adexo3
۱۳۳۷۰۰۷
۳۳۷۵
۳۳۷۵
پ

ادعای سازمان امنیت داخلی اسرائیل علیه ایران

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل مدعی شد که ایران از طریق عملیات فیشینگ در شبکه اجتماعی لینکدین، سعی داشته است به اطلاعات اسرائیلی ها دست پیدا کند.

ایسنا: سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل مدعی شد که ایران از طریق عملیات فیشینگ در شبکه اجتماعی لینکدین، سعی داشته است به اطلاعات اسرائیلی ها دست پیدا کند.

شبکه اسرائیلی آی‌۲۴ گزارش داد که شین بت(سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) اسرائیل امروز مدعی شد که ایران با هدف گردآوری اطلاعات، در یک کارزار فیشینگ علیه ساکنان سرزمین‌های اشغالی، کارکنان بخش غیرنظامی این رژیم و محققان اندیشکده‌های مختلف آن را هدف قرار داده است.

ادعای سازمان امنیت داخلی اسرائیل علیه ایران

شین بت مدعی شد که عواملی ایرانی با استفاده از پروفایل‌های تقلبی و معرفی خود به عنوان اسرائیلی و جا زدن خود به جای افرادی که ساکنان اسرائیل ارتباط کاری یا شخصی با آن‌ها دارند، از لینکدین برای آغاز مکالمه استفاده می‌کردند و سپس با ایمیل ارتباطشان را ادامه می‌دادند.

طبق گزارش آی‌۲۴، در طی این مکالمه، عوامل ایرانی یک لینک دعوت به کنفرانس یا فایل‌هایی مانند مقاله را برای اهداف مورد نظرشان ارسال می‌کردند. با باز شدن این فایل ضمیمه شده یا لینک، کامپیوتر طرف مقابل آسیب می‌دید. فایل آلوده به ویروس، دسترسی کاملی به کامپیوتر آلوده برای طرف ایرانی فراهم می‌کرد و تمامی اطلاعات لازم را در اختیار او می‌گذاشت.

این شبکه در ادامه مدعی شد که عوامل ایرانی ابتدا، اطلاعات مورد نیاز برای پروفایل لینکدین را از شبکه‌های اجتماعی گردآوری می‌کردند که برای هکرها امکان برقراری ارتباطی متناسب با علایق هدف مورد نظر را فراهم می‌کرد.

آی‌۲۴ مدعی شد که با اقداماتی از سوی شین بت و نهادهای امنیتی اسرائیل، عوامل ایرانی نتوانستند به هدفشان از انجام دادن این حملات هکری دست پیدا کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج