‌ها، می‌تواند انتخاب درستی باشد؛ اما با سختگیرانه‌ترین معیارها، کدامیک خودروهای قابل اعتمادتری دارند؟

هنگام خرید خودرو، چه نو و چه کار کرده، فاکتورهای مهمی را باید در نظر گرفت (البته درباره بازاری صحبت می‌کنیم که انحصاری نیست و دست مشتریان برای انتخاب، باز است). قابل اعتماد و مطمئن بودن، برای بسیاری از خریداران در صدر اولویت‌ها قرار می‌گیرد؛ چیزی که هزینه نگهداری و تعمیرات را پایین نگه می‌دارد.  اتفاقا دو برند ژاپنی، از این لحاظ سرآمد هستند: تویوتا و هوندا !

انتخاب بین این دو برند، کار آسانی نیست و شاید تنها با ریزبینی بتوان یکی را از دیگری برتر دانست. اما برای رسیدن به نتیجه صحیح‌تر، بهتر است مدل‌های مشابه آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. در دسته خودروهای اکونومی، «کرولا» و «سیویک» پرچمدار تویوتا و هوندا هستند؛ یکی هم از یکی بهتر!

تویوتا یا هوندا؛ کدامیک خودروهای قابل اعتمادتری می‌سازند؟

برای مقایسه آن‌ها، امتیازات وب‌سایت J.D. Power را ملاک می‌گیریم که مرجع معتبری برای نمره‌دهی به خودروهاست. این مرجع در آیتم کیفیت و اعتمادپذیری به هوندا سیویک امتیاز ۸۰ از ۱۰۰ را داده و این امتیاز برای تویوتا کرولا، ۸۵ از ۱۰۰ است. مجموع امتیاز Civic اما ۸۲ و برای Corolla یکی کمتر، ۸۱ بوده؛ می‌بینید که اختلاف بسیار کم و قابل چشم‌پوشی است.

تویوتا یا هوندا؛ کدامیک خودروهای قابل اعتمادتری می‌سازند؟

در دسته SUV کراس‌اوور، هوندا CR-V و تویوتا RAV۴ رقیب یکدیگرند. در جی.دی.پاور، امتیاز ثبت شده برای CR-V در آیتم اعتمادپذیری، ۸۲ و مجموع امتیاز آن، ۸۱ است. جالب اینکه برای RAV۴ دقیقا برعکس است؛ به‌ترتیب ۸۱ و ۸۲ امتیاز!

با این اختلاف امتیاز ناچیز، شاید بهتر باشد نتیجه‌گیری را به شیر یا خط بسپاریم!

تویوتا یا هوندا؛ کدامیک خودروهای قابل اعتمادتری می‌سازند؟

در دسته پیکاپ‌ها، باید تویوتا تاکوما و هوندا ریج‌لاین را کنار هم قرار دهیم. اینجا هم اختلاف کم؛ اما به‌نفع Tacoma است. پیکاپ تویوتا ۸۳ امتیاز اعتمادپذیری و در مجموع، ۸۲ امتیاز گرفته؛ ولی برای Ridgeline در هر دو مورد، ۸۰ امتیاز ثبت شده است.

تویوتا یا هوندا ؟

فارغ از امتیازهای خوب و نزدیک به هم روی کاغذ، خودروهای هر دو برند ثابت کرده‌اند که قابل اعتماد و مناسب برای استفاده در بلندمدت هستند. حتی وارانتی و خدمات پس از فروش تویوتا و هوندا نیز مشابه است.

خودروهای جدید Toyota سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر وارانتی اصلی و شش سال یا ۹۶ هزار کیلومتر، وارانتی سیستم پیشرانه دارند. برای Honda اما وارانتی پیشرانه، پنج سال است.

با این تفاصیل می‌توان گفت که برای یک خریدار دست به نقد، تنها فاکتورهای تعیین کننده شاید در دسترس بودن و قیمت محصول باشد؛ وگرنه هیچ‌یک از خودروهای تویوتا و هوندا، کسی را پشیمان نمی‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ⭐️💙🫶💙⭐️

      ایران‌خودرو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج